1.6 tdi turbo upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Durban

Bekend lid
1,162
803
132
Turbo is zgan met 19.855 KM Bj 2011
OE nummer(s): 03L253010F / GTC1549vz (CR177) Turbo
Het gaat hier om een goede originele Garrett Turbo en geen copy.

Dit is een pasklare turbo upgrade die in staat is tussen de 175 pk - 207 pk leveren. koppel 365 tot 464 Nm.
Plug-and-play voor alle 1.6 TDI Common Rail-motoren in de VW Polo, Golf Mk6 + 7, Seat Ibiza, Audi A3, Passat enz.

Prijs : 275,- Nieuwprijs internet 900,-

Na montage van de Turbo:
Start de motor zonder deze aan te laten slaan gedurende 30 seconden tot 1 minuut. Hiermee bouwt u de oliedruk in de motor op
.

Een aangepaste ECU na montage nodig, dit is geen upgrade dat zonder veranderingen aan de ECU kan worden gebruikt.

Nog nodig bij montage turbo: Aangepaste olieliedingen naar de turbo van een gtd 2.0 tdi

( bij te veel Koppel 365 Nm + moet de koppeling laten vervangen door een Sachs Racing Engineering set )

Deze turbo past de volgende voertuigen:
Volkswagen: Golf Mk6 – CAYB 90, CAYC 105, CLCA 110
Volkswagen: Golf Mk6 Plus – CAYB 90, CAYC 105, CLCA 110
Volkswagen: Jetta Mk6 – CAYB 90, CAYC 105, CLCA 110
Volkswagen: Polo – CAYA 75, CAYB 90, CAYC / CLNA 105
Audi: A1 – CAYA 75, CAYB 90, CAYC 105
Audi: A3 – CAYB 90, CAYC 105, CLCA 110
Skoda: Fabia – CAYA 75, CAYB 90, CAYC 105
Skoda: Rapid – CAYB 90, CAYC / CLNA / CWXB 105
Skoda: Roomster – CAYA 75, CAYB 90, CAYC 105
Skoda: Octavia – CAYB 90, CAYC 105, CLCA 110
Seat: Leon Mk2 – CAYB 90, CAYC 105, CLCA 110
Seat: Toledo – CAYB 90, CAYC 105, CLCA 110
Seat: Ibiza – CAYA 75, CAYB 90, CAYC / CLNA 105

DSCN0791.JPG DSCN0788.JPG DSCN0790.JPG DSCN0793.JPG
Torq.jpg Torq-2.jpg DSCN0791.JPG DSCN0788.JPG DSCN0790.JPG DSCN0793.JPG
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
voor de 1.4 tdi laat het bij chiptuning..
Laat je de EGR uitschakelen en DPF verwijderen, heb je ook geen problemen meer in de toekomst.
Keuring apk is geen probleem in Nederland ..
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Me polo heeft de 2 ton al weer aan getikt maar mis soms wat pk's is het wat om zo'n turbo upgrade te gaan doen of slijt het dat allemaal veelste snel wil hier de 3,5 ton wel meee aan tikken namelijk dus hij moet nog even mee gaan
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi caya 
@dylanvhouten
Je woont 15 km bij mij vandaan, als je tijd heb kom even langs dan leg ik je Alles uit en kunnen we de auto testen, en een turbo check. Dit is geheel kosteloos ..
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
voor de 1.4 tdi laat het bij chiptuning..
Laat je de EGR uitschakelen en DPF verwijderen, heb je ook geen problemen meer in de toekomst.
Keuring apk is geen probleem in Nederland ..
Ze zijn er al een tijdje mee bezig..

