Afstand parkeren inschatten: Camera genoeg?

Hoi Allemaal! Sinds kort ben ik in het bezit van een Polo, dus ik ben nieuw hier.
Het gaat om een Polo AW uit 2018 automaat, Comfortline met Active Info display.

Alhoewel ik nog nooit schade heb gereden, heb ik toch altijd al moeite gehad met voor fileparkeren.
Het duurt allemaal lang en het vereist wat meer inspanning. De reden is nu ook duidelijk: volgens de oogarts zie ik dus geen diepte. Nooit geweten, klinkt logisch achteraf.
Vooral de afstand achter is voor mij lastig.

Nu wil ik parkeersensoren of een achteruitrijcamera inbouwen. Omdat ik de gaten voor de parkeersensoren niet heel mooi vind, daarom mijn vraag aan jullie: Is de achteruitrijcamera handig genoeg om ook de afstand achter in te schatten? Kan ik deze gemakkelijk zelf installeren?
Als PDC in mijn situatie toch echt veel beter is dan kan ik daar mee leven.
Een adres waar dit geïnstalleerd kan worden voor een eerlijke prijs zou ik zeer op prijs stellen. Liefst Noord Holland, verder mag ook.

Hoor graag jullie bevindingen :)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI DSG 
Bij PDC moet je er wel rekening mee houden dat het ding al heel nerveus begint te doen wanneer je nog minstens een halve meter hebt. En het reageert ook op elke plant e.d. Ik zou het prima zonder redden, maar handig in geval van obstakels die je over het hoofd hebt gezien.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Bij PDC moet je er wel rekening mee houden dat het ding al heel nerveus begint te doen wanneer je nog minstens een halve meter hebt. En het reageert ook op elke plant e.d. Ik zou het prima zonder redden, maar handig in geval van obstakels die je over het hoofd hebt gezien.

Nou ik meen dat ik toch echt wat anders herinner met een paaltje he haha
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Nou ik meen dat ik toch echt wat anders herinner met een paaltje he haha
Nou, no offense , maar dan zou ik een bezoek aan de geheugenpoli overwegen ;). Het was geen paaltje maar een muurtje dat aan de zijkant werd geraakt. Helaas zit daar niet een dergelijk systeem. Was zeker wel nuttig geweest.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Nou, no offense , maar dan zou ik een bezoek aan de geheugenpoli overwegen ;). Het was geen paaltje maar een muurtje dat aan de zijkant werd geraakt. Helaas zit daar niet een dergelijk systeem. Was zeker wel nuttig geweest.
Puntje bij paaltje of het nou een muurtje was of niet, blijkt dat je toch parkeerhulpmiddel(en) nodig hebt ;)
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Puntje bij paaltje of het nou een muurtje was of niet, blijkt dat je toch parkeerhulpmiddel(en) nodig hebt ;)
Zeker en dat geldt voor een ieder denk ik. Je kunt altijd iets over het hoofd zien, zeker als je een tijd ergens hebt stilgestaan, bent uit- en weer ingestapt en het obstakel van binnenuit onzichtbaar is. Ik was zoals gezegd ook blij geweest met zo'n hulpmiddel aan de zijkant. Maar ja, dat was er dus niet helaas.
Wat ik bedoelde te zeggen, is dat ik het wat betreft het inschatten van de resterende afstand tot obstakels voor en achter, wel zonder zo'n systeem zou redden.
Het is echter ook in dat geval handig, omdat je ook dan iets vlak voor of achter je over het hoofd kunt zien. Zoals een paaltje of zoals ik eens meemaakte, een blok beton waar ik met mijn Starlet bovenop schoot nadat ik weer mijn weg wilde hervatten na een korte pauze in de berm ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: DMpolo
Bedankt voor de snelle reacties! Top dat er zo’n levendig forum is.

Ik begrijp dat een camera genoeg zou kunnen zijn voor het inschatten van de afstand tot een auto achter je, dus daar ga ik dan mee beginnen. Dan kunnen de parkeersensoren er altijd nog in.

Iemand toevallig een goed adres? Ik woon zelf in West Friesland.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI DSG 
Bedankt voor de snelle reacties! Top dat er zo’n levendig forum is.

Ik begrijp dat een camera genoeg zou kunnen zijn voor het inschatten van de afstand tot een auto achter je, dus daar ga ik dan mee beginnen. Dan kunnen de parkeersensoren er altijd nog in.

Iemand toevallig een goed adres? Ik woon zelf in West Friesland.

@AliP
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
een setje (draadloze) camera met display is net zo makkelijk en goedkoper.
signaal 12+ draad aansluiten op de achteruitrijlamp en de display leuk plekje geven bij dashboard.
camera is het type dat in de nummerplaatverlichting zit verwerkt.
 
vw  polo 6R  1.2 105pk dsg 
een setje (draadloze) camera met display is net zo makkelijk en goedkoper.
signaal 12+ draad aansluiten op de achteruitrijlamp en de display leuk plekje geven bij dashboard.
camera is het type dat in de nummerplaatverlichting zit verwerkt.
en ook 100x zo lelijker, beter een OEM oplossing waarbij het in de embleem zit verwerkt en naadloos werkt met je headunit :)
 
Volkswagen  X  X 
Toevallig vandaag er 1 laten plaatsen low Line oem camera, werkt goed en je ziet veel, je kunt ver kijken. Het is wel wennen om niet achterom of in je spiegel te kijken . (Uiteraard wel goed om je heen kijken)
 

Bijlagen

  • IMG_20200104_170726.jpg
    IMG_20200104_170726.jpg
    913.6 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!