Showroom Snowdude's VW Polo GTI verkocht! New Ride Audi TTS roadster.

kz5f40y.jpg
 
Dank je wel voor het vertrouwen in me. Hij staat er echt super bij maar zo moeten ze niet afgeleverd worden hoor anders heb ik niks meer te doen.

Hier heb ik de foto's waar je het hoogte verschil nog beter kan zien:

53747504_2468305713239742_3829629236113571840_o.jpg


53970483_2468305633239750_8624994702095024128_o.jpg


@VM407 mail me even of whatsapp me even hierover

Je bent weer lekker bezig Mark hoeveel cm is de Polo naar benden gegaan?
 
Volkswagen  Polo aw Gti  2.0 
Je bent weer lekker bezig Mark hoeveel cm is de Polo naar benden gegaan?
De polo is zo'n 1.5 cm gezakt.

Er is ook een sportline set en deze verlaagt 5 a 10mm meer

Voor alle verlagingen bent U welkom in Breda www.vcds-coding.nl Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709
 
  • Leuk
Waarderingen: Polobm6r
Snowdude’s review 11500 km VW Polo GTI (BJ 15-02-2019). :mrgreen:

Wat duurde het wachten lang zeg. Vorig jaar rond deze tijd had ik mijn handtekening gezet voor de aanschaf van een nieuwe VW Polo GTI (AW). En nu rijden we alweer 4.5 maand rond in de GTI. Wat gaat de tijd hard zeg. Over tijd gesproken, dat is het ook wel voor een review van de GTI. Altijd leuk om op een warme donderdagavond aan een review te beginnen. Ik liep er al zo lang mee dat het er nu maar van moest komen. Ventilator op standje orkaan en typen maar.

VW Polo GTI 2.0 TSI – 6DSG – Model AW
We gaan even back in time : Augustus 2011 kocht ik een VW Polo GTI (type 6R) met de bekende 1.4 TSI met 180 pk. Eigenlijk moet ik zeggen met de beruchte 1.4 TSI. De trend van downsizen had ook toegeslagen bij VW’s kleintje de Polo GTI.
Nu moet ik zeggen dat ik geen problemen heb gehad met olie verbruik e.d. Helaas twee maanden voordat ik mijn nieuwe Audi A3 sedan kreeg ontdekte we problemen met een van de cilinders. Een prijzige reparatie die met veel pijn en moeite werd opgelost door PON en mijn garage. Laatste heeft destijds heel erg zijn best gedaan om dit onder de garantie te laten vallen. De 1.4 blokjes bleken helaas toch niet zo sterk te zijn. En dan maakte het niet uit of hij gechipt (233 pk)was of niet. Gelukkig werd met de facelift het 1.4 blok vervangen door het 1.8 blok.
j1gbewrroy.jpg


Nu 8 jaar later heb ik weer een VW Polo GTI aangeschaft. Eigenlijk was het niet de bedoeling om een GTI aan te schaffen en keek ik eerst naar de 1.0 TSI 115 PK omdat de 1.5 TSI nog niet leverbaar was. Wat doe je als de verkoper een proefrit met een GTI voor je regelt? Daar zeg je geen nee tegen toch?
Ik moet wel bekennen dat ik moest wennen aan de nieuwe Polo. Eenmaal met het R-line/GTI pakket erop had ik zoiets van dat is een leuke wagen. Ik was nog bijna vreemdgegaan met de nieuwe Ford Fiesta.
ftwj1zu00p.jpg


