Problemen met de ch/lh schakelaar:
Ik ben er achter gekomen dat de goedkope ch/lh schakelaars niet goed werkten bij polo 6r modellen ZONDER dagrijverlichting. Dit betekend dus dat als je de stand op 0 zet met contact aan dat je dimlicht alsnog brandt. Ik zelf had het probleem dat de verlichting de hele tijd aan en uit flikkerde als ik mijn auto uitzette en de auto op gekke wijze steeds op contact ging zonder sleutel in het contact als die op auto stond. Hier kon ik helaas geen topics over vinden dus here you go.
De oplossing:
-Haal je automatische lichtschakelaar eruit door op de 0 stand in te drukken en met de klok mee te draaien en je trekt m zo los.
-Zoek pin 3 van het schakelaartje en druk het in met een platkop. Slopen mag ook maar ik wil het onderdeel zelf toch niet beschadigen.
-monteer het terug zoals het hoort. Als het goed is sluit pin 3 niet aan en dit kan je controleren door je auto te starten op de 0 stand. Je voorste lampen zullen nu niet meer branden. Zet m op auto en het systeem zal werken. Op de stand helemaal naar rechts zal je verlichting van binnen en buiten aanspringen.
Resultaat:
je ch/lh functie voor 3 tientjes werkt! Per fabrikant kan het afwijken maar je kan ook de duur afstellen van het licht en nou moet die het doen.
Disclaimer:
-Dit werkte op mijn polo, die heeft geen mistlampen/dagrijverlichting/bochtenlicht.
Ik weet niet hoe het systeem zich zal gedragen als je die wel hebt. Ik denk dat het in jouw geval dan toch plug en play is.
-In de 0 stand van je verlichting zal je geen verlichting meer hebben met het contact aan. Ik kijk of er een mogelijke manier is deze toch aan te sluiten aan de stadslichten. Mochten er updates komen kan je die later hieronder vinden.
-Dit geldt in ieder geval voor schakelaars met een zogeheten ‘big plug’ oftewel 14 pins aansluiting. Deze laten met ch/lh de dimlichten branden, met de small plug/10 pins aansluiting zou het moeten werken met de stadslichten.
SUCCES!
Ik ben er achter gekomen dat de goedkope ch/lh schakelaars niet goed werkten bij polo 6r modellen ZONDER dagrijverlichting. Dit betekend dus dat als je de stand op 0 zet met contact aan dat je dimlicht alsnog brandt. Ik zelf had het probleem dat de verlichting de hele tijd aan en uit flikkerde als ik mijn auto uitzette en de auto op gekke wijze steeds op contact ging zonder sleutel in het contact als die op auto stond. Hier kon ik helaas geen topics over vinden dus here you go.
De oplossing:
-Haal je automatische lichtschakelaar eruit door op de 0 stand in te drukken en met de klok mee te draaien en je trekt m zo los.
-Zoek pin 3 van het schakelaartje en druk het in met een platkop. Slopen mag ook maar ik wil het onderdeel zelf toch niet beschadigen.
-monteer het terug zoals het hoort. Als het goed is sluit pin 3 niet aan en dit kan je controleren door je auto te starten op de 0 stand. Je voorste lampen zullen nu niet meer branden. Zet m op auto en het systeem zal werken. Op de stand helemaal naar rechts zal je verlichting van binnen en buiten aanspringen.
Resultaat:
je ch/lh functie voor 3 tientjes werkt! Per fabrikant kan het afwijken maar je kan ook de duur afstellen van het licht en nou moet die het doen.
Disclaimer:
-Dit werkte op mijn polo, die heeft geen mistlampen/dagrijverlichting/bochtenlicht.
Ik weet niet hoe het systeem zich zal gedragen als je die wel hebt. Ik denk dat het in jouw geval dan toch plug en play is.
-In de 0 stand van je verlichting zal je geen verlichting meer hebben met het contact aan. Ik kijk of er een mogelijke manier is deze toch aan te sluiten aan de stadslichten. Mochten er updates komen kan je die later hieronder vinden.
-Dit geldt in ieder geval voor schakelaars met een zogeheten ‘big plug’ oftewel 14 pins aansluiting. Deze laten met ch/lh de dimlichten branden, met de small plug/10 pins aansluiting zou het moeten werken met de stadslichten.
SUCCES!
Volkswagen
Polo 6r
1.4 16v 86pk comfortline