1.2 TDI bj 2010 met 315000km met storingen op naar 500000km of verkopen

Goedendag,

mypolo verhaal .. hiervoor een golf 3 tdi afn, audi 2.0 tdi 16v nu 1.2 tdi easy rider haha

Ik rij deze 1.2 tdi al vijf jaar met een JD tuningbox met 105pk en 220/2240nm. ik overweeg om mijn egr systeem weg te late wegschrijven met plaatje ertussen. Ik heb van JDengineering een inruil voorstel gekregen voor 250 euro voor switchen naar OBD tuning en EGR off. Dit komt totaal op 850 euro want tuningnox koste 599 en moet ik er nog overnadenken zeker met het roetfilter als dit vol komt te zitten dan komt er nog eens 400 euro bij, zeker met 315000km op teller

elders alleen egr dichtzetten voor een goed prijs zou kunnen

naast goedkoop tanken en wegenbelasting met deze 1.2 tdi toch veel problemen gehad, egr systeem vernieuwd 40000 terugkm via dealer coulance, vaak start problemen, stationair schommelen, inhouden stotteren, vaak knipperend gloeispiraal waarschuwingslampje, dit vaak laten onderzoeken door VW garage maar ze kunnen niet goed een diagnose stellen zeggen ze wanneer er een tuningbox tussen zit .

VW dealer heeft paar jaar terug een software update uitgevoerd, heb het idee dat het voor het update zuiniger reed 920km op volle tank nu 700/800km of het nieuwe software werkt niet goed samen met het tuningbox merkbaar door vaak niet soepel loop van het motor, inhouden, niet mooi zoals het hoort bij deze type

soms/regelmatig bij koude start hoor ik alsof het op 1/2 cilinder loopt redelijk veel rook uit het uitlaat, na herstarten gaat dit weg. met koude motor rijdt ie beter dan wanneer het motor warmer is, warme motor liep stationair onregelmatig wat nu vanzelf wat minder is. auto rijdt bij volgas redelijk goed door, rookt wel meer dan normaal. stationar en tijdens cruisecontrol vooral problemen. vaak op wegen met veel verse koud lucht rijdt het prima, dit is vooral smorgens maar helaas veel te kort op een dag dus even nadenken dit problemen oplossen of uiteindelijke verkopen


ik heb al een nieuwe accu
nieuwe brandstoffilter en tank filter vervangen
slangen van turbo nagekeken vernieuwd
oliefilterhuis vernieuwd
verstuivers en brandstofpomp is door vw nagekeken was redelijk goed
n75 drukomvormer is vernieuwd


dus wat ik nou zou kunnen doen

gloei bougies vervangen, is nog niet gedaan denk ik
dieselcleaner in tank en lange afstand rijden
brandstof slangen controlen op lekkage of ontluchten na filter wissel
egr weggschrijven/dichtzetten. is 40000km vernieuwd, dealers zegt dat het nog goed is.
vw dealer heeft twee storingen uitgelezen P008700 en p060700 iets met brandstof druk te laag en regelapparaat onjuiste werking
tuningbox loskoppelen, box eventueel na JDengineering brengen voor controle
EGR en OBD tuning




Ik hou jullie op de hoogte, tips en hulp is welkom
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
stap 1, zoals @joosspekloos zegt, zonder tuningsbox rijden
stap 2, EGR uitschakelen. zeker bij 315k. Ook zou je kunnen overwegen om meteen je roetfilter te deleten.

Mijn 1.2TDI heeft, naast de N75 de het geluid van een kikker maakt, geen problemen na OBD-chiptuning en EGR off.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
ik zou die EGR wel uitschrijven. Dit is namelijk een hele grote "troublemaker".
Daarnaast is dit icm tuning een heel stuk voordeliger dan enkel uitschakelen en later nog een keer tunen...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
als de klep mechanisch niet afsluit, doet een blindplaatje wonderen. Hiermee is het wel mogelijk om te controleren waar het probleem vandaan komt. Alhoewel ik wel het vermoeden heb dat dit in de buurt van de tuningsbox gezocht moet worden...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
het schijnt dat de motor meer roet uitstoot bij een uitgeschakelde EGR... echter heb ik de ervaring dat dit juist meer is met een ingeschakelde EGR...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik wil geen obd stekker aanschaffen met bluetooth of wifi goed werkt en dan via mijn iphone het ecu met redelijk veel uitlees mogelijkheden gebruiken voor inzien van metingen en fouten.

Graag jullie aanbevelingen voor stekker en software . Het liefst freeware nav stekker
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Tuningbox gedemonteerd en halve week mee gereden dit was het oplossing. Motor start vlotter,
draait stabiel stationair en geeft geen verdere problemen zoals inhouden en stotteren. Ik mis wel wat extra koppelvermogen zonder het tuningbox maar het motor loopt nu een stuk mooier en vriendelijker voor het egr en dpf heb ik het idee want er kwam bij volgas best veel rook uit het uitlaat en met stationair/ cruisecontrol ging het slecht en liep het motor niet vloeiend in toeren bij inhalen of doorrijden.

Ik zou wel graag het tuningbox terug erop willen zetten maar dat gaat zo even niet en heb best lang zo met die problemen gereden zonder goed bij na te denken.

ik denkt dat het tuningbox niet meer goed samenwerkt omdat het ecu is geupdate na een terugactie van VW over updaten van het computer software.

heb JDEngineering hierover een mail gestuurd.Bedankt voor jullie tips, jullie horen het nog van mij wat eruit komt
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
  • Leuk
Waarderingen: Pigeon
Tuningbox was 599. Ik heb liever een goed aangepaste tuningbox terug als garantie regeling als dat mogelijk is bij jdengineering deze kan ik eventueel loskoppelen bij diagnose en los verko wanneer het nodig is .

egr compleet is 40000km oud
Dpf zal zich nu beter kunnen renegreren

auto heeft 317000 gelopen ik wil er niet weer onnodig veel geld aan besteden bij deze km stand en bouwjaar

ik heb al wel van jd een inruil voorstel gekregen voor het tuningbox en 250 euro bijleggen voor obd tuning icm met egr off. heb nu op moment liever een aangepaste tuningbox
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!