Airco/koppeling slip

Beste allemaal,

Als ik rij met de airco aan merk ik dat wanneer ik gas geef rond de 1800 toeren en dan daarboven de auto goed voelbaar op het gaspedaal soort van stotterd en veel slechter door versnelt tot bijna niet, beste omschrijving is denk ik soort van slippen. Dit gebeurt vooral in de 4de en 5de versnelling maar niet altijd.

Zonder airco geprobeerd te reproduceren, gelijk na uitzetten blijft die het doen maar ook niet elke keer net zoals niet elke keer met de airco aan.

Voor deze warme periode merkte ik dat als de auto in de vrij aan stond je duidelijk koppeling geluid hoorde.

Omdat het een slippend gevoel en vermogen verlies is kan dit gerelateerd zijn aan iets van de koppeling?
Of moet ik het bij de airco/aandrijving hiervan zoeken?

Ga in september op vakantie met de auto naar Italië en een dure koppeling reparatie hoop ik toch niet nog te hoeven doen na recent ook al de ketting te hebben laten vervangen (geluid van de ketting is wel weg).

Hoop dat jullie iets in deze trend herkennen/advies hebben.

Groetjes Shaan,
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
De aircopomp zou ik controleren door de riem eraf te halen en met de hand te voelen hoe zwaar het rond draait. het kan zijn dat de pomp zwaar loopt en dat de koppeling die kracht niet kan leveren, maar stel dat de koppeling daar van zou gaan slippen is ook niet de bedoeling. Hoeveel km heeft de auto en hoe hoog zit momenteel je aangrijpingspunt van de koppeling?
 
  • Leuk
Waarderingen: Shaan
Oké, even uitzoeken hoe ik dat moet doen.

De auto heeft nu 174.000 gelopen. Altijd onderhouden.
Aangrijp punt ligt voor mijn gevoel niet anders dan eerst, nog steeds een fijne koppeling waar ik zonder gas te geven met gevoel in pedaal koppeling kan laten opkomen.
Zal morgen even proberen precies te beoordelen waar dit punt zit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
Beste allemaal,

Als ik rij met de airco aan merk ik dat wanneer ik gas geef rond de 1800 toeren en dan daarboven de auto goed voelbaar op het gaspedaal soort van stotterd en veel slechter door versnelt tot bijna niet, beste omschrijving is denk ik soort van slippen. Dit gebeurt vooral in de 4de en 5de versnelling maar niet altijd.

Zonder airco geprobeerd te reproduceren, gelijk na uitzetten blijft die het doen maar ook niet elke keer net zoals niet elke keer met de airco aan.

Voor deze warme periode merkte ik dat als de auto in de vrij aan stond je duidelijk koppeling geluid hoorde.

Omdat het een slippend gevoel en vermogen verlies is kan dit gerelateerd zijn aan iets van de koppeling?
Of moet ik het bij de airco/aandrijving hiervan zoeken?

Ga in september op vakantie met de auto naar Italië en een dure koppeling reparatie hoop ik toch niet nog te hoeven doen na recent ook al de ketting te hebben laten vervangen (geluid van de ketting is wel weg).

Hoop dat jullie iets in deze trend herkennen/advies hebben.

Groetjes Shaan,
Had mijn auto ook vandaag, het is dan ook ontzettend warm geweest, 30+ graden, dus je auto moet er ook hard aan trekken om alles draaiende te houden.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
@Andries Polo6R, vanochtend even getest met airco aan +- 21 graden buiten. Het gebeurd alleen in de 4 en de 5 vanaf 1800 toeren. De toerenteller loopt gewoon langzaam omhoog zoals normaal alleen voel je in je gaspedaal dat die inhoudt en trilt en dat de auto minder goed versnelt als voor de 1800 toeren.

aangrijp punt van de koppeling ligt voor het midden gezien vanaf het punt dat je intrapt, op laten komen tot die in de versnelling zit zegmaar heb ik nog 2/3cm gevoelsmatig (lastig bepalen als je rijdt) en dan is die helemaal omhoog.

Verder als ik normaal rij zonder airco en dan in de 4 en 5 vanaf 1300 toeren naar 2200 toeren ga dan doet die dit niet en gaat de toeren teller ook normaal mee met de snelheid, had gelezen dat je dit kunt doen om te testen of je koppeling slipt.

De airco pomp voelen heb ik nog geen tijd voor gehad

@FritsP , snap dat het wat harder werken is maar dit heeft die nooit gedaan ook niet met 40 graden beladen in Kroatië waar de wegen niet vlak zijn dus vandaar de vraag, het is duidelijk anders dan voorheen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
Niet op gelet laatste tijd, lijkt redelijk gelijk te ze zijn +- 650km op een tank. Woon-werk verkeer is maar 5km dus veel km die ik rij zijn door dorpen en niet zuinige km. Zaterdag ga ik weer wat verder rijden zal het dan bijhouden of dit overeen komt met wat ik normaal rij met snelweg kilometers.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
Verbruik heenweg met airco stukje snelweg meerendeel 80 weg met rotondes en stoplichten 50km 5,3l per 100 km gemiddeld volgens de boordcomputer.
Terugweg 5,0l per 100km.
Koppeling ook getest met in de 3 laten opkomen en dat die afslaat en dan hoor ik niks van slippen en slaat die af.

Deze week er mee naar een monteur,
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!