Hallo. Ik kan van een bevriende garagist een Polo uit 2009 aanschaffen een 1.2 TSI. Auto heeft 235 duizend gelopen, nieuwe APK. Vrij ruime onderhoudshistorie en de ketting is aantoonbaar bij 220 duizend vervangen, alle electronica werkt en ook de airco blaast ijskoud. Vraagt er voor mij niet te veel voor (kleine 4000 met inruil) maar ik lees her en der wel horrorverhalen over de TSI en de 1.2 en olieverbruik. Ook lees ik dingen over de ketting, maar aangezien deze is vervangen recent zal dit niet zo'n probleem zijn. En dat olieverbruik? Ik heb tot nu toe nog nooit bij een auto extreem veel olie hoeven bijvullen. Een keer bij een oude Corsa C, die verbruikte op het laatst 1 liter per 1000 Kilometer. Maar dat zal bij zo'n Polo niet zo'n probleem zijn denk ik?
Je ziet dit type Polo vrij veel rijden nog, dus zo erg zal het allemaal toch wel niet zijn? Het word mijn eerste relatief dure auto en hoop er ook in elk geval minimaal 2 jaar zonder hele gekke dingen mee rond te rijden. Al mijn auto's hier voor zaten in een prijsklasse tot 1500 euro en de een hield het lang vol en de ander wat minder. Maar dit is natuurlijk een totaal andere categorie en wil geen miskoop begaan. Ik besef mij ook wel dat onderhoud erbij hoort en vind het prima om lekker te sleutelen en prima om geld uit te geven als het de levensduur behelpt. Maar wil geen auto kopen die al aan het eind van zijn latijn is of niet als betrouwbaar te boek staat.
Iemand die mij hiermee kan helpen? Alvast bedankt.
Je ziet dit type Polo vrij veel rijden nog, dus zo erg zal het allemaal toch wel niet zijn? Het word mijn eerste relatief dure auto en hoop er ook in elk geval minimaal 2 jaar zonder hele gekke dingen mee rond te rijden. Al mijn auto's hier voor zaten in een prijsklasse tot 1500 euro en de een hield het lang vol en de ander wat minder. Maar dit is natuurlijk een totaal andere categorie en wil geen miskoop begaan. Ik besef mij ook wel dat onderhoud erbij hoort en vind het prima om lekker te sleutelen en prima om geld uit te geven als het de levensduur behelpt. Maar wil geen auto kopen die al aan het eind van zijn latijn is of niet als betrouwbaar te boek staat.
Iemand die mij hiermee kan helpen? Alvast bedankt.
Volkswagen
Polo 6R
1.2 tsi