Aankoopadvies Polo 9N

Goedemiddag,

Na lang rond te hebben gekeken op internet en op dit forum toch maar even een topic.

Ik ga deze zaterdag kijken naar een Polo 1.4 16V uit 2003 die 135k heeft gelopen. Ik wil graag even weten waar ik op moet letten aangezien ik deze bij een particulier ga bekijken.
Dan gaat het vooral om de dingen die ik zelf KAN checken. Ik ga sowieso letten op roestvorming, de onderhoudshistorie, lekkages en gekke geluiden maar zijn er ook nog andere die ik gemakkelijk kan / moet controleren? Ik begrijp dat een auto op leeftijd altijd onderdelen kan hebben die aan vervanging toe zijn maar ben even benieuwd of jullie nog tips hebben :)

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Max
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 
Kijk of de distributieriem al is gedaan, anders dat afdingen kost wel paar 100. carterventilatiehuis kan ook lekken wat vaak voorkomt, kijk of je geen oliesporen ziet. Voor de rest verwacht geen nieuwe auto, gebruikerssporen zijn normaal en bij drempels kan die wel wat piepen
 
Volkswagen  AW  1.0 tsi 
Waar ik zelf later achterkwam bij mijn 9n was trouwens het wisselen tussen koud en warm, ik weet niet of je airco hebt erin die werkte bij mij ook niet op stand 1. En de temperatuur was altijd of te warm of te koud in de auto. Duurde altijd erg lang het wisselen tussen warm en koud, was denk weerstand
 
Volkswagen  AW  1.0 tsi 
zijn er 2 sleutels aanwezig zo niet sleutel bijmaken bij een sleutelmaker(meestal schoenmakers) kost al gauw 70 euro (zonder afstands bediening)
dus 100 euro er af zou ik proberen.

bij een proefrit op recht stuk ff stuur los kijken of ie afwijkt en doe ff lomp je stuur een paar keer heen en weer begint de boel te kraken weet je dat er speling op je rubbers zit. contoleer je schokdempers ook zijn waarschijnlijk ook nooit vervangen gezien de lage km stand
 
Volkswagen  Polo9n  1.4 AUT 75pk 
Hoi Max,

Houd er rekening mee dat het bij deze motor aangeraden wordt e5 te tanken
 

Bijlagen

  • Screenshot_20191204-144452_Chrome.jpg
    Screenshot_20191204-144452_Chrome.jpg
    143.9 KB · Weergaven: 19
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
Beste Allemaal,

Bedankt voor alle reacties! Ik ga het allemaal onthouden en kom hier zaterdag wel even op terug :)
Er zit in dit model geen airco dus dat scheelt weer wat checken. De zwakke punten topic had ik inderdaad al even doorgelezen erg handig.
@Teun ik zie in de bijlage dit model niet staan. Als het goed is is dit de 1.4 16V 55KW.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Goed letten op de verwarming. Dat hij kan verwarmen is fijn maar het is ook wel fijn als hij dat soms niet doet. Doen alle standen van de ventilatie het? Cruise control? Check hem meerdere malen. Evt. even laten uitlezen bij een dealer zodat je weet of er foutcodes instaan. Je zou daar ook een aankoopkeuring kunnen laten doen maar of het je dat waard is moet je zelf beslissen.
135.000 km.? Dat is niet veel. Is hij ingevoerd? Zo ja, dan kan het best zijn dat hij veel meer heeft gelopen. :(

Succes.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Goed letten op de verwarming. Dat hij kan verwarmen is fijn maar het is ook wel fijn als hij dat soms niet doet. Doen alle standen van de ventilatie het? Cruise control? Check hem meerdere malen. Evt. even laten uitlezen bij een dealer zodat je weet of er foutcodes instaan. Je zou daar ook een aankoopkeuring kunnen laten doen maar of het je dat waard is moet je zelf beslissen.
135.000 km.? Dat is niet veel. Is hij ingevoerd? Zo ja, dan kan het best zijn dat hij veel meer heeft gelopen. :(

Succes.
Dat kan ook met een Nederlandse auto
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Goedemorgen Allemaal,

Alles gecheckt afgelopen zaterdag en de Polo meegenomen! Alles prima in orde (alleen de schokdempers achter mogen binnenkort wel vervangen worden).
Verder geen gekke lekkages of rare geluiden opgemerkt, ook niet na een langere rit.

Gisteren gelijk wat nieuwe onderdelen besteld voor het interieur (frontjes, knopjes, pookhoesje etc.) Die waren allemaal wat verweerd door de jaren heen.

Iemand toevallig nog een tip voor een must have accessoire?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Een apple carplay radio? Stick Out Tongue
Dikke geluidsinstallatie met subwoofer?

Nee hoor, grapje. Ik heb de LED lampjes voor het interieur van China altijd wel prettig gevonden. Geeft meer licht!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!