ABS lampje

Ruud9N

Premium lid
Spritmonitor.de
3,385
1,068
213
Vanmiddag mijn wagen geparkeerd in de berm. Na terugkomst reed ik weg en zag ineens mijn ABS lampje branden, oranje.
Kon helaas in de service VW app. niet vinden wat dit betekend maar hier zit vast wel iemand die het weet. :)

Remblokken en -schijven voor en achter zijn goed.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Kan zijn dat de ABS pomp kapot is, je zou hem eigenlijk ff moeten laten uitlezen bij de dealer. Dit ivm met foutcodes.
Resetten door contact aan/uit te zetten al geprobeerd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uitlezen vind ik zo schandalig duur.
Ga eerst maar eens zelf kijken naar de stekkertjes. Kan helaas volgende week pas omdat de vriend met het gereedschap tot en met zondag op vakantie is.

Resetten door contact aan/uit te zetten al geprobeerd?
Ja maar helaas... :(

Enig idee wat zo'n pomp kost?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Of uit laten lezen bij iemand van het forum met een VCDS kabel, is een stuk voordeliger meestal;)
Helaas, ik zou niet weten bij wie ik dan moet zijn. (omg. Eindhoven)

Zaterdag ging ik boodschappen doen en toen was hij vrijwel direct na het starten uit.
Nadat ik boodschappen had gedaan en weer weg wilde rijden bleef hij weer branden.
Daarom vermoed ik dat het stekkertje niet goed zit.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Dank je, dat vermoed ik ook ja.
Ik zal Totemax eens proberen al is die sinds februari al niet meer online geweest.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Voor je moeilijk gaat doen,.. eerst even de zekering nakijken! zit bij de accu achter het kapje. Dit had ik namelijk ook in een keer dat het ABS lampje ging branden toen ik mn auto net had. Ik snel naar de dealer uitlezen 35 euro kosten voor een zekering van 2 euro die kapot was :-( fijn...

Succes ben benieuwd :)
 
Dank je voor de tip.

Helaas nog niets kunnen doen. Vriend (die met het gereedschap) is inmiddels terug in Nederland maar met dit weer buiten sleutelen...
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Valt ie naar beneden? :confused:
Kapje zit er bovenop.

De zekering op de foto kan ik er niet zomaar uit schroeven want kan er (nog) niet bij. (kan geen foto maken, camera is leeg)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!