Airco stinkt na uitschakelen!

BlackPoloBM

Bekend lid
2,148
775
132
Mijn airco stonk, dus heb ik vorige week een aircobeurt gehad met geurbehandeling en alles erop en eraan bij de dealer.

Dit hielp niet en heb de dealer weer gebeld met de mededeling dat de geur er nog steeds zat.

Dus heb ik de auto voor de 2e keer naar de dealer gebracht voor een aircobeurt.

Ze hebben zoveel geurzooi in de airco gegooid om de geur te doen weghalen, maar nadat ik de auto terug heb gekregen heb ik weer die vieze stank van de airco.

Ruikt naar iets ouds, alsof er een lijk of een natte hond uit mijn rooster komt.

Luchtfilters etc. zijn tijdens de beurt ook vervangen.

What the hell is this?

Dit gebeurt trouwens altijd ongeveer 5/10 minuten nadat de airco is uitgeschakeld.
 
Ik kwam een x dit tegen..
Ik he het een x geprobeerd en ik moet zeggen dat het wel verminderd is..

2d68e409109f312d221aa0705975bd7e.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Marco71
Heb dit een keer bij een bedrijfswagen gehad, bleek dat er een dode muis bij de voorruit lag:tearsofjoy:
Blijkbaar een maaltje laten vallen door een vogel..
Maar hopelijk werkt het advies, succes ermee!
 
Volkswagen  Golf 7 R line  1.6 TDI 
goede dag nu de zomer weer in aantocht is heb ik ook last van een schimmel geur, wie heeft hier deze keer ook last van en tips?

airco stinkt gewoon erg. heb sluitboom al geprobeerd niets helpt
 
Volkslagen  Polo  1.4 fsi 
Denk dat je naar een erkend bedrijf moet gaan om alles na te laten kijken en indien nodig bij te vullen, denk ook aan de filters in het interieur, vervangen is een optie. Je hebt van die bedrijven die acties houden om in het voorjaar de airco te laten controleren, b.v. Profile.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: mike12322
Als ik de airco aan heb in de zomer heb ik het in het begin ook wellis.
Ik ruik dan een muffe geur maar die verdwijnt na een minuut of 2.
Voor mij is dit niet storend genoeg om er onderzoek naar te doen.
Heb wellis gelezen dat de airco kan gaan stikken als je hem lange tijd niet gebruikt, heeft iets te maken met de bacterieën in de aircovulling dacht ik.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Dit komt door condensator, ik zet op aanraden van een vriend bij de vw mijn airco 5 minuten voor aankomst al uit. Hierdoor kan de condensator uitwazemen, opdrogen als het ware en dat schijnt de lucht te verkomen. Tot op heden, 4 jaar, nog geen luchtjes..

Klopt indd als een deur! Als je de airco gebruikt altijd voor aankomst op bestemming 5 minuten van te voren de airco uitschakelen.
Dan kan inderdaad de condens opdrogen en niet schimmel veroorzaken in warm weer want dat gaat lekker broeien en dan krijg je nare luchtjes.
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Als je dit zoveel mogelijk wilt voorkomen moet je 5 minuten voordat je op bestemming bent de airco uitschakelen, dan kan je verdamper droog geblazen worden door de warmere lucht.

Je kunt dit gemakkelijk weg laten krijgen bij een bedrijf die een "ozon behandeling" kan doen (wij hebben het op het werk in elk geval wel) daarna een flesje airco-refreshment erdoor en een schoon interieurfilter plaatsen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!