Apple carplay geen internet

Anothergenius

Premium lid
Hi Mypolo leden,

Ik heb een vraagje m.b.t mijn Apple carplay, Sinds kort heb ik een nieuwe telefoon iPhone 16 Pro.
Sinds dien heb ik problemen met mijn Apple carplay.

Als ik de telefoon connect dan maakt hij automatisch wifi verbinding met mijn auto, er staat dan ook bij "geen internet verbinding"
Ik kan dus geen muziek luisteren via Spotify die ik niet gedownload heb, en krijg ook geen appjes en dergelijke binnen omdat ik geen verbinding heb met het internet.

Als ik de verbinding verbreek met de wifi van de auto doet carplay het uiteraard niet meer maar heb ik wel gewoon weer mijn 5G internet.

Voorheen nooit problemen gehad met mijn iPhone 12 Pro, en ik hield ook altijd gewoon mijn 5G internet als ik draadloos verbinding maakte met Apple carplay.
Sinds ik de nieuwe telefoon heb lukt dat niet meer, enkel als ik de telefoon met bluetooth connect behoud ik mijn internet.

Er zit iets in de instellingen denk ik, maar ik weet niet wat ik moet veranderen?

Gaat om een Polo GTI van 2023.

(y)

Volkswagen  Polo GTI 2023 
Misschien helpt onderstaande link? Hier geven ze aan dat het om een intstelling gaat in de auto, betreft wel een Audi:
https://discussions.apple.com/thread/255777852?sortBy=rank

Anders vind ik dit ook nog op internet:

Verbind je telefoon niet met de Wi-Fi-hotspot van de auto. Zo simpel is het.
Hoewel CarPlay Wi-Fi gebruikt, is dit niet dezelfde verbinding als de hotspot van de auto. CarPlay maakt een eigen verbinding via Wi-Fi voor schermweergave, terwijl je telefoon mobiele data blijft gebruiken voor internet.
Als je je telefoon toch verbindt met de hotspot van de auto, probeert hij data via die verbinding te versturen. Dit werkt alleen als de auto een actief data-abonnement heeft.
Ga daarom naar de Wi-Fi-instellingen van je telefoon en verwijder de hotspot van de auto uit de lijst met opgeslagen netwerken.

Tesla  Model 3 Highland 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!