Afscheid Polo 6R

David97

Bekend lid
979
526
133
Recent heeft er iemand, ongetwijfeld per ongeluk, tegen mijn geparkeerde auto gereden. Het briefje welke hij geschreven heeft zal er vast af gewaaid zijn. Dus helaas geen tegenpartij bekend.
Na een kort gesprek bij de schadehersteller bleek het er niet zo roodkleurig voor te staan voor de Polo. Berekend schadebedrag: €4300,-.
Schrik, zou hij dan niet economisch total-loss zijn? Daarom nogmaals langs omdat er een onafhankelijke schade-expert naar moet kijken.
Vandaag kwam dan toch het verlossende antwoord: Economisch total-loss.

IMG_0551.jpeg

Ik kijk terug op 2.455 dagen rijplezier naar school of naar werk. Dat rode ding heeft me nog nooit laten staan, nouja op een lekke band na. Ik ben er van overtuigd dat goed onderhoud hier zeker aan bijgedragen heeft. Hij ziet al sinds het begin in 2011 iedere keer weer de Volkswagen dealer. De ene keer voor een reguliere onderhoudsbeurt, de andere keer voor nieuwe draagarmrubbers omdat ze wederom kraken bij vochtig weer, schokbrekers omdat ze beginnen te lekken, nieuwe distributieketting die binnen de garantie valt, of een cilinderkoprevisie. Van dat laatste bezoek helaas nog geen jaar van kunnen genieten.

562C8D77-DF8A-465C-B0D9-84776A9BB0AC.jpeg

Waar ik wel heb van kunnen genieten is de gastvrijheid en kennis van dit forum. Mede dankzij jullie tips en adviezen weloverwogen keuzes kunnen maken. Een upgrade van RCD210 naar RNS315, GTI teller met MFA+ scherm, Osram LED-verlichting en meerdere VCDS aanpassingen.

Helaas komt dus voor mij na bijna 7 jaar, 220,000km, 14.300L benzine, 2 distributiekettingen en een cilinderkop revisie, toch een einde aan de Polo.
Dit was een Volkswagen. De vorige auto was een Volkswagen. Dus de volgende wordt een…

Front.jpg
Back.jpg

....Tiguan 1.4 TSI 122pk, Sport & Style met R achterbumper en trekhaak voor de motortrailer!
Als deze het ook net als de Polo zo probleemloos tot de 280.000km komt, ben ik wederom een gelukkige Volkswagen rijder.

Hier in de garage liggen voor de liefhebber nog enkele aandenken ter overname. Foto’s hieronder.

- OEM Showroomplaten ‘Polo’ (€7,50,-)
- OEM Rubberen mattenset voorzijde (€20,-)
- OEM Kofferbakmat (€20,-)
- OEM Slotboutset (€20,-)

- Alles samen MyPolo vriendenprijs €50,-

photo-collage.png.png
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 90pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Shaan
Recent heeft er iemand, ongetwijfeld per ongeluk, tegen mijn geparkeerde auto gereden. Het briefje welke hij geschreven heeft zal er vast af gewaaid zijn. Dus helaas geen tegenpartij bekend.
Na een kort gesprek bij de schadehersteller bleek het er niet zo roodkleurig voor te staan voor de Polo. Berekend schadebedrag: €4300,-.
Schrik, zou hij dan niet economisch total-loss zijn? Daarom nogmaals langs omdat er een onafhankelijke schade-expert naar moet kijken.
Vandaag kwam dan toch het verlossende antwoord: Economisch total-loss.

IMG_0551.jpeg

Ik kijk terug op 2.455 dagen rijplezier naar school of naar werk. Dat rode ding heeft me nog nooit laten staan, nouja op een lekke band na. Ik ben er van overtuigd dat goed onderhoud hier zeker aan bijgedragen heeft. Hij ziet al sinds het begin in 2011 iedere keer weer de Volkswagen dealer. De ene keer voor een reguliere onderhoudsbeurt, de andere keer voor nieuwe draagarmrubbers omdat ze wederom kraken bij vochtig weer, schokbrekers omdat ze beginnen te lekken, nieuwe distributieketting die binnen de garantie valt, of een cilinderkoprevisie. Van dat laatste bezoek helaas nog geen jaar van kunnen genieten.

562C8D77-DF8A-465C-B0D9-84776A9BB0AC.jpeg

Waar ik wel heb van kunnen genieten is de gastvrijheid en kennis van dit forum. Mede dankzij jullie tips en adviezen weloverwogen keuzes kunnen maken. Een upgrade van RCD210 naar RNS315, GTI teller met MFA+ scherm, Osram LED-verlichting en meerdere VCDS aanpassingen.

Helaas komt dus voor mij na bijna 7 jaar, 220,000km, 14.300L benzine, 2 distributiekettingen en een cilinderkop revisie, toch een einde aan de Polo.
Dit was een Volkswagen. De vorige auto was een Volkswagen. Dus de volgende wordt een…

Front.jpg
Back.jpg

....Tiguan 1.4 TSI 122pk, Sport & Style met R achterbumper en trekhaak voor de motortrailer!
Als deze het ook net als de Polo zo probleemloos tot de 280.000km komt, ben ik wederom een gelukkige Volkswagen rijder.

Hier in de garage liggen voor de liefhebber nog enkele aandenken ter overname. Foto’s hieronder.

- OEM Showroomplaten ‘Polo’ (€7,50,-)
- OEM Rubberen mattenset voorzijde (€20,-)
- OEM Kofferbakmat (€20,-)
- OEM Slotboutset (€20,-)

- Alles samen MyPolo vriendenprijs €50,-

photo-collage.png.png
Super zonde! Je hebt me toch een partij aso's op de wereld...
Ik hoop dat je een toffe vervanger kan vinden!

Ik heb wel interessie in je witte Polo "kenteken''platen!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: David97
Voor de zomer en de winter nog enkele aandenken ter overname. Foto’s hieronder.

- OEM Volkswagen zonnewering 3-deurs (€50,-)
- OEM Groenland Winterset met één seizoen oude Vredestein banden (€150,-)

IMG_1585.jpeg

IMG_1590.jpeg
Foto winterset ter illustratie!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 90pk DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!