achterlicht units demonteren

Ik wil mijn w5w stadslichten en ba15s remlichten lampjes in mijn achterlichten gaan vervangen door led, heb van beide nog een canbus setje liggen, maar hoe krijg ik de achterlicht lamp units los?

zie wel een soort van witte vleugelmoer achter de bekleding maar deze krijg ik met de hand niet los.. voordat ik er een waterpomp tang op ga zetten toch maar ff hier navragen!
 
die 'vleugel moer' is een plastic schroef, en die moet je inderdaad hebben. Hij staat op spanning door een veer die erop zit zodat hij niet lostrilt. Heeft mij ook de nodige kramp en pijn in mijn vingers gekost maar het is met de hand te doen. Na een tijdje wordt je er handig in ;)

Dan voorzichtig eruit halen en de kabelboom losklikken en de rest is makkelijk :)
 
ok thanks, ga ik het vanavond toch nog eens proberen, ben benieuwd hoe m'n setje highpower ba15s leds het gaan doen als remlicht... in de DRL units waren ze in ieder geval erg fel.
 
die 'vleugel moer' is een plastic schroef, en die moet je inderdaad hebben. Hij staat op spanning door een veer die erop zit zodat hij niet lostrilt. Heeft mij ook de nodige kramp en pijn in mijn vingers gekost maar het is met de hand te doen. Na een tijdje wordt je er handig in ;)

Dan voorzichtig eruit halen en de kabelboom losklikken en de rest is makkelijk :)

Dus lampje vervangen is niet 1.2.3. gedaan?!
 
jawel joh, duurt ongeveer even lang als het vervangen van mijn complete units, 5 minuten priegelen om die schroef los te krijgen per unit ongeveer. Hoe verder je de schroef uitdraaid hoe makkelijker hij gaat vanwege die veer.
En 25 minuten als je hem achter de bekleding laat vallen :cry:

Geen handig ontwerp maar achteraf valt het wel mee. Kleine handen zijn wel makkelijk dus misschien dat je je vriendin zo ver kan krijgen ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!