Polo 1.2 tsi trilt stationair

Goedenavond allen,

Ik lees al een tijdje mee, ik ben Peter 29 jaar ik ben in bezit van een Polo 6c 1.2 tsi

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn polo namelijk stationair trilt de polo lichtjes, het is echt goed merkbaar. Ik heb al inmiddels brandstoffilter, bougie, luchtfilter laten vervangen maar nog steeds heb ik dit probleem. Weet iemand wellicht wat de boosdoener is? Gasklephuis schijnt gewoon schoon te zijn volgens de monteur.

Als ik heel kleinbeetje gas geef stationair dan gaat het getril weg, uitlezen geeft niets aan

Misschien iemand die het zelfde heeft gehad of advies kan geven?

Groet,
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo  1.2 TSI 
Net naar de garage geweest die wist het ook niet, map sensor is brandschoon en gasklephuis is nogmaals gereinigd. Kreeg gisteren tijdens OBDeleven live wel dat er misfire waren op cylinder 2 en 3, jullie idee wat ik nog kan proberen? behoorlijk frustrerend dat stationair getril. En bij beetje gasgeven stationair is het weg.
 
VW  Polo  1.2 TSI 
Net naar de garage geweest die wist het ook niet, map sensor is brandschoon en gasklephuis is nogmaals gereinigd. Kreeg gisteren tijdens OBDeleven live wel dat er misfire waren op cylinder 2 en 3, jullie idee wat ik nog kan proberen? behoorlijk frustrerend dat stationair getril. En bij beetje gasgeven stationair is het weg.
Als je misfire hebt op 2 en 3, dan moet je die bobines eens wisselen met een andere cilinder en kijken of de misfires dan ook op die cilinders komen
 
Als je misfire hebt op 2 en 3, dan moet je die bobines eens wisselen met een andere cilinder en kijken of de misfires dan ook op die cilinders komen
Wat gekke hier van is dat het afwisselt en er is geen storing bekend maar ik bekijk dit in livedata, ik zie ook dat er misfires soms af en toe in eens op 1 en 4 opduiken. Alle cylinders lijken wel eens af en toe misfires te hebben.

Als ik de kachel aanzet dan voel ik dat de auto meer schokt stationair vooral bij het stil staan bij de stoplicht en wanneer ik even ietjes gas geef is het weg.
 
VW  Polo  1.2 TSI 
Wat gekke hier van is dat het afwisselt en er is geen storing bekend maar ik bekijk dit in livedata, ik zie ook dat er misfires soms af en toe in eens op 1 en 4 opduiken. Alle cylinders lijken wel eens af en toe misfires te hebben.

Als ik de kachel aanzet dan voel ik dat de auto meer schokt stationair vooral bij het stil staan bij de stoplicht en wanneer ik even ietjes gas geef is het weg.
Check voor corrosie tussen de bougies en de bobines.
En het kan inderdaad ook door roet op de kleppen komen
 
Net naar de garage geweest die wist het ook niet, map sensor is brandschoon en gasklephuis is nogmaals gereinigd. Kreeg gisteren tijdens OBDeleven live wel dat er misfire waren op cylinder 2 en 3, jullie idee wat ik nog kan proberen? behoorlijk frustrerend dat stationair getril. En bij beetje gasgeven stationair is het weg.
Er valt niks te zien aan een kapotte MAP sensor. Verwar de MAP niet met een MAF sensor. De MAP sensor is een druk sensor welke voornamelijk zijn werk doet in het lagere toeren gebied, gezien het feit dat er geen flow is (MAP=Presussure, MAF=Flow).

In vcds is ook een misfire counter als measurement block beschikbaar, OBDeleven weet ik niet.
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
  • Leuk
Waarderingen: Clutch
Heel toevallig staat mijn Polo vanaf vanmorgen al bij VW, ook vanwege dat ik de Polo niet lekker stationair vind lopen.

Samen met de monteur rondje gereden en hij kon mij vertellen dat het stationair lopen, in mijn geval net onder de 1000 touren zit waarschijnlijk wel normaal is, omdat dit een nadeel is van een 3 cilinder. Dit kan per auto verschillen. Bij de 1 auto ligt het stationair weer wat hoger of zelfs nog lager dan mijn Polo, waar zelfs de versnellingspook trilt, dat heb ik dan gelukkig weer niet.

Hij zou de auto wel uitlezen, misschien komt daar toch nog iets uit, dat er misschien toch wel iets aan de hand zou kunnen zijn.

Ik ben benieuwd of het bij mij zo hoort, wat ik niet hoop want ik vind het wel irritant, dat getril.

Maar jij ervaart dit nog niet lang begrijp ik of?
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG  1.0 TSI 115 pk 
Heel toevallig staat mijn Polo vanaf vanmorgen al bij VW, ook vanwege dat ik de Polo niet lekker stationair vind lopen.

Samen met de monteur rondje gereden en hij kon mij vertellen dat het stationair lopen, in mijn geval net onder de 1000 touren zit waarschijnlijk wel normaal is, omdat dit een nadeel is van een 3 cilinder. Dit kan per auto verschillen. Bij de 1 auto ligt het stationair weer wat hoger of zelfs nog lager dan mijn Polo, waar zelfs de versnellingspook trilt, dat heb ik dan gelukkig weer niet.

Hij zou de auto wel uitlezen, misschien komt daar toch nog iets uit, dat er misschien toch wel iets aan de hand zou kunnen zijn.

Ik ben benieuwd of het bij mij zo hoort, wat ik niet hoop want ik vind het wel irritant, dat getril.

Maar jij ervaart dit nog niet lang begrijp ik of?
Die van mij loopt ook net onder de 1000 als ik de kachel aanzet dan trilt/schokt die meer. Auto heeft maar 72000km gelopen ik krijg geen storingen niets te zien, ik begin bijna te denken aan de motorsteun.....
 
VW  Polo  1.2 TSI 
Die van mij loopt ook net onder de 1000 als ik de kachel aanzet dan trilt/schokt die meer. Auto heeft maar 72000km gelopen ik krijg geen storingen niets te zien, ik begin bijna te denken aan de motorsteun.....
Daar heb ik dan geen last van. Hij loopt niet anders stationair als de airco/verwarming aan of uit zet.

Gister hebben ze de "Verbindingspijp met akf-klep" vervangen. Er zat een scheur in de slang en hapte hierdoor valse lucht.

Misschien is dat de reden het remmen op de motor erg vlot ging, of er een rem vast zit en tegendruk met gas geven, net of je rijd met een stevige tegenwind.

Maar het stationair lopen is niet veranderd. Volgens VW is dit wel normaal maar ik twijfel of dit wel normaal is....

Wat is jullie mening? @Andries Polo6R @Grutte Pier

Mijn nicht heeft een Skoda, ook 1.0 tsi DSG en die loopt wel veel hoger stationair.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline DSG  1.0 TSI 115 pk 
Ik ben naar de dealer geweest die zegt dat het normaal is maar naar mijn mening niet, als ik de kachel(op hoogste temp) aanzet gaat die net onder de 1000 toeren draaien dan voel ik de schokken wel veel en als ik de kachel op bijv 18 graden zet dan gaat de toerental omlaag naar 750 toeren en loopt die veel rustiger en voel ik de schokken niet. Kan het zijn dat het misschien de bobine is dat die geen storing geeft maar dat die net te weinig kracht levert is zo iets mogelijk? ik weet ook niet waar ik het moet verder zoeken, vanochtend carbon cleaning gedaan niks mee opgeschoten.
 
VW  Polo  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!