Airco capaciteit

Hi!
Ik heb een vraag, laatst is de aircopomp vervangen van mijn polo. De airco wordt nu weer goed koud :).
Nu merk ik met de temperaturen van afgelopen tijd dat de capaciteit van de airco mij tegen valt, als het 30 graden is duurt het zeker een halfuur voor het in de auto lekker koud is.
Savonds, wanneer het afgekoeld is (naar zeg 25 graden) is het wel snel op temperatuur en koud.
Hebben er hier meer last van? Zijn er oplossingen voor?

Thanks!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 105pk 
Ik denk dat de koel capaciteit van een Polo wel voldoende is. Mijn vriendin staat er altijd van te kijken hoeveel kouder mijn (zwarte) auto is in vergelijking met haar (witte) Fiat 500. Beide auto's staan dan wel in een garage waar het niet warmer is dan 18 graden.

Staat je auto op zo'n warme dag in de zon? Dit heeft namelijk echt heel veel invloed. Als je dak nog 60 graden is krijgt je airco het erg zwaar. scheelt enorm natuurlijk.

Ik merk echt een groot verschil.

Probeer je auto anders is strategisch te parkeren Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
Ik denk dat de koel capaciteit van een Polo wel voldoende is. Mijn vriendin staat er altijd van te kijken hoeveel kouder mijn (zwarte) auto is in vergelijking met haar (witte) Fiat 500. Beide auto's staan dan wel in een garage waar het niet warmer is dan 18 graden.

Staat je auto op zo'n warme dag in de zon? Dit heeft namelijk echt heel veel invloed. Als je dak nog 60 graden is krijgt je airco het erg zwaar. scheelt enorm natuurlijk.

Ik merk echt een groot verschil.

Probeer je auto anders is strategisch te parkeren Stick Out Tongue
jaa dat scheelt, als ik hem een dag in de schaduw heb staan is het natuurlijk minder warm dan dat ie in de zon staat. Als ik vanuit de schaduw weg rij en even in de file of voor een stoplicht sta voel je het door het raam ook warmer worden. Als je al een halfuur oid onderweg bent dan heb je daar minder last van
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TDI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!