Het 2.0 blok.
Wat een verademing is dat zeg om met een 2 liter te rijden. Na nog even een gechipte VW Up! te hebben gereden (1.0 TSi – 143 pk) voelde dit volwassen aan. Het geluid ,de wat donkere brom klonk toch wel erg lekker. Niet zo lekker als destijds die van mijn oude GTI met een Milltek maar toch.
Standaard 200 pk lijkt heel veel op papier en is het ook wel voor een auto uit deze klasse maar je merkt dat er meer in zit. Men zegt dat het blok is terug getunede om de Golf GTI niet in het vaarwater te zitten. Standaard zit de golf tegenwoordig op de 210-230 pk. Met een beetje tuning gaan ze richting de 300 pk en meer. Dat zou dus ook mogelijk moeten zijn voor de Polo GTI.
Rijd de huidige Polo GTI beter dan de vorige Polo GTI (1.4)? Dat zeker. De auto rijdt niet alleen als een klasse hoger maar voelt ook zo aan. Niet zo raar als je weet dat de maten van deze Polo zo goed als overeenkomen met die van de Golf 4.
Ben ik helemaal tevreden met de GTI? Nee, niet helemaal. Waar ik me aan stoor zijn de schakelmomenten van de DSG die voor mijn gevoel veels te snel opschakelt en te laat terug schakelt. Het schakelen bij 2000 toeren is leuk om het verbruik omlaag te krijgen. Maar daar koop je de GTI niet voor. Nu lees ik op verschillende fora meer mensen klagen over de schakelmomenten van de GTI. Doordat hij zo snel opschakelt merk je een vertraging wanneer je ineens wilt gaan versnellen. De bak lijkt dan in de twijfel-modus te schieten voordat hij terug schakelt.
Nu is dit wel op te vangen door zelf te flipperen maar daar heb je niet altijd zin in. Als oplossing kan je de DSG laten aanpassen door een van de VAG tuners. Of VW dit zelf nog eens gaat aanpassen durf ik niet te zeggen.

De rijmodus.
Met de select knop kan je kiezen uit 4 verschillende rijmodussen. Ik heb een paar keer de ECO modus gebruik in de file om te kijken wat het verbruik doet. Ik moet zeggen het is leuk en het rijdt anders maar bespaar ik er veel mee. Dat niet. Meestal heb ik hem op standaard staan en wissel ik wel eens af met de individuele stand. Laatste heb ik motor en stuur op sport staan. Verder merk je dat het onderstel wat stugger wordt. Leuk op de snelweg maar voor in de stad wat minder fijn. Tenzij je graag het effect van een trilplaat wilt nabootsen tijdens het rijden. Het is ook een beetje spelen en uitproberen op standje individueel wat je voorkeur is.
Nu we het toch hebben over het rijden. Wat staat de GTI standaard toch hoog op zijn pootjes. Ik kreeg gewoon spontaan hoogtevrees bij het uitstappen. Dat is gelukkig opgelost met een setje veren van Eibach (pro kit) zodat hij z’n 15mm lager kwam te liggen. Voor dagelijks gebruik prima voor de looks zou hij van mij nog ietsjes lager mogen zijn. Niet zo laag als mijn A3 cabrio die op een schroefset staat maar toch.
xpsjvwz.jpg


We kijken het nog even aan met de veren. Over een week of twee gaan er 19 inches onder. Ik wil dan kijken hoeveel ruimte er nog tussen het spatbord en de band/velg zit. Als het mij niet bevalt dan kan ik altijd nog een schroefset nemen.

De GTI-Look.
De verschillen ten opzicht van de R-line zijn minimaal. Een rood biesje in de grill en koplampen, een beetje honingraat hier en daar, een zichtbare dubbele uitlaat (halleluja) , diffuser, rode remklauwen en een paar rode GTI logo’s. Gaan we naar de binnenkant dan zijn de sportstoelen en de rode stiksels zowat het enige wat een verschil maakt met de R-line uitvoering. Ohja, en als je de auto start komt het GTI logo te voorschijn in de dashboard. Het verschil met de “oude” GTI en een R-line versie was “groter” dan nu het geval is. Hier merk je gewoon dat VW is gaan besparen in de productie. Hoe minder extra verschillen op de productielijn hoe sneller en goedkoper je kan produceren en dus meer winst kan maken. Dat merk je ook aan het harde plastic wat is gebruik voor o.a. de portieren. Gelukkig zit er nog een beetje stof bij de voorportieren en is het dashboard van zachter materiaal. Na de B-stijl is men heel erg hard gaan bezuinigen. Stoort het mij? Niet echt, maar vind het wel zonde dat ze niet beter hun best hebben gedaan om het interieur in de gehele auto naar een hoger niveau te brengen. Nu is het allemaal wel erg krasgevoelig met namen achter.

