“100.000 diesels komen volgend jaar niet meer door de APK”

TolgaE

Premium lid
592
184
77

Potentieel slecht nieuws voor de mensen die hun EGR-klep of roetfilter hebben verwijderd/uitgeschakeld?
 
Volkswagen  X  X 

Potentieel slecht nieuws voor de mensen die hun EGR-klep of roetfilter hebben verwijderd/uitgeschakeld?
EGR heeft niks met roetuitstoot te maken !
EGR is er om NOX uitstoot te verlagen bij deellast van de motor .

by the way : een direct ingespoten benzinemotor ( TSI TFSI ) produceert ook net zo veel of evt meer roet dan de laatste generatie diesels
{ vanaf 2010 ongeveer)
en dan verstoken sommige TSI TFSI ook nog eens zoveel olie als een gemiddelde 2 tact brommer .

voor de dieselrijders : tank 2 weken voor een roettest GTL diesel , of rij regelmatig autobahn in Dld daarvan brand ie lekker schoon
 
Volkswagen  Polo  1.9 TDI 130pk >>> ruim 220 pk nu 
Ik heb in mijn polo affabriek geen roetfilter dusja... Ik merk wel dat die laatste tijd iets meer is gaan roken. Wat mij is opgevallen dat de garages waar ik ga meestal geen uitstoot test doen maar gewoon kijken naar storingen in sensors.

EDIT: Zullen voldoende garages blijven bestaan die voor apk zorgen.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 9959
Ik heb in mijn polo affabriek geen roetfilter dusja... Ik merk wel dat die laatste tijd iets meer is gaan roken. Wat mij is opgevallen dat de garages waar ik ga meestal geen uitstoot test doen maar gewoon kijken naar storingen in sensors.

EDIT: Zullen voldoende garages blijven bestaan die voor apk zorgen.
Omdat het bedrijf weet vanaf welk jaar ze dit soort roet testen wel moeten doen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!