Airco bijvullen

Ik had ineens te weinig koelcapaciteit en ca. 5 jaar de airco nooit bijgevuld.
Er zat nog 100gr van de 500gr in. Is dat veel of zou mijn systeem lek kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo AW Highline R-line 95pk  1.0 TSI 
Gewoon bij laten vullen met een lekdetectie middel erbij.
Ik heb gekozen voor bijvullen zonder omdat ik nog nooit had bijgevuld (zou om de 3 jaar moeten). Nu, na een week is ie nog steeds lekker koel. Geen idee hoe snel het koelmiddel eruit gaat als er een lekje ergens zit. Even afwachten maar...
 
VW  Polo AW Highline R-line 95pk  1.0 TSI 
Als er te weinig in zit of leeg is schakelt hij zichzef uit als ik t goed zeg, althans bij mijn deed hij t niet meer, kon hem wel aan doen maar sloeg niet aan, na t bijvullen deed ie t weer.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
10% verlies van koelmiddel/jaar is ongeveer de maximum wat 'normaal' is
Bij meer zou ik toch even laten bijvullen met aircogas met UV middel en met een UV lamp het systeem eens inspecteren.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!