De kleuren.
De kleurkeuze voor de GTI is nogal beperkt. Men kan alleen maar kiezen uit wit, zwart, rood, blauw of grijs. Het liefst had ik een kurkuma yellow of honey yellow(kleur van mijn Up!) gehad. Laatste kleur is in Brazilië wel te krijgen op de Polo. Uiteindelijk maar gekozen voor Limestone grey. Mooie en chique kleur vind ik zelf. Sowieso mag er van mij wel meer kleur in het wagenpark komen dan de 50 tinten grijs/zwart/wit die er momenteel zijn.
7p2nvl5gvlx1.jpg


11500 KM verder.
4.5 maand en 11500 km verder. Helaas heb ik aan de bijrijderskant een irritant trillend geluid.
Dat merk je vooral bij het optrekken vanuit een hoge versnelling. Het lijkt op het geluid van een vloeitje op een kam. Weet niet of er meer mensen last van hebben? Zal het eens aankaarten bij de dealer wanneer hij voor een beurt moet gaan.
Ik noemde al heel kort iets over het verbruik. Op dit moment zit ik op de 1 op 12/13. Dat is een stukje snelweg en een stuk 80 km weg. Aangezien ik nu meer in de stad kom is het verbruik ook wat hoger. Het zuinigste wat ik tot nu toe heb gehaald is 1 op 15,5. Dat was dagelijks voor 90% snelweg km’s.

Vind trouwens de tankinhoud(40L) erg klein voor deze auto. Ik moest 2x in de week tanken voor mijn werk. Leuk voor de BP punten.
Omdat de tankinhoud van mijn Up! 35 liter is had ik voor de Polo een grotere tankinhoud verwacht.

In het begin moest ik erg wennen aan de ACC. Op de Audi heb ik nog gewoon een apart hendeltje zitten om de CC in te schakelen. De eerste zat ik dus ook te zoeken naar een apart hendeltje. (blond momentje). Eenmaal door hoe de ACC werkte moet ik wel toegeven dat het best wel goed werkt. Voor al op stukken met trajectcontrole of in de file gebruikte ik de ACC vaak.
Wat ik wel mooi vind is dat wanneer je te dicht op je voorganger zit er twee autootjes in de scherm rechtsonder verschijnen. En zit je er echt te dicht op dan verschijnt die rode spin in je scherm.
Een keer heeft de auto zelf een noodstop gemaakt. Veegt zweet van zijn voorhoofd. Die sensor werkt dus prima.

Eindoordeel:
Motor - fijn blok
DSG – kan beter. Op te lossen met aanpassen software DSG.
Exterieur – mooi, maar weinig onderscheidend ten opzichte van de R-line
Interieur – Prima zit, alles op een logische plek wat bediening betreft. Minder het harde plastic.

Zoals al eerder ook in testen en reviews aangegeven de Polo GTI is een snelle allrounder die wanneer het nodig is rap van zijn plek kan komen.

Waar komt de concurrent mee? Ford Fiesta ST , Renault Clio RS/Trophy, Peugeot 208 GTI, Opel Corsa GSI?? , Suzuki Swift Sport, Mini Cooper S/JCW, Cupra Ibiza en de Audi A1 40 TFSi. Allemaal auto’s met 140 tot 230 pk.

Verdere plannen?

8.25x19 inch ET45 monteren over twee weken
DSG laten aanpassen
Stage 2 met Milltek
Schroefset ?
VCDS – o.a. C&L home aanpassen, achterlichten icm dagrijverlichting aan.
 
