Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb een ander bericht er op gezetTen eerste welkom
Ten tweede 1 thread per onderwerp is genoeg
Ten derde informatie is alles, dus type auto, aanpassingen asn de auto, wat is de klacht, wat ervaar je, wat heb je al geprobeerd?
Mijn vw polo 1.2 6R 2010 loopt niet zo lekker stationair vooral als ik hem warm heb gereden en daarna even stationair laat draaien springt gelijk de moterstoring aan ook al een paar foutcodes gehad dat waren de foutcodes : p0172 & p0068
Ook al een paar dingen probeerd
Lmm schoongemaakt
Gasklep schoongemaakt
Carterontluchtingsbuis zat een scheur in die hebben we vervangen
Luchtfilter vervangen
Nu geeft hij na dat ik weer naar het werk heb gereden weer storing aan nadat ik op mn werk hem even stationair liet draaien en hij schommelt dan ook wat in de toeren
Mischien heeft iemand van jullie hetzelfde meegemaakt
Ik ben naar de vag specialist en ze raden mij aan de hogedrukbrandstofpomp te vervangen want ze roken brandstof door de olie heen en daardoor loopt hij lang niet goed zijden ze de lamdawaarden waaren ook veelste hoog ik hoop dat het straks op gelost is met nieuwe olie en een nieuw filter en een nieuwe hogedrukpompZal heb je een eindje op weg geholpen door je inhoud hierboven te plaatsen.
Ik zie dat je voertuig twee storingen geeft, namelijk P0068, en P0068.
Die eerste foutcode P0068 betekent dat de waardes die het motorregelapparaat, de ECU, binnenkrijgt van diverse sensoren, niet overeenkomen met wat hij verwacht. Ergens wijkt dus iets af.
Die laatste foutcode P0172 betekent dat het motorregelapparaat, de ECU, data binnenkrijgt van een sensor in de uitlaat dat het mengsel te rijk is. Zo’n sensor heet een lambdasonde. Een te rijk mengsel betekent in verhouding teveel brandstof, in verhouding tot de hoeveelheid lucht. Ik ben ervan overtuigd dat deze storing voortvloeit door een defect en in verhouding staat tot die andere storing. Zou me hier in eerste instantie niet zo druk over maken.
Je zou eigenlijk die individuele componenten moeten testen en de waardes uitlezen. Zoek even op welke onderdelen het zijn.
Wat ook kan helpen is om onderdelen, zoals de gasklep, in de basisstand te zetten.
Of misschien heb je ergens een lekkage zitten. Denk bijvoorbeeld aan de aansluiting van de intercooler, want het is een 1.2 TSI.
Zoals je ziet heb je niet zo een kant en klaar antwoord. Je zal iemand met verstand van techniek en juiste diagnoseapparatuur naar jouw motor moeten kijken.
Advies: Niet zelf aan klooien, maar breng hem naar de Volkswagen Dealer of VAG Specialist.
Turbodruk is goed zij de persoon die hem uitleestAls ik jou pomp zo droog zie zijn, denk ik dat je ook eens mag zoeken naar een smeerprobleem in de motor. Of je moet de pomp hebben schoon gemaakt met remmenreiniger?
Benzine in de olie kan inderdaad komen door een lekkage van de brandstofpomp maar kan ook zeker worden veroorzaakt door een te rijk mengsel of missfire op 1 van de cilinders. P0068 is een verschil tussen de gasklephoek en de luchtstroom die verwacht word. Je motor word ergens gesmoord, dus het mengsel word verrijkt (minder lucht, wel de brandstofinspuiting) De ECU kan hierop acteren maar dit gaat ook niet door tot in het oneindige. Controleer je inlaat maar eens op obstructies en doe ook eens een compressie en cilinderlektest voor je lukraak dure pompen gaat vervangen.
P0172 geeft aan dat het mengsel te rijk is, deze code komt vaak al nadat de LTFT maximaal is versteld en de ECU het nu vervelend vind om te corrigeren.
Wat doet de turbodruk tijdens acceleratie? Komt deze overeen met de verwachte druk? Of wijkt ie veel af?
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.