Achterpanelen verwijderen 3 deurs 6r

Hallo, ik ben bezig met een achteruitrijcamera bij het logo, maar moet nu alles door het rubber loodsen. Hiervoor heb ik ruimte en zicht nodig dus interieur er 'even' uit.

Nou krijg ik de zijpanelen er niet af. Die zitten gewoon ingedrukt, dus is kwestie van trekken, maar waar en hoe precies. Heb al veel kracht gezet en wil geen witte plekken in het plastic van het buigen, of erger dat het kapot gaat.

Kan iemand mij helpen met uitleg, of wellicht een foto van de binnenkant die ik niet kan zien?

Grtz

Volkswagen  Polo 6R 
Een beetje wel FFA. Bij de schakelaar in de buurt zit nog een clip en onder het raam diverse (2 a 3). Denk dat het paneel gewoon van het raam weggetrokken moet worden met wat kracht.

Volkswagen  Polo 6R 
Hieronder het bewuste paneel van links naast de achterbank (bestuurderszijde dus). Hier zijn de 5 drukkers goed herkenbaar.
20210314_091542.jpg
20210314_091512.jpg20210314_091506.jpg
Je kunststof tool (vorkje) zal je zoals de laatste foto er tussen moeten drukken en dan springen de pinnen zo los. Aan de voorkant voorzichtig ruimte maken en je kan zo drukker voor drukker het paneel los krijgen.

Die links onder op de foto (boven achter in de auto) wilde bij mij niet meewerken, waarschijnlijk omdat die direct bij de knik in het kunststof zit. Had dus beter ontworpen kunnen worden. De tool is dus een must en de knowhow ook.

Maar nu weten jullie waar ze zitten en hoe ze los gaan.

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!