Leuke review. Veel herkenbaar. Geluid herken ik niet. Vind hem ook zeker niet te hoog en heb met deze DSG niet zoveel moeite als met de DSG7 in mijn vorige auto's. Mijn zuinigste rit tot op heden was 1 op 17.9 van Friesland naar Amsterdam. Overal iets boven de max snelheid. Stad rijd ik gelukkig praktisch niet.
Met 140 km/u is hij zuiniger dan mijn Fabia 1.0 tsi hiervoor.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Snowdude
Erg leuk om een review te lezen van een mede GTI-eigenaar.

Ik zou voor je geluid teruggaan naar de dealer.
Zelf ervaar ik een vervelend geluid bij het inparkeren. Het geluid lijkt uit het stuurkolom te komen.
Wellicht dat er iets mis is met mijn stuurbekrachtiging.

Ook hoor ik een piepend geluid uit de vooras komen zodra ik langzaam over wat hobbels rij.
Alsof er uitgedroogd rubber de klappen opvangt. Hiermee ga ik binnenkort langs de dealer.

Ik zal binnenkort ook eens een review posten.
 
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Snowdude
Dat geluid bij langzaam rijden en draaien had ik ook bij de "eervorige" Fabia. Dat bleek een versleten veerpootlager te zijn en dat bleek een bij verlaagde auto's vaker voorkomend euvel te zijn. Weet niet of de jouwe verlaagd is @JBurn , maar dan zou dat het kunnen zijn.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Dat geluid bij langzaam rijden en draaien had ik ook bij de "eervorige" Fabia. Dat bleek een versleten veerpootlager te zijn en dat bleek een bij verlaagde auto's vaker voorkomend euvel te zijn. Weet niet of de jouwe verlaagd is @JBurn , maar dan zou dat het kunnen zijn.

Mijn Polo is volledig standaard en nog maar een paar maanden oud, dus als het versleten is, is dat best zorgwekkend.
Ik probeer nu mijn vertrouwede VW dealer aan te melden als nieuwe onderhoudsgarage bij LeasePlan, als dit gelukt is ga ik erheen voor een check.
 
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
Nee, dan lijkt me dat ook niet waarschijnlijk. Hier met 27 000 km nog geen geluidjes; gelukkig, want ik ben (ook) wat dat betreft een behoorlijke neuroot ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Mooie review en interssant voor een mede GTI gebruiker. Ook ik ervaar te vroeg opschakelen van de DSG, maar óók te laat opschakelen in sportstand. Ik wacht totdat de ECU gekraakt is om vervolgens het motorvermogen en de DSG aan te passen.

Wat verwacht je van een schroefset. De auto nog lager zetten?
Zelf vind ik de standaard dempers laag genoeg en ook de adaptieve dempers zijn voor mij sportief genoeg.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Mooie review en interssant voor een mede GTI gebruiker. Ook ik ervaar te vroeg opschakelen van de DSG, maar óók te laat opschakelen in sportstand. Ik wacht totdat de ECU gekraakt is om vervolgens het motorvermogen en de DSG aan te passen.

Wat verwacht je van een schroefset. De auto nog lager zetten?
Zelf vind ik de standaard dempers laag genoeg en ook de adaptieve dempers zijn voor mij sportief genoeg.

Schroefset zat hij stugger worden en je bent van die wiel-gap af. Laag kan ik de GTI zeker niet noemen. Maar misschien komt het ook omdat ik altijd mijn auto's voorzie van een schroefset.
 
Mooie review en interssant voor een mede GTI gebruiker. Ook ik ervaar te vroeg opschakelen van de DSG, maar óók te laat opschakelen in sportstand. Ik wacht totdat de ECU gekraakt is om vervolgens het motorvermogen en de DSG aan te passen.

Wat verwacht je van een schroefset. De auto nog lager zetten?
Zelf vind ik de standaard dempers laag genoeg en ook de adaptieve dempers zijn voor mij sportief genoeg.

Wat de tuning betreft zullen we nog wel even moeten wachten denk ik. Beter is om tezamen met de tuning de dsg te laten aanpassen. Misschien toch nog even geduld proberen op te brengen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!