Engine Swap 1.8 TSI

LeondeLigt

Premium lid
Goedeavond,
Ik heb pas een topic geplaatst over dat ik graag een GTI teller in mijn Polo 6r 1.2 tsi DSG wil, en dat wil ik ook nog doen. Nu wil ik graag een polo gti kopen maar mijn auto heeft teveel emotionele waarde voor mij. Dus wil ik graag een engine SWAP doen naar een 1.8 TSI die in een 6c GTI ligt. Ik weet dat er veel bij komt kijken maar ik zie het zelf wel zitten om het te doen. (Ik ben een handige harry haha).
Wie o wie kan mij een beetje op pad helpen om onderdelen en onderdeelnummer bij elkaar te helpen?
Als ik bezig ben met de swap zal ik uiteraard hier updates blijven posten!
 
Volkswagen  Polo 6r 
ik zou gewoon een complete motor fixen met koelerpakket, dan ben je al een heel eind
Ja en de computers enzo? Bcm en ecu? En volgens mij waren er nog meer soorten computers maar weet ik niet meer zeker. Remmen hoef ik niet perse aan te pakken, want heb ze al van de GTI.
Ik dacht zelf aan een polo 6c gti die vanaf achteren is aan gereden. Maar ja, zie die maar eens te vinden voor de zomer, want wil het graag in de zomer doen.
 
Volkswagen  Polo 6r 
Als je nu een Polo 6R hebt dan zou ik een PQ ECU pakken van bijvoorbeeld een transporter T6 met een EA888 gen3 motor CJK. BCM hoef je niks mee te doen.

Ik heb natuurlijk de neiging om overal 2 liter motoren in te frotten waar het niet hoort, maar ik zou wel deze overweging meegeven:
Een 1.8 TSI van een Polo 6C GTI is een prima motor. Da's de 'kleinste' van de EA888 gen3 familie, een betrouwbare familie van motoren. Onder deze familie vallen ook de 2.0 TSI motoren uit de Golf 7 familie, dus de CHH CJX en DNU, resp 220, 280-300 en 300pk.

Als je toch de moeite gaat nemen om een motorswap te doen dan zou ik het meteen 'goed' doen. Dus een 2.0 pakken (iets meer koppel onderin) en daar iets van een IS20 opzetten. Dan heb je iets meer vermogen, iets meer koppel iets meer tuning potentieel. Eventueel een hybride met kogellagers. Blokje met weinig km en donorgegevens pakken, zo kaal mogelijk opgebouwd (kabelboom van een Golf is anders dan voor een Polo). MPI en FSI krijg je denk ik niet de juiste ECU voor dus bouw je hem als alleen directe injectie op. Koeling pak je dan wel van een 6C GTI.

Qua bak kun je een QQR 6-bak handbak pakken van een 6C GTI (wel de 4e versnelling versterken!) of je pakt een DQ250 DSG bak met een custom mount:
Of je bouwt er een WRC motor in (CDL EA113) met dezelfde logica. Die gaan niet zo hard als een EA qua tuning, zijn over het algemeen wel redelijk betrouwbaar maar onderdelen vinden is een drama, zeker de 6R specifieke onderdelen.
Ik heb dit project geholpen met onderdelen, bekabeling etc en dat was altijd lastig om onderdelen te vinden, zowel nieuw als gebruikt

Of je bouwt hem gewoon mooi 'simpel' om naar een 1.8 TSI natuurlijk. Kan allemaal, net wat je zelf wilt.
 
Als je nu een Polo 6R hebt dan zou ik een PQ ECU pakken van bijvoorbeeld een transporter T6 met een EA888 gen3 motor CJK. BCM hoef je niks mee te doen.

Ik heb natuurlijk de neiging om overal 2 liter motoren in te frotten waar het niet hoort, maar ik zou wel deze overweging meegeven:
Een 1.8 TSI van een Polo 6C GTI is een prima motor. Da's de 'kleinste' van de EA888 gen3 familie, een betrouwbare familie van motoren. Onder deze familie vallen ook de 2.0 TSI motoren uit de Golf 7 familie, dus de CHH CJX en DNU, resp 220, 280-300 en 300pk.

Als je toch de moeite gaat nemen om een motorswap te doen dan zou ik het meteen 'goed' doen. Dus een 2.0 pakken (iets meer koppel onderin) en daar iets van een IS20 opzetten. Dan heb je iets meer vermogen, iets meer koppel iets meer tuning potentieel. Eventueel een hybride met kogellagers. Blokje met weinig km en donorgegevens pakken, zo kaal mogelijk opgebouwd (kabelboom van een Golf is anders dan voor een Polo). MPI en FSI krijg je denk ik niet de juiste ECU voor dus bouw je hem als alleen directe injectie op. Koeling pak je dan wel van een 6C GTI.

Qua bak kun je een QQR 6-bak handbak pakken van een 6C GTI (wel de 4e versnelling versterken!) of je pakt een DQ250 DSG bak met een custom mount:
Of je bouwt er een WRC motor in (CDL EA113) met dezelfde logica. Die gaan niet zo hard als een EA qua tuning, zijn over het algemeen wel redelijk betrouwbaar maar onderdelen vinden is een drama, zeker de 6R specifieke onderdelen.
Ik heb dit project geholpen met onderdelen, bekabeling etc en dat was altijd lastig om onderdelen te vinden, zowel nieuw als gebruikt

Of je bouwt hem gewoon mooi 'simpel' om naar een 1.8 TSI natuurlijk. Kan allemaal, net wat je zelf wilt.
Bedankt voor de info!
Ik wil liever 1.8 omdat die al in de polo zit. En de DSG behouden. Moet ik dan alsnog de ecu van de transporter pakken? Ohja en nog een andere vraag, ik ga maandag een stuur met mf ophalen. Jij kon die voor mij inbouwen toch? En heeft dat dan nog effect voor de motor swap?
 
Volkswagen  Polo 6r 
De toekomstige nodige voorstel voor verbeterde aanpassingen , alvast aan deze motor en dsg bak aanbrengen bij begin inbouw dan is dat al goed bekeken naast de keuze voor origineel behoud van 1.8 GTI
 
Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!