"Daarom heb ik tijdens het AO Leefomgeving op 26 februari toegezegd dat ik de Kamer voor de zomer zou informeren over de maatregelen die ik ga nemen om het verwijderen van roetfilters tegen te gaan. Op basis van een indicatieve steekproef blijkt bij circa 5 tot 7 procent van de dieselpersonenauto’s met affabriek roetfilter het filter te zijn verwijderd. Dit probleem speelt niet alleen in Nederland. Ook in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland is het verwijderen van roetfilters als probleem geïdentificeerd. Dit is een onacceptabele ontwikkeling. Controle in de APK acht ik de beste manier om het gesignaleerde probleem aan te pakken. Ook het Verenigd Koninkrijk en Duitsland zien dit als de beste oplossing. Om de werking van affabriek roetfilters te controleren, moet de huidige APK-roetmeting worden aangepast. Ik zal TNO opdracht gegeven om samen met de RDW te bezien hoe de APK zodanig kan worden aangepast dat voertuigen waarvan het roetfilter is verwijderd de keuring niet langer kunnen doorstaan. Dit onderzoek zal in de tweede helft van 2015 worden uitgevoerd. In het eerste kwartaal van 2016 zal ik uw Kamer over de resultaten van het onderzoek berichten. De verdere planning is dat de gekozen APK-roetfiltertest in de loop van 2016 in de praktijk zal worden getest bij een aantal geselecteerde garagebedrijven en keuringsstations, waarna verdere besluitvorming zal plaatsvinden. Naast de aanpak van het verwijderen van roetfilters door een daarop gerichte controle in de APK wordt onderzocht wat nodig is om effectief te kunnen optreden tegen de bedrijven die roetfilters verwijderen en daarmee adverteren." - Wilma J. Mansveld


Gelukkig hoor ik tot op heden nog niets over aangepaste APK-eisen om dit te testen. Zou zelf ook graag de DPF laten verwijderen en de EGR uitschakelen, alleen zit er niet op te wachten dat ik er misschien begin 2017 weer een roetfilter onder moet hangen voor de APK! :expressionless: @Durban, heb jij beide wel laten doen? :mrgreen:
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Ik maakte me ook een beetje zorgen over bepaalde dingen, maar ik heb een officiële apk roetmeeting laten doen,
omdat ik de koffiepot heb verwijderd. Dit moet wel voor de Apk als je geen roetfilter heb, nou ik dacht gaat niet goed komen als ze het gas intrappen.
Meneer zij tegen mij het is helemaal ok met je Tdi. Vind ik toch nog knap met 1 demper onder de auto ..

(De jongere Tdi In originele toestand zijn begrenst, bij stationair draaien lukt het niet om vol gas te geven het toerental komt niet boven de +/- 2000 toeren)

Nu heb ik toch weer andere plannen en ga weer een stapje verder met de auto,
je heb gelijk @iichel het went zo snel niet dat ik altijd maar hard rijd, maar its only for fun ..

mocht de wet gaan veranderen, zie ik het nog niet als een probleem.
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Ze zijn er al een tijdje mee bezig..

"Daarom heb ik tijdens het AO Leefomgeving op 26 februari toegezegd dat ik de Kamer voor de zomer zou informeren over de maatregelen die ik ga nemen om het verwijderen van roetfilters tegen te gaan. Op basis van een indicatieve steekproef blijkt bij circa 5 tot 7 procent van de dieselpersonenauto’s met affabriek roetfilter het filter te zijn verwijderd. Dit probleem speelt niet alleen in Nederland. Ook in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland is het verwijderen van roetfilters als probleem geïdentificeerd. Dit is een onacceptabele ontwikkeling. Controle in de APK acht ik de beste manier om het gesignaleerde probleem aan te pakken. Ook het Verenigd Koninkrijk en Duitsland zien dit als de beste oplossing. Om de werking van affabriek roetfilters te controleren, moet de huidige APK-roetmeting worden aangepast. Ik zal TNO opdracht gegeven om samen met de RDW te bezien hoe de APK zodanig kan worden aangepast dat voertuigen waarvan het roetfilter is verwijderd de keuring niet langer kunnen doorstaan. Dit onderzoek zal in de tweede helft van 2015 worden uitgevoerd. In het eerste kwartaal van 2016 zal ik uw Kamer over de resultaten van het onderzoek berichten. De verdere planning is dat de gekozen APK-roetfiltertest in de loop van 2016 in de praktijk zal worden getest bij een aantal geselecteerde garagebedrijven en keuringsstations, waarna verdere besluitvorming zal plaatsvinden. Naast de aanpak van het verwijderen van roetfilters door een daarop gerichte controle in de APK wordt onderzocht wat nodig is om effectief te kunnen optreden tegen de bedrijven die roetfilters verwijderen en daarmee adverteren." - Wilma J. Mansveld


