Achterklep wil niet altijd open

Beste allemaal,

Van mijn Polo 9n3, bouwjaar 2008, wil de achterklep soms niet open. De handgreep van de klep is, uiteraard, de leuke versie waar geen sleutel in kan. Wanneer het ding dienst weigert, is dan ook de enige manier om de klep open te krijgen, van binnen uit met de sleutel in een nood-release sleuf frotten. Voor zover ik weet zit er aan de buitenkant geen nood-release iets (wie dit zo bedacht heeft dacht zeker dat elektronica nooit kapot gaat...)

Eerste gevoel zou zijn; micro-schakelaar in de handgreep kapot. Nu is het zo, dat het vaak werkt als ik de auto even start en dan de klep open doe. Soms werkt het ook om de ontgrendelknop op de sleutel ingedrukt te houden, en tegelijkertijd de handgreep van de kofferbak in de 'openen' stand te houden. Dit doet mij vermoeden dat het centrale vergrendelingsysteem op de een of andere manier de kofferbak vergeet te 'unlocken'.

Kent iemand van jullie dit probleem?

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Koekie
 
Audi  A3 8P Sportback 2010  1.4 TFSI 125pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!