Alle lampjes in mijn dashboard knipperen allemaal tegelijk

Hallo,

Hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.

Verschijnsel:
Waarschuwing in VW Polo 9N (bouwjaar 2007): Alle lampjes in mijn dashboard knipperen allemaal tegelijk.
Een paar lampjes als voorbeeld:ABS, handrem, storing in uitlaatsysteem, Elektro-mechanische besturing, voorhloeisysteem (alleen diesel), Storing in dynamo, koelvloeistoftempratuur/koelvloeistofpeil, motoroliedruk etc.

Het volgende valt mij op:
- Dit verschijnsel komt enkel voor bij warm weer (+ 25 graden)
- Soms tijdens het rijden na ongeveer een half uur op de snelweg
- Soms bij het willen starten van de auto. Ik heb de auto 10 min. geleden nog gebruikt.
Namelijk een kilometer of twee gereden te hebben en auto geparkeerd en uitgezet te hebben.
- Dit verschijnsel doet zich niet voor wanneer je de auto uit hebt voor ongeveer 15 min.
Dus wanneer het verschijnsel zich voordoet en je zet de auto uit voor ongveer 15min. dan heb je dit verschijnsel niet meer en kun je zonder meldingen weer rijden.

Garage:
Ik heb de auto naar de garage gebracht.En natuurlijk doet het probleem zich niet voor.
Zij hebben vershillende dingen nagelopen en auto uitgelezen maar helaas geen foutcodes.
Ook hebben ze de auto draaiend gehouden en er mee gereden. Maar helaas.

VAG-COM:
Ik heb zelf een VAG-COM kabel.
Alleen lukt het mij niet om de auto uit te lezen met VCDS Release 10.6 of 17.1.
Ik heb ook VCDS Beta 11.2 geprobeerd.

Type kabel: VAG106

Met VCDS-LITE: 1.2 kom ik iets verder.
Kan nu wel een scan uitvoeren maar geen enkel fout code gevonden.
Maar heb het idee dat de auto niet daadwerkelijk gecontroleerd wordt op fout codes.

Wanneer ik de connectie test doe met VCDS-LITE: 1.2 krijg ik de volgende als resultaat:
Port Status: OK
Interface: Found!
Type: Serial Pass-Through
Opto/Iso: No
Ross-Tech Design: No

Latency Test: Excellent
0.9 1.0 1.1 (ms)


Hoop dat iemand mij kan vertellen met wat voor storing ik nu exact te maken heb.
En hoop dat iemand mij kan helpen om ook zelf de auto te kunnen uitlezen.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.9 TDI 
1. Hoop dat iemand mij kan vertellen met wat voor storing ik nu exact te maken heb.
2. En hoop dat iemand mij kan helpen om ook zelf de auto te kunnen uitlezen.

1. Waarschijnlijk is je instrumentenpaneel defect, film het probleem wanneer het zich voordoet en laat dat aan je garage zien.
2. Koop Vagcom, de volledige versie i.p.v. de 'Lite'.

Houd er rekening mee dat lang niet alle problemen en storingen uit te lezen zijn, dus ook andere software gaat jou huidige storing niet zien.

Ps: We zijn een forum. Leuk als je even je profiel volledig maakt en jezelf voorstelt. Dan weten wij ook tegen wie we spreken;)
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Hallo iichel en Polovl,

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik zal mijn profile 1 deze dagen aanvullen.

Ik had inderdaad een film gemaakt en deze laten zien aan mijn garage.
Maar die had niet zo snel een idee waar dit aan kon liggen.

Ik heb de volledige versie van Vagcom. Maar helaas lukt het niet om met de volledige versie de port test goed door te lopen.

Ik wil best het filmpje ook met jullie delen. Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik makkelijk het filmpje kan delen met jullie?

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Gr,
 
Volkswagen  Polo 9N  1.9 TDI 
lage accu spanning?
Of het gloeien vreet al de stroom weg?
Massa kabel in motorruim nog goed?

Hallo DeeOow,

Bedankt voor je reactie.
Accu spanning is goed.

Kunt u mij misschien uitleggen hoe ik onderstaande kan controleren:
Of het gloeien vreet al de stroom weg?
Massa kabel in motorruim nog goed?

Alvast bednakt voor je reactie.

Gr,
 
Volkswagen  Polo 9N  1.9 TDI 
Massa kabel is makkelijk na te kijken.
Als je de kap open doet moet die rechts te zien zijn.
Van je accu naar chassis.
Als die dun door of verrot is moet die vervangen worden.

Gehoort t tikken wat in je filmpje zit denk ik dat het stukje elektronika stuk is van het voorgloeien.
Bij 6n kwam dat wel vaker voor.
Maar om het zeker te weten raak je tog naar een garage.
uitlezen en een dianose laten stellen.

Hoe weet je trouwens of je accu goed is?
Is het een a merk en recentelijk nieuw?
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!