Gelukkig hoor ik tot op heden nog niets over aangepaste APK-eisen om dit te testen. Zou zelf ook graag de DPF laten verwijderen en de EGR uitschakelen, alleen zit er niet op te wachten dat ik er misschien begin 2017 weer een roetfilter onder moet hangen voor de APK! :expressionless: @Durban, heb jij beide wel laten doen? :mrgreen:
Ze zijn er al een tijdje mee bezig..

"Daarom heb ik tijdens het AO Leefomgeving op 26 februari toegezegd dat ik de Kamer voor de zomer zou informeren over de maatregelen die ik ga nemen om het verwijderen van roetfilters tegen te gaan. Op basis van een indicatieve steekproef blijkt bij circa 5 tot 7 procent van de dieselpersonenauto’s met affabriek roetfilter het filter te zijn verwijderd. Dit probleem speelt niet alleen in Nederland. Ook in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland is het verwijderen van roetfilters als probleem geïdentificeerd. Dit is een onacceptabele ontwikkeling. Controle in de APK acht ik de beste manier om het gesignaleerde probleem aan te pakken. Ook het Verenigd Koninkrijk en Duitsland zien dit als de beste oplossing. Om de werking van affabriek roetfilters te controleren, moet de huidige APK-roetmeting worden aangepast. Ik zal TNO opdracht gegeven om samen met de RDW te bezien hoe de APK zodanig kan worden aangepast dat voertuigen waarvan het roetfilter is verwijderd de keuring niet langer kunnen doorstaan. Dit onderzoek zal in de tweede helft van 2015 worden uitgevoerd. In het eerste kwartaal van 2016 zal ik uw Kamer over de resultaten van het onderzoek berichten. De verdere planning is dat de gekozen APK-roetfiltertest in de loop van 2016 in de praktijk zal worden getest bij een aantal geselecteerde garagebedrijven en keuringsstations, waarna verdere besluitvorming zal plaatsvinden. Naast de aanpak van het verwijderen van roetfilters door een daarop gerichte controle in de APK wordt onderzocht wat nodig is om effectief te kunnen optreden tegen de bedrijven die roetfilters verwijderen en daarmee adverteren." - Wilma J. Mansveld


Gelukkig hoor ik tot op heden nog niets over aangepaste APK-eisen om dit te testen. Zou zelf ook graag de DPF laten verwijderen en de EGR uitschakelen, alleen zit er niet op te wachten dat ik er misschien begin 2017 weer een roetfilter onder moet hangen voor de APK! :expressionless: @Durban, heb jij beide wel laten doen? :mrgreen:


Ik heb alleen maar voordelen van verwijderen van Dpf en Egr, ik bedoel er niets mee maar geloof mij maar dat wat achter je turbo zit voor ellende veroorzaken, je komt nog een keer aan de beurt.

Zie maar je EGR is een Probleem met de 1.6 tdi CR .
kijk: http://qooqle.nl/?q=1.6+tdi+egr+probleem+

De turbo is ook niet blij, hij wil wel maar kan niet door de roetfilter.
Met een paar simpele aanpassingen aan je 1.6 motor en je problemen zijn met de noorderzon verdwenen.
Gebruik ook eens per paar een motor reiniger, Geen action of gamma troep.
Het is niet alleen schoonmaken van je auto aan de buiten kant ,zie het als detox voor je auto .
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Ik ken de problemen en heb zelf al gezeik gehad met een kapotte EGR en een verzadigd roetfilter (vlotter van brandstofpomp kapot, waardoor het roetfilter niet meer regenereerde). Haal de zooi er ook het liefst uit en ben daarom dus nu overal wat informatie aan het zoeken.

