6R (2010)Ratel achter dashboard

Goedenavond,

Ik ben langzaam wat puntjes van mijn recent aangeschafte Polo 6R aan het oplossen.

1 daarvan is een ratel achter het dasboard. Dit doet zich voor wanneer ik optrek of als ik in een hoge versnelling wat langzamer rijd en dan gas geeft.

Ik heb de radio eruit gehaald en dit lijkt voor 99.9% te komen vanaf de luchtunit die achter de radio zit.

Is dit een bekend probleem toevallig en is hier een oplossing voor. Zoals ik het nu zie is hier weinig aan te doen, anders dan het hele dasboard eruit halen

Ik hoor het graag.
 
Volkswagen Polo  6R  1.4 
Betreft de brandstofleiding, die is het dus niet die hadden ze al verlegd zag ik.

Wat betreft de bekabeling van de kachelmotor. Is dit de kabelboom aan de linker zijde (bij het stuur) of aan de rechterzijde?

Als ik de radio verwijder en dan de ratel produceer door mijn handrem erop te zetten en de koppeling op te laten komen, dan komt het geluid bij de zwarte luchtbuis achter de radio vandaan. Wanneer ik deze met kracht indruk lijkt het minder te zijn.
 
Volkswagen Polo  6R  1.4 
Opgelost.

Na heel wat zoekwerk en het halve dashboard uit elkaar gehaald te hebben, heb ik het geratel gevonden.

Onder in de middelstebak van de kachel onder het dashboard bij de passagiers zijde zit een kleine radiator. Deze is aan de zijkanten afgewerkt met foam, dit foam was vergaan waardoor deze tegen de zijkant van die bak aan tikte. De clipjes van deze bak losgehaald en en hem een stukje geopend en het "radiatoretje" voorzien van een stukje foam........ de auto is weer fluisterstil

Mag een slotje op dus.
 
Volkswagen Polo  6R  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: Donna, olopvw en Pigeon
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!