Audio upgrade hulp

Njor

Nieuw lid
Hallo allen,

Nieuw hier, dus niet helemaal bekend met alle gebruiken. Verder ook erg a-technisch, dus excuses als er iets niet goed gaat!

Sinds geruime tijd ratelde mijn linker subwoofer in mijn Polo 6R. Na wat zoekwerk besloten de subwoofer te vervangen. Uiteindelijk gekozen voor de JBL stage 3 670c composet.

Vandaag begonnen met het wisselen van de eerste luidspreker in het rechterdeurpaneel. Verrassend genoeg is me dit gelukt.

Bij de composet is (zoals verwacht) ook een tweeter en audio splitter geleverd. De standaard tweeter in mijn Polo is op zich nog prima, maar nu ik toch de nieuwe heb, wil ik die graag vervangen.

Nu vroeg ik mij alleen af, hoe ik dit het beste kan aanpakken. De tweeter zit vastgelijmd aan de lijst. Ik verwacht dat dit wel los te krijgen is, alleen zit ik met de bekabeling naar de connector. Zo snel kan ik geen juiste connector vinden die aansluit op de ‘standaard’ connector. Verder zijn er ook twee audio splitters geleverd. In het deurpaneel/lijst ben ik echter geen splitter tegengekomen om te vervangen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken en is het nodig de meegeleverde splitter te gebruien?

Nogmaals excuses, dit is voor mij de eerste keer.

Alvast bedankt!

Volkswagen  Polo 6R 
welke connector zit er aan de tweeter?image.jpg

die dingen zitten inderdaad vastgelijmd aan de a-stijl, eraf smelten is de enige oplossing.

Deze zit aan de meegeleverde tweeter

Aan de ingebouwde tweeter zit de standaard VW aansluiting volgens mij. Voor de woofers had ik de standaard connectoren besteld. Waarbij ik dezelfde uiteinden als de tweeter op de woofers heb aangesloten en het uiteinde een standaardconnector voor op de standaard bekabeling aansloot, zie:
image.jpg

Nu - lijk - ik precies eenzelfde kabel te moeten hebben, maar dan met de andere connector (de smallere) om aan te sluiten op de standaard bekabeling

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!