Aftermarket Radio in Polo 6r R-Line installeren

Jooris

Nieuw lid
Hoi Ik ben Jooris en had eens een vraag. Ik heb een Polo 6r Rline (1.6Tdi) van 2013 gekocht en wou het volgende doen. Heb een 1din navigatie systeem van Pioneer met klapscherm en vroeg me af of er ook adapter kaders zijn waar de sleuf voor de radio onderaan zit (anders komt het kantelscherm voor de roosters) en of ik nog een speciale adapter nodig heb voor de aansluiting (canbus adapter ofzo?). Hopelijk kunnen de nederlandse enthousiastelingen mij helpen :-)

Ja, er zijn kzders waarbij ge het bakje zowel boven als onderaan kunt steken.
$_83.JPG

Als de radio met iso werkt en een snelheidssignaal en achteruitrijsignaal nodig heeft zou ik een canbus naar iso interface kopen, deze herkent de signalen op de canbus en zet die met een module om naar iso.

Seat  Leon SC FR 
Als de radio met iso werkt en een snelheidssignaal en achteruitrijsignaal nodig heeft zou ik een canbus naar iso interface kopen, deze herkent de signalen op de canbus en zet die met een module om naar iso.
Snelheidssignaal en achteruit heb ik niet nodig, het ging er enkel om dat je bij canbus geen signaal hebt achter het contact (dat las ik toch ergens)

Als de canbus hetzelfde werkt als in de 9n3 (quadlockstekker) heb ik ook nog een adapterkabel van canbus naar iso liggen (dus zonder de interface :))

Seat  Leon SC FR 
Kan het bakje daar ook bovenaan en de radio onderaan geplaatst worden? Zo ja, kopen die handel :-)
Nee, het bakje zit vast. Maar als je hem wil omdraaien, dan komt ie wel laag te zitten..
En als je het schermpje uitklapt, wordt ie gekoeld door de roosters. En je kan gewoon nog bij het bakje, waar je sigaretten of snoepjes liggen..
Meer verkoopargumenten heb ik niet..

Uit de adapter komt wel rechtstreeks een rode en een gele pluskabel in de iso-stekker en in mijn 9n3 ging het gewoon aan en uit met het contact.
Inderdaad de vraag of het op een 6R ook zo werkt!

Seat  Leon SC FR 
Beetje rondgekeken maar dit gaat geloof ik niet werken op een 6R, er komt geen losse geschakelde plus bij de radio uit. Dit loopt over de canbus.

Seat  Leon SC FR 
Nee, het bakje zit vast. Maar als je hem wil omdraaien, dan komt ie wel laag te zitten..
En als je het schermpje uitklapt, wordt ie gekoeld door de roosters. En je kan gewoon nog bij het bakje, waar je sigaretten of snoepjes liggen..
Meer verkoopargumenten heb ik niet..
Ja het scherm wordt gekoeld maar ik niet :-) Moet echt wel onderdaan zitten, het scherm komt immers naar boven en zit de unit dus niet te laag. Toch bedankt

Beetje rondgekeken maar dit gaat geloof ik niet werken op een 6R, er komt geen losse geschakelde plus bij de radio uit. Dit loopt over de canbus.
OK bedankt voor de info, dan moet ik er ergens één met interface zien te vinden want zoals sommigen blijkbaar doen, een kabel van de 12v plug naar de radio (zit blijkbaar achter het contact) vind ik niet echt een goede oplossing. Toch bedankt :-)

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!