Airco werkt niet

tomveka

Actief lid
Hallo allemaal,

Ik ben ten einde raad.
Mijn airco werkt niet.
Alle bekabeling is gecontroleerd aan de hand van een Volkswagen Schema. Airco compressor is vervangen. Als ik de AC knop in druk geeft de testapparatuur aan dat die het doet, maar het werkt niet.

Als ik direct stroom zet op de kabel van de clima knop dan slaat de airco aan en werkt die gewoon.
Nieuwe clima erin gezet, maar het werkt nogsteeds niet.

Heeft iemand een idee waar het in kan zitten?

Alvast bedankt.
Groet, Tom

Volkswagen  Polo AW 2021 
hoi er zijn auto,s waar na het vervangen van de airco pomp
je een test progamma moet draaien meestal iets van eerste inloop compressor
ik weet niet of dit bij jouw het geval wellicht iets om naar te kijken
groet donna

hoi er zijn auto,s waar na het vervangen van de airco pomp
je een test progamma moet draaien meestal iets van eerste inloop compressor
ik weet niet of dit bij jouw het geval wellicht iets om naar te kijken
groet donna
Hebben het geprobeerd, maar werkt helaas niet.

Volkswagen  Polo AW 2021 
Hallo allemaal,

Ik ben ten einde raad.
Mijn airco werkt niet.
Alle bekabeling is gecontroleerd aan de hand van een Volkswagen Schema. Airco compressor is vervangen. Als ik de AC knop in druk geeft de testapparatuur aan dat die het doet, maar het werkt niet.

Als ik direct stroom zet op de kabel van de clima knop dan slaat de airco aan en werkt die gewoon.
Nieuwe clima erin gezet, maar het werkt nogsteeds niet.

Heeft iemand een idee waar het in kan zitten?

Alvast bedankt.
Groet, Tom
Als je airco te weinig druk in het systeem heeft slaat die ook niet aan. Of als de auto denkt dat er te weinig druk is. Ik zou met de meters op de hoge- en lage druk zeide van het systeem kijken om te zien wat er gebeurt als de pomp wel inschakelt.

• Leuk
Waarderingen: dov
Dit is idd een storing die naar voren komt als er een schade is geweest waarbij minimaal 1 airbag is geactiveerd. Storing kan door de dealer worden gewist als de airbags en eventuele modules zijn vervangen. De storing wissen met een doe het zelf diagnose software werkt meestal niet.

Audi  A4 Avant (B9) 
Is het niet zo dat de aircompressor gewoon ingeleerd moet worden zoals Donna dat zei?

Het staat beschreven in de basic setting van module 8, heb ik net in een polo aw gecheckt

Volkswagen  Polo 
Is het niet zo dat de aircompressor gewoon ingeleerd moet worden zoals Donna dat zei?

Het staat beschreven in de basic setting van module 8, heb ik net in een polo aw gecheckt
Inloopproces wordt afgebroken.

Volkswagen  Polo AW 2021 
Draadbreuk of stekker corrosie? Hoewel dat natuurlijk een kleine kans is.
Ook volledig nagelopen. Ziet er allemaal goed uit. Blijkt nu geen druk op te bouwen in het systeem, maar de compressor slaat natuurlijk ook niet aan. Hogedruksensor gaat vervangen worden gezien daar de grootste kans is dat het daar nu in zit.

Volkswagen  Polo AW 2021 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!