Aftermarket xenon werkt niet

ronaldsl

Actief lid
105
12
26
Hallo

Heb een polo bmt uit 2013 met boordcomputer 7h0 939 90 met h7 koplampen. Heb hier h7 xenon ingebouwd en na het starten flikkeren de lampen 3x ofzo en gaat er een uit. Iemand een idee of dit op te lossen is? Zijn canbus proof balasten. Eerder hebben de xenon lampen 2 dagen gewerkt maar ook toen flikkerde beide lampen na het starten. Als de xenon aan was was er geen foutmelding dat lampje kapot is. Nu brand wel lampje op instrumenten paneel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Zet de schakelaar eens op de stand stadslicht. Probeer het nu weer. Na het starten de stand dimlicht kiezen. Werkt het nu wel? Dan is het een gevolg van een korte spanningsdip niks aan te doen. Terug naar halogeen met bv extreme vision
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Weet je zeker dat je een juiste set hebt voor je BM? Ik heb in mijn BM (2011) ook een after market xenonset van onze sponsor Xenonlamp en heb nergens last van. Mijn eerste set was er een van Pilot die ook geschikt zou zijn voor auto's met canbus maar dat was een drama, steeds uitval van lampen en foutmelding, moest er achteraf nog een kabel tussen met extra weerstanden die zo heet werden dat je kans had dat de boel in brand kon vliegen.
Met twee, drie week doe ik mijn xenonset met de H7 koplampen in de verkoop en ga ik voor de originele Led/Xenon koplampen.
 
Komt niet van xenonlamp maar van navshop. Dit zou dan ook de oorzaak kunnen zijn. Om eerst naar de stand stadslicht te gaan en dan de xenonlampen aan als auto gestart is heeft geen effect gaan ze ook knipperen en erna valt er een uit. kom volgens mij idd terug te gaan naar halogeen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Heb een polo bmt uit 2013 met boordcomputer 7h0 939 90 met h7 koplampen. Heb hier h7 xenon ingebouwd en na het starten flikkeren de lampen 3x ofzo en gaat er een uit. Iemand een idee of dit op te lossen is? Zijn canbus proof balasten.
BMT is heel anders dan BM, maar zelf heb ik een niet Canbus proof ballast in mijn BM en de lampcontrole uitgeschakeld met VCDS.
 
Dat wilde ik eigenlijk ook zo maar dacht voor 10 euro meer neem canbus ballasten. Maar ja bij bmt werkt het dus niet. Hoefde wel de lamp control niet uit te schakelen maar had liever de lampcontrole uitgeschakeld en dat ze dan wel werkteStick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Je kan alsnog de lampcontrole uitzetten...
Dit zou het flikkeren moeten voorkomen

Verder kan je lampjes / ballasten wisselen tussen links en rechts om te kijken of het aan ballast of lamp ligt dat er ééntje uit valt.
Had zelf een keer hetzelfde. Volgens de inbouwer zou het toen de ballast zijn, maar bleek uiteindelijk het lampje te zijn.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!