Airco op?

Als ik het contact aandoe, en de digitale display van mijn Climatronic blijft knipperen... Moet de airco dan bijgevuld worden?

-Edit: ik lees op andere fora allemaal grotere problemen dan dit... fijn
 
Dat zei ik ook al inderdaad.... Tis een luxe (probleem), en dat kan verder geen kwaad. Al merkte ik het gisteren wel gelijk.

Maar we gaan wel uit van het ergste, dat hoeft niet gelijk toch... toch... toch!? :lol:
 
Ik ben maar zelf toetsencombinaties gaan proberen... en met de buitenste twee (ECON en die pijl), kwam er iets uit Big Grin.

foto2eh-1.jpg

Op de foto zie je het niet goed, maar er staat 318.

318: foutcode 00792 = Airconditioning drukschakelaar F129


Mogelijke oorzaken:
* Airco overbelast of onderbelast
* Verstopping in het koelsysteem
* Onvoldoende luchtstroom naar de Condensor en/of de Radiateur
o misschien defecte aircofan
o misschien zekering van de fan defect
* Dat je airco afslaat bij het stoplicht is logisch zonder werkende fan. De druk loopt dan hoger op dan 30 bar waardoor je hogedrukschakelaar je airco uitschakelt (vandaar ook je foutcode). Bij deze hoge druk wordt de pomp en dus de multiriem zwaarder belast waardoor hij gaat piepen. Je moet je dus richten op de spanning (zekering) die naar de fan gaat.
* Bedrading en/of aansluitingen van/naar de Airco Drukschakelaar (F129)
* Airco Drukschakelaar (F129) defect
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!