Adaptieve onderstel regeling, niet meer verkrijgbaar

Hey Polo-ers,

Ik heb een Polo Highline Business R 115 PK in de bestelling staan.
Na nog wat rondzoeken en neuzen in de prijslijsten, kwam ik er helaas, via de leasemaatschapij, achter dat er vanaf 2021 wat veranderingen zijn.

De 115 PK motor wordt een 110 PK en de optie adaptieve onderstel regeling (sport-select) vervalt.
Waarschijnlijk in het kader van het minderen van uitstoot.

Nu is mijn vraag wat jullie ervaring is met deze optie (adaptieve sportonderstel), gebruik je vaak de sportstand?
Of is het vooral leuk om het te hebben en heel af en toe aan te zetten.

Want ik twijfel, dank alvast voor jullie reacties!
 
Volkswagen  Polo  1.0 85KW 
Dat zal net zo van persoon tot persoon verschillen als bij wel/niet verlagen. Het is iets persoonlijks/subjectiefs. Misschien dat het bij niet GTI's wel wat uitmaakt en het prettig is om te hebben. Maar bij mijn GTI heb ik het eigenlijk altijd in normal staan. Dat vind ik perfect, precies stug en comfortabel genoeg. Sportstand wel eens geprobeerd, maar dan vind ik het al snel te stoterig.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: cj1982 en JoPolo16
Dat zal net zo van persoon tot persoon verschillen als bij wel/niet verlagen. Het is iets persoonlijks/subjectiefs. Misschien dat het bij niet GTI's wel wat uitmaakt en het prettig is om te hebben. Maar bij mijn GTI heb ik het eigenlijk altijd in normal staan. Dat vind ik perfect, precies stug en comfortabel genoeg. Sportstand wel eens geprobeerd, maar dan vind ik het al snel te stoterig.

Bedankt voor je antwoord!, ik denk ook zeker dat het per persoon verschilt, echter vind ik het jammer om deze op papier te missen zeg maar :) Maar of dit nou een reden is om de bestelling te cancelen ? :P Dus ik hoor graag de reacties/ervaringen.
 
Volkswagen  Polo  1.0 85KW 
Ja, ik heb hem ook individueel met alles op sport behalve onderstel, DSG en geluid. DSG start overigens altijd in normal, ook al is sport geselecteerd
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik heb er geen last van en het is ook niet zonder reden (warm rijden). Maar sinds mijn schakelmomenten zijn aangepast, is de D stand eigenlijk perfect. Sport gebruik ik nooit meer, flipperen af en toe
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Hey Polo-ers,

Ik heb een Polo Highline Business R 115 PK in de bestelling staan.
Na nog wat rondzoeken en neuzen in de prijslijsten, kwam ik er helaas, via de leasemaatschapij, achter dat er vanaf 2021 wat veranderingen zijn.

De 115 PK motor wordt een 110 PK en de optie adaptieve onderstel regeling (sport-select) vervalt.
Waarschijnlijk in het kader van het minderen van uitstoot.

Nu is mijn vraag wat jullie ervaring is met deze optie (adaptieve sportonderstel), gebruik je vaak de sportstand?
Of is het vooral leuk om het te hebben en heel af en toe aan te zetten.

Want ik twijfel, dank alvast voor jullie reacties!
Toen ik je bericht las schrok ik even, want mijn Polo Highline (niet de Business) is in bestelling en wordt binnenkort gevelerd. Na wat onderzoek te hebben gedaan bij Polo Highlines met bouwjaar 2021 en zelfs bouwmaand maart en april, zag ik gelukkig dat ze de sport-select optie nog hebben.

Ik hoop bij deze ook dat het alleen geld voor de 110PK versie, dat de optie sport-select vervalt en niet voor de 95PK versie.
 
VW POLO  AW  1.0 Parrelblack 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!