Advies velgen Comfortline uit 2012

Dag allemaal,
Zoals jullie weten ben ik sinds een aantal weken in het bezit van een polo comfortline uit 2012.

10 Juni gaat die na de garage voor een grote beurt en laat ik de ketting voor de zekerheid vervangen. Dit omdat ik met koude start wel iets hoor en ik nergens iets kan vinden of deze gedaan is.

Ook het MSFW en benodigdheden zijn besteld!

Verder wil ik alleen nog een mooie set velgen eronder, alleen vind ik dat de polo hoog op zijn poten staat. Er zitten nu standaard (15”?) velgen/doppen onder. Welke soort velg en maat adviseren jullie wat mooi staat zonder te verlagen? De kleur van de auto is Reflex Silver Metallic en is verder origineel.

Alvast bedankt weer!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI - 90pk 
Parabolica velg van de GTI 6C


Polo zij aanzicht (3).jpg
Ziet er heel strak uit maar ligt de gti 6c niet lager als mijn 6r comfortline? ( edit die foto is ook een 6r zie ik nu staat die op standaard hoogte?)
Persoonlijk heb ik borbet y velgen
Mallory vind ik ook heel mooi
Zijn inderdaad nette velgen zie ik, de Malorry zijn de R-line variant?
Mijn profielfoto zijn 17 inch mirabeu's op een 6c bm. De bm is fabrieks af wel 0,5 lager geloof ik.
Deze staan ook wel netjes! Toevalig nog een foto van de achterzijde?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI - 90pk 
Persoonlijk zou ik voor 17 inch gaan met bandenmaat 215/40/17.

Mallory & Borbet zijn beide erg gaaf! Zelf had ik er Monaco CL2 onder.
 

Bijlagen

  • IMG_6523.jpeg
    IMG_6523.jpeg
    417.3 KB · Weergaven: 23
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
Alles wat hiervoor is genoemd is echt super mooi! Als je overigens een iets goedkopere variant van de mirabeau’s wilt dan raad ik Rial Astorga aan 17inch. Die heb ik onder de Polo. VW naafdopjes dan nog ff los erbij kopen ;)
 

Bijlagen

  • IMG_8417.jpeg
    IMG_8417.jpeg
    2.3 MB · Weergaven: 29
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Brambk98
Met 17 inch / 40 banden verlies je behoorlijk comfort btw....Wie mooi wil zijn moet pijn leiden maar ik vond het tijdelijk rijden op winterbanden een verademing :rolleyes:
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Met 17 inch / 40 banden verlies je behoorlijk comfort btw....Wie mooi wil zijn moet pijn leiden maar ik vond het tijdelijk rijden op winterbanden een verademing :rolleyes:
Je maakt het wel erg dramatisch :tearsofjoy:. Merk persoonlijk meer feedback en voorspelbaar weggedrag met dunnere banden. Comfort vind ik bij beide auto’s prima: 215/45/17 en 255/40/20 (en merk amper verschil, op lawaai na, met winterbanden 245/45/19)
 
Audi  A6 4K Avant  40TFSI 
Je maakt het wel erg dramatisch :tearsofjoy:. Merk persoonlijk meer feedback en voorspelbaar weggedrag met dunnere banden. Comfort vind ik bij beide auto’s prima: 215/45/17 en 255/40/20 (en merk amper verschil, op lawaai na, met winterbanden 245/45/19)
20 inch?

Ok ok, moet wel meegeven dat ik in een buitengebied woon. Hier zijn de meeste wegen met een Belgisch karakter om het zo maar te brengen. Heb regelmatig dermate dikke klappen dat ik mij soms afvraag of deze velgen nog heel blijven. Maar ook drempels pakken is met een dikke ballonband stuk prettiger :)

Winterbanden (65R15) totaal niet voorspelbaar weggedrag vergeleken goede platte zomer (40R17) sets inderdaad. Uit het niks kun je zo rechtdoor gaan als je te fanatiek stuurt :rolleyes:
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
20 inch?

Ok ok, moet wel meegeven dat ik in een buitengebied woon. Hier zijn de meeste wegen met een Belgisch karakter om het zo maar te brengen. Heb regelmatig dermate dikke klappen dat ik mij soms afvraag of deze velgen nog heel blijven. Maar ook drempels pakken is met een dikke ballonband stuk prettiger :)

Winterbanden (65R15) totaal niet voorspelbaar weggedrag vergeleken goede platte zomer (40R17) sets inderdaad. Uit het niks kun je zo rechtdoor gaan als je te fanatiek stuurt :rolleyes:
Drempels heb je gelijk in. Ik maak 95%+ snelweg kilometers, veel drempels of potholes zie ik niet.
 
Audi  A6 4K Avant  40TFSI 
Vond persoonlijk 185/65 r15 erg sompig rijden, vooral in de bochten. Het demp inderdaad ruis weg maar comfort vindt ik persoonlijk ook weggedrag. 15>17 heeft mijn polo wel meer karakter en vertrouwen gegeven.

Hierbij nog de volledige foto. Mirabeu's zijn orginele VW velgen overigens dus ook goed voor je verkoop waarde.Screenshot_20240607_103133_Chrome.jpg
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!