Alle sleutels kwijt :(

ik heb sinds vorige week zondag een groot probleem...

Helaas ben ik toen alle sleutels kwijt geraakt van mijn Polo 6n2 1.4mpi uit 2001.
het probleem is dat er 2 verschillende sleutels bij zaten (voor portier en contactslot).
Hierdoor is een sleutel op kenteken laten maken maar een gokje. voor hetzelfde geld is er al eens een ander contactslot ingezet en krijg ik een heel andere sleutel weer terug.

nu zit ik mij het 1 en ander af te vragen, is het mogelijk om van een oudere versleten slooppolo alles over te zetten?
dus:

-ECU
-Startblokering
-Contactslot
-alle anderen sloten rondom.

ik heb al contact gehad met veel verschillende garages en krijg veel verschillende antwoorden. misschien dat iemand hier is dit het zelf al eens heeft gedaan/geprobeerd.

mocht iemand hier een andere oplossing voor hebben of is er iemand die mij eventueel zou kunnen helpen hoor ik het graag.

Groetjes Luuk
 
Volkswagen  Polo 6n2  1.4 MPI 44KW 
Ik zie het probleem niet.
Misschien moeten er wat dingen ingeleerd worden. Maar goed.

Ik zou alleen de sloten overzetten, en je eigen ECU laten vrijschakelen. Idd heb je dan geen startblokkering mee, maar de handige jongen die jou auto wil zet die toch wel via de obd uit.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: luuk20
Ik zie het probleem niet.
Misschien moeten er wat dingen ingeleerd worden. Maar goed.

Ik zou alleen de sloten overzetten, en je eigen ECU laten vrijschakelen. Idd heb je dan geen startblokkering mee, maar de handige jongen die jou auto wil zet die toch wel via de obd uit.

Dus alleen het contact en portiersloten laten overzetten? meeste werk zit het m in het contactslot juist. daarom ook dat ik mij afvraag of alles overzetten niet gewoon mogelijk is.
ecu is 5 minuten werk.
startblokering overzetten ook als je het vergelijkt met de tijd die je kwijt bent om alle sloten over te zetten.
 
Volkswagen  Polo 6n2  1.4 MPI 44KW 
je bent wel de eigenaar van de auto? just checking...[/QUOT

HAHA ja zeker, heb de auto bij ACD (Auto Centrum Dalen) weg. heb hem nog niet eens een week en nu al de sleutels kwijt....
moet er ook mee terug (motormanagement lampje brand). kan moeilijk als je de auto niet meer kan starten...
 
Volkswagen  Polo 6n2  1.4 MPI 44KW 
Zou ook het slot van de achterklep en benzinetank doen


Ik weet niet in hoeverre de instelling verkeerd kunnen staan. Dus bv gaskleppenhuis etc.


Bij een Lupo 3l zou ik zo de hele bende omruilen. Daar zit mijn ervaring dus ook. Polo en dan ook nog benzine heb ik nog niet geprobeerd.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: luuk20
Zou ook het slot van de achterklep en benzinetank doen


Ik weet niet in hoeverre de instelling verkeerd kunnen staan. Dus bv gaskleppenhuis etc.


Bij een Lupo 3l zou ik zo de hele bende omruilen. Daar zit mijn ervaring dus ook. Polo en dan ook nog benzine heb ik nog niet geprobeerd.

dus als ik een 1.4 mpi 6n2 op de sloop zie staan kan ik daar gewoon alles afhalen en overzetten zonder problemen? dat heb jij dus ook met je Lupo 3L gedaan begrijp ik?
 
Volkswagen  Polo 6n2  1.4 MPI 44KW 
Nee ik heb nog niks hoeven doen kwam sleutels aan mijn eigen 3l.
Ik zou wanneer het gebeurd liever 400euro voor een nieuw contact slot op chassisnummer betalen dan dat ik met 2 sleutels eindig.

Maar goed, ken veel 3l rijders en het contact slot is een vaak voorkomend probleem. En weinig zullen 400 voor een slot willen uitgeven. Dus relatief veel 3l met 2 verschillende sleutels.


Maar ja. Je kan alles overzetten. Als je de ECU niet laat vrijschakelen vergeet dan je immo kastje niet. Geen idee of je deze moet uitwisselen maar je kan hem beter maar hebben.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
na lang denken en twijfelen toch maar een nieuw setje sloten besteld a 80euro.
dit setje bestaat uit:
-Ecu
-startblokkering
-contactslot
-alle overige sloten
-2 sleutels

ik zal jullie op de hoogte houden of dit ook daadwerkelijk gaat werken.
maar voor die 80 euro durf ik die gok wel te wagen.
 
Volkswagen  Polo 6n2  1.4 MPI 44KW 
Hi,


My Dutch is terrible, i hope You do not mind and other users that I'll be writing in English


No need to change ecu.

With side and back handle, You have no problem

Below is minimum to use car as previous, and since You'v lost all key,
might be a problem if they send you only cylinder with key without stering lock.




When You put all together back, You may notice airgag indicator. Happens sometimes when ecu dont see airbag for some time, here you'll have to take off steering wheel. This might be deleted easly so no worry.


Good luck
 

Bijlagen

  • d3-126861fc529df5bb53fa8f01961e3799.jpg
    d3-126861fc529df5bb53fa8f01961e3799.jpg
    51 KB · Weergaven: 33
Volkswagen  Polo 6n2  AKK 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
Hi,


My Dutch is terrible, i hope You do not mind and other users that I'll be writing in English


No need to change ecu.

With side and back handle, You have no problem

Below is minimum to use car as previous, and since You'v lost all key,
might be a problem if they send you only cylinder with key without stering lock.




When You put all together back, You may notice airgag indicator. Happens sometimes when ecu dont see airbag for some time, here you'll have to take off steering wheel. This might be deleted easly so no worry.


Good luck


Thanks for helping a forum member bq1. Normaly spoken a new member is
asking for help in his fist message.

Please introduce yourself and your car :)
 
Thanks for helping a forum member bq1. Normaly spoken a new member is
asking for help in his fist message.

Please introduce yourself and your car :)

Hi HoMi,

Thanks, that you saw and reacted for my post, it's motivating for further help if I'll know how of course.

Im casual user of 2000 6N2 AKK/AUD LB7Z 3DR from NB.:mrgreen:

Regards
Luk
 
Volkswagen  Polo 6n2  AKK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!