Met de oude diesels kon je je roetfilter er onderuit schroeven, openmaken en leegslaan, en vervolgens weer monteren. Nu moeten er software aanpassingen gedaan worden, maar is dat 'leegslaan' nog steeds mogelijk, moet er een Ragazzon Downpipe of een soortgelijk onderdeel geplaatst worden.. of is er een speciaal lasstuk voor verkrijgbaar? Als ik het laat doen dan het liefst bij 1 bedrijf en dan gelijk de EGR dichtzetten, startcorrectie doorvoeren, DPF softwarematig uitschrijven (fysiek leeghalen/verwijderen doe ik zelf wel) en chippen naar 140 heerlijke PK's! :hearteyes: Hah, blijft voorlopig nog even dromen! ;p
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Ik zit nu op 180.000 km heb mijn auto laten chippen op 110.000. Met het chippen is de egr softwarematig dichtgezet. Tot nu toe geen problemen met mijn auto. Ik overweeg een turbo upgrade alleen is mijn vliegwiel niet goed meer. Bij het loslaten van de koppeling hoor ik de vliegwiel "wobbelen" Ik denk ook dat een turboupgrade dat alleen maar gaat verslechten. Dus waarschijnlijk betekent een turbo upgrade de volgende extra aanpassingen in mijn geval. 1 nieuwe vliegwiel, nieuwe sportkoppeling, dpf delete, ecu remap en een bezoekje aan de rdw voor een herkeuring denk ik...vermogenwinst is dan namelijk 150%... Wat zou dit mij kosten? 2k? En wat betekent dit voor de levensduur. Ik wil eigenlijk ook de 3 ton halen met deze auto. Aan de andere kant wil ik zo graag 180+ pk maar voelt dit ook echt meer dan 140pk? Jij had ook in mijn auto gereden, heel kort bij ikea.
 
Hey @sambir .. Als je het goed wil doen zou ik een Versterkte koppelingskit van Sachs Race Engineering monteren, vergeet niet de intercooler moet worden vervangen voor grotere.

Met de turbo cr177 , intercooler, Sachs Race moet je makkelijk de 200pk halen Nm??
Max is met deze turbo 230 pk, op de golf 2.0 gtd 240 pk , met deze optie wordt de turbo geüpgraded
(De inlaat diameter met een grotere Billet compressor wiel, moet worden aangepast en uitgedraaid, de Turbo glij-lagers zijn van brons of messing worden vervangen door kogel gelagerde dat geeft weer 15 % winst)

Alle kleine beetjes helpen zie je maar weer, het is jammer dat ik met de verbouwing ben begonnen, want was er al mee bezig .. Dus is nu voorlopig uitgesteld. Alleen de downpijp heb ik liggen van 63mm naar 76mm komt er wel onder dit jaar .. Heb nog een ander tdi project van 1.9 td naar TDI met een grotere turbo enz voor in de t4 bus .. Super motor de 1.9 tdi J

Ben je een beetje handig sambir? Sleutel je zelf of laat je het doen ?

Naar de RDW met je auto zou ik nu niet doen met nu dieselgate gedoe roetmeting flauwekul staan ze onbelast op je gas te trappen, of je wilt per se op kenteken hebben.
3 ton en meer kun je makkelijk halen na de tuning geen probleem als je beetje normaal rijd en zelf polo onderhoud en bijhoud en Ex vw Dealer ..


of je gaat voor een Benzine motor >
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Deze turbo is verkocht, en komt op een Seat ibiza 1.6 cr tdi

Veel interesses en vragen over deze turbo via marktplaats, maar weinig die de stap durven te zetten voor een leuk project.
Een voorbeeld koper via marktplaats: ik heb interesse in je turbo, wat is je uiterste prijs!!
Ik zeg kun je niet lezen. Goed ik wil hem wel hebben, kun je voor mij de ecu file op cd zetten.
Wat bedoel je, dat ik mijn tuning file erbij geef. Ja is maar 2,5 MB.
je geeft 250,- voor een bijna nieuwe turbo en je wilt de tuning File er ook bij, je niet goed bij je hoofd mafkees.
Enz..


Marktplaats is Marktplaats niet meer ..
Moe wordt je er van.
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: 3errors, Ascari en Syste
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!