Airco verdamper

Hoi!

Ik kan niks vinden over onderstaand onderwerp op het forum(?)

De verdamper van de airco, die is toch altijd geplaatst bij het interieurfilter?

Om de verdamper in te sprayen met airco cleaner, om de verdamper te ontsmetten van alle bactieren.

Martin.

Volkswagen  Polo AW Highline DSG  1.0 TSI 115 pk 
Die zit in het kachelhuis na het int filter. Of je er bij kan om in te sprayen op een aw durf ik zo niet te zeggen
Nee helaas, ik kan 'm ook niet voelen met mijn vingers, wat ik bij mij vorige Polo wel kon, daardoor wist ik waar ik de slang van de spray naar toe kon brengen en de verdamper vol kon sprayen.

Hoe ik dat nu moet doen om de bactieren te doden, weet ik niet. Balen zeg!

Nee helaas, ik kan 'm ook niet voelen met mijn vingers, wat ik bij mij vorige Polo wel kon, daardoor wist ik waar ik de slang van de spray naar toe kon brengen en de verdamper vol kon sprayen.

Hoe ik dat nu moet doen om de bactieren te doden, weet ik niet. Balen zeg!
Je kan het interieur filter zelf in spuiten. Er bestaan ook anti bacteriële filters

Hoi!

Ik kan niks vinden over onderstaand onderwerp op het forum(?)

De verdamper van de airco, die is toch altijd geplaatst bij het interieurfilter?

Om de verdamper in te sprayen met airco cleaner, om de verdamper te ontsmetten van alle bactieren.

Martin.

Dit is misschien niet wat je wil horen maar waarom niet naar kwikfit voor een grote beurt. Heb ik een aantal jaar geleden met toen nog mijn passat ook gedaan. Ze geven de airco een grote beurt voor ik geloof 100 euro. Je krijgt ook een kassastrook hoeveel olie en koelmiddel erin zat en in is gegaan Half uurtje wachten en klaar is Jiskefet. Of wil je het graag zelf doen?

Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Kwikfit?! Hell no, die komen niet aan mijn auto!
Voor het vervangen van banden, prima maar echt meer dan dat niet.

Ik ken een goedkopere garage waar ik al jaren mijn airco onderhoud laat doen maar niemand reinigt de verdamper hoor, ook kwikfit niet. Zelfs een dealer reinigt de verdamper niet, alleen het systeem legen en vullen en controleren op druk en lekkages. Thats all wat ze allemaal doen. Wat eigenlijk ook wel heel erg raar is. Een verdamper gaat vol zitten met schimmels en bactieren en dan word dat nooit meegenomen als onderhoud.....

Dusja, ik moet het wel zelf doen.

Laatst bewerkt:
En zo’n spuitbus met speciale reiniger hiervoor welke je in de auto plaatst? Zit frisse geur aan en reinigt het aircosysteem doordat het meegenomen word door het systeem.
Dat bereikt geloof ik de verdamper niet. Dat loopt via de ventilatieroosters.

Heb dat wel is vaker gebruikt, ruikt even lekker in de auto tot het parfum verdampt is.

De schuimspray is de oplossing maar met deze Polo erg lastig bij te komen. Ik kan wel het slangetje links erin steken en de bus leeg spuiten maar tja, straks zit ik iets nat te sprayen wat niet mag worden natuurlijk lol.

Bij mijn oude Polo kon ik de verdamper voelen zitten en daar bracht ik de slang naar toe en was ik af van de schimmels en bactieren. Jaar lang geen last van vieze luchtjes.

Dit is de beste methode wat echt werkt.

Ja klopt, dat hoor je ook op deze manier te doen. Toevallig heb ik nog wel 1 busje staan. En nog paar bussen van de spray. Ik ga wel is aan de dealer vragen waar ik het beste het slangetje van de spray kan stoppen.

Tot nu toe heb ik nog geen nare luchtjes. Hij krijgt morgen wel een airco servicebeurt bij de dealer, garantie.
Kan ik er weer 3 jaar mee verder.

Ik heb een waslijst aan problemen waar ze naar moeten kijken. Sinds kort vind ik de auto bij het uit laten rollen te snel "afremmen" en ik voel tegengas, net of er een rem vast zit. M'n broer reed zaterdag in m'n auto en die voelt het ook op.

Op de terugweg reed ik 130 en ik liet m'n gas los en de snelheid werd heeeel snel verminderd pffffff

Ik weet nu al dat VW gaat zeggen dat zij niks kunnen vinden. Dat geluk heb ik altijd!

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!