Showroom 6 jaar oude Polo AW APK Afgekeurd - Stuurkogelhoes scheurtjes

Cruz

Bekend lid
898
316
72
Mijn Polo AW is voor zijn 2e APK afgekeurd, 60.000km blijkt dat volgens mijn VW dealer scheurtje zit in de stuurkogelhoes.
vervangen +uitlijnen €500 (ik vermoed dat ze dan ook de kogel vervangen)
Ik vind dit erg snel voor zo'n jonge auto. Gevraagd voor coulance maar daar beginnen ze niet aan.

Ik laat het nu ergens anders doen is de helft goedkoper. Maar ik had dit niet verwacht. Heeft iemand dit ook gehad voor zijn jonge polo aw?


Zou dit kunnen door slijtage of door iets anders ik heb ooit wel keer hard een stoeprand geraakt, rechtsvoor.
Geen lekke band maar wel flinke velgschade waarbij ik wel dacht die band is lek/er af. Ik kon gewoon doorrijden.
Velg wel laten repareren destijds.

Update heb de fotos gezien en rechts is wel gescheurd en links beginnende scheuren.
Universeel Bovag familiebedrijf om de hoek laat ik dit uitvoeren met oem vw onderdelen kosten ca 175€ met btw. Kogel, kogel hoes en uitlijnen.
VW dealer begreep het helemaal dat ik hier niet door hun laat doen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Zegt wel wat over de kwaliteit van die onderdelen als @2GPoloDriver er ook al last van heeft gehad...
In mijn Polo van 2017 en 192xxx geen dergelijke problemen (tot nu toe).
Desalniettemin hoop ik dat het wordt opgelost voor je @Cruz!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Ja de dealer gaf aan dat ze wel vaker die tegenkwamen bij bepaalde polos. Maar mijn reactie dan is het toch van slechte kwaliteit kon hij geen antwoord opgeven

De universele garage waar ik laat vervangen gaf aan komt mogelijk ook door milieu eisen dat de samenstelling van het rubber is gewijzigd. Viel hem vaker op vroeger was de bouwkwaliteit van autos en onderdelen, kwaliteit van het lak beter.
Maar goed de VW dealer heeft per ongeluk mijn auto toch goed gekeurd haha. Maar gaf wel het advies om de rubbers en kogels te vervangen. De universele apk garage gaf aan als de kogels goed zijn dan is het niet nodig. Doordat de auto toch goed is gekeurd door VW scheelt het mij weer apk kosten bij de universele apk Bovag garage.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Bij deze nog de foto's ik heb de 1e mogelijkheid om half augustus dit te laten repareren.
Zou ik hier nog wel mee kunnen rijden? Heb nog een ritje naar Aken op de planning staan.

_img_tmpkbvv81.jpg_img_tmppwiTC2.jpg
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Vw heeft geen losse hoezen voor de kogels, dit is echt iets voor universele garages om alleen de hoezen te vervangen.

Maar meestal is er toch vuil zand en water in de kogel gekomen als het hoesje kapot is, dus de kogel gaat dan ook eerder kapot.
ja klopt wat je zegt mijn universele garage gaf dat ook aan, als de kogel goed is dan laten we die zitten, maar misschien wel handig om maar gelijk de kogel en hoes te laten vervangen zoals VW dat zelf ook doet. OEM Kogel is maar €25 volgens mijn universele garage.
Ik hoop dat ik mijn Polo het nog even volhoudt tot en met half augustus.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
ja klopt wat je zegt mijn universele garage gaf dat ook aan, als de kogel goed is dan laten we die zitten, maar misschien wel handig om maar gelijk de kogel en hoes te laten vervangen zoals VW dat zelf ook doet. OEM Kogel is maar €25 volgens mijn universele garage.
Ik hoop dat ik mijn Polo het nog even volhoudt tot en met half augustus.
Anders zijn er altijd nog goede alternatieven in de aftermarkt te krijgen
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 116pk 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Vw heeft geen losse hoezen voor de kogels, dit is echt iets voor universele garages om alleen de hoezen te vervangen.

Maar meestal is er toch vuil zand en water in de kogel gekomen als het hoesje kapot is, dus de kogel gaat dan ook eerder kapot.
Wij vervangen soms de hoezen als er geen speling op de kogel is. Dit is dan altijd bij klanten die nog ff '1 jaar door de keuring willen'. Terwijl we allemaal weten dat ze dan nog jaren gaan rijden
 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Uiteindelijk zijn ze vandaag vervangen enkel de hoezen. Kogels waren niet nodig zien er nog goed en schoon uit. Kosten uiteindelijk 400€ goedkoper dan de VW dealer. Maar de vw dealer vervangt idd ook de kogels en uitlijnen.
Ook gelijk de banden achter naar voren vervangen kruislings. Linksvoor was een aandachtspunt ivm profieldiepte. VW dealer wilde dit niet doen..
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!