Algemeen gekend probleem Polo 2010?

Hallo,
Heb sinds juni 2010 een VW POLO 1.6. Fijne auto om mee te rijden. Maar op 20 000 km maakte deze een tikkend vreemd geluid.

Ga naar de dealer waar ze zeggen dat ik te snel schakel. That's it. Ik veronderstel dat het bzo wel zal zijn. Nu, bijna 38000 km, ga ik nog eens terug.

Zeggen ze dat dit een algemeen gekend probleem is met de Polo's en dat het nog in onderzoek is, ik moet blijven rondrijden met mijn auto en het kan geen verdere schade veroorzaken. Ik vertrouw het boeltje niet en vraag me af of er nog mensen zijn die reeds zoiets meemaakten met de nieuwe Polo....
 
praktisch net hetzelfde meegemaakt.

een soort getik rechts vanachter, precies of er iets los zat.

Naar de dealer gegaan, heeft de rechterachter schokbreker vervangen, en probleem was vervangen, garantie :)

Nu na 7000 km later geen last meer van.

grzt S.
 
Waar komt het geluid vandaan?

Ik heb hetzelfde ook gehad. Heb een Polo 1.2TSI bj 2010. Bij mij kwam het onder de motorkap vandaan en in de auto leek het net of het uit het dashboardkastje kwam. Mee naar de garage geweest. Probleem werd meteen herkend. Bleek een softwarematig probleem te zijn. Iets werd niet goed aangestuurd waardoor een stangetje bij een bepaald toerental begon te trillen. Het werd bewezen door bij datzelfde toerental het stangetje tegen te houden met een schroevendraaier: weg getril.

Ik heb toendertijd een software-update gekregen en sindsdien nooit meer last gehad.
 
Ik heb ook een raar getik uit het moter ruimte (van binnen lijkt het achter het kastje te komen) zoals jij beschijft Mike.

Als ie stationair loopt, als ik btje gas geeft is het weer weg.

Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. In het begin deed hij dat niet maar het is sinds de laatste tijd bij stationair draaien :cry:

Zou een soft-ware update mijn JD chip omver helpen? gr
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!