5x112 18' op Polo 6R BBS SR

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 195
  • Startdatum Startdatum
V

Verwijderd lid 195

5x112 18'' ET35 8J BBS SR velgen op een Polo 6R, gaat dat problemen opleveren?

Adapters 5x100 > 5x112 zijn er volgens mij pas vanaf 15mm.

Als mijn velgen 15mm uitsteken lopen ze dan aan, zijn er nog dingen waar ik op moet letten wat betreft de bandenmaat? Ik heb een KW V2 schoefset dus mijn auto ligt ook iets lager.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat hangt natuurlijk af van de ET en de J waarde van de velgen, als die dingen nu et 55 zijn en je schuift er adapters tussen van 15-20 dan zit je op ET 40 tot ET 35. Dat moet passen mits ze niet breder zijn dan 8J.

ABT velgen zijn bijvoorbeeld 8J en ET35 en die passen prima :)

Hoe lager de ET waarde hoe verder je wielen naar buiten vallen, hoe hoger de ET waarde hoe verder ze naar binnen vallen.

Velgen met een hoge ET waarde ligt het hart dichter naar de buitenzijde van de velg, bij een lage ET waarde ( of zelfs een negatieve ET waarde) is dit precies andersom ook wel "deepdish" genoemd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie dat je je bericht hebt aangepast met de ET waarde en J waarde erbij ;) ET35 met spoorverbreders / adapters van 15mm. ga je denk ik niet passend krijgen onder een Polo 6R aangezien de ET waarde dan te laag wordt t.o.v. de breedte van de velg. Gevolg: velg valt te ver naar buiten.

@madtraxx18 Dank je wel voor je reactie!

Ik kan dus beter gaan voor de maat ET45 8J 5x112

Ik zie nu dat ze ook 5x100 ET48 8J hebben, dan kan ik gewoon spacers gebruiken. Scheelt weer in de prijs

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!