Auto verlichting altijd aan laten wanneer de motor draait ?

Hallo Iedereen,

Weet iemand misschien een oplossing om de autoverlichting altijd aan te laten wanneer de motor is gestart? Want ik vind het super irritant om elke keer die draaiknop om te draaien wanneer ze aan en uit moeten. Het lijkt mij logisch om ze altijd aan te hebben en wanneer je de sleutel omdraait dat ze dan automatisch uitgaan.

Alvast bedankt.
 
Er zijn modellen met automatische verlichting wanneer het nodig is. Heb je daar niet over nagedacht bij het aanschaffen van de auto? Je kunt het vast nog achteraf inbouwen, maar dat schijnt nogal lastig of prijzig te zijn.
 
Dat is eigenlijk niet nodig, want ik vind het al prima als de verlichting altijd aan gaan wanneer ik de motor start en dat ze ook meteen uitgaan wanneer ik de motor af zet. Is dat misschien mogelijk met VAG-com instellingen?
 
Maar dan nog moet je zelf als het donker is het licht via de schakelaar op aan zetten. je dashboard verlichting gaat namelijk dan nog niet aan.
Dat gaat pas aan als je via de lichtschakelaar je licht aanzet
Beide polo's hier hebben dat namelijk, de duitsers noemen het dauerfahrlicht ipv tagesfahrlicht.
 
Maar dan nog moet je zelf als het donker is het licht via de schakelaar op aan zetten. je dashboard verlichting gaat namelijk dan nog niet aan.
Dat gaat pas aan als je via de lichtschakelaar je licht aanzet
Beide polo's hier hebben dat namelijk, de duitsers noemen het dauerfahrlicht ipv tagesfahrlicht.

Maar waarom zou je nog de schakelaar gebruiken als je hem in princiepen altijd aan kunt laten? Dat had ik met mijn vorige auto ook. Ik liet toen altijd de schakelaar aanstaan. En wanneer ik de auto start dan gingen de lampen automatisch aan en wanneer ik de sleutel uit het contact haalde gingen de lampen automatisch uit.

Alvast bedankt.
 
Ik heb het misschien gevonden:


  • Coming home on/off (when you leave the car with the headlight on, the car will trun off the headlight after the time you set.)
 
Dat is iets wat VW bedacht heeft. Kan er ook niets aan doen.
Dashboard verlichting wordt ook bij auto instelling altijd nog via de licht schakelaar geschakeld.
Of je nou bijv een lichtsensor in de polo hebt of niet.
Wat ik al zei in mijn vorige reactie.
Een van onze polo's heeft namelijk de licht/regensensor en toch moeten we als we in het donker onderweg zijn met die polo, zelf het licht aandoen, omdat anders het dashboard(tellerunit enz enz) niet verlicht worden.
Ohja en nog voor de verduidelijking misschien:
Dagrijlicht bij de polo 6R zit in de mistlichten en het continu licht zit gewoon in de normale licht units. (dimlicht)
 
Dat is iets wat VW bedacht heeft. Kan er ook niets aan doen.
Dashboard verlichting wordt ook bij auto instelling altijd nog via de licht schakelaar geschakeld.
Of je nou bijv een lichtsensor in de polo hebt of niet.
Wat ik al zei in mijn vorige reactie.
Een van onze polo's heeft namelijk de licht/regensensor en toch moeten we als we in het donker onderweg zijn met die polo, zelf het licht aandoen, omdat anders het dashboard(tellerunit enz enz) niet verlicht worden.
Ohja en nog voor de verduidelijking misschien:
Dagrijlicht bij de polo 6R zit in de mistlichten en het continu licht zit gewoon in de normale licht units. (dimlicht)

Oke, bedankt.
 
Misschien zou je een relais tussen de voeding van de lichtschakelaar kunnen plaatsen en dan het licht altijd aan laten staan, relais op contact... of werkt de lichtschakelaar niet met een centraal punt waar spanning op staat?
 
een van de pinnen van de lichtschakelaar is geschakeld via het contactslot op continu 12v zover ik weet.
Er moet volgens mij hier op het forum wel uitleg staan, of via polo6rfeunde.de. Daar is het iig ook wel te vinden
 
of niet... ben er niet zeker van, oke je zou kunnen testen door de rode van de lichtschakelaar even los te gooien en rondom de auto lopen
 
Heb polo 6r comfortline bwj.2010.

Tijdens het starten gaat automatisch de dagverlichting branden(dus zonder de schakelaar te gebruiken).

Je hebt dan wel geen dashboardverlichting.
EN gaat automatisch uit na het uitschakelen van de motor.
Zit in dezelfde unit als dimlicht(dus niet apart als mistlampen onderin spoiler)

Verder is dit type standaard uitgevoerd met tracking hill control.
Dit systeem werkt automatisch in helling(je auto loopt hierdoor niet achteruit)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij onze 2010 highline(met licht/regensensor) is het dus altijd voor dimlicht en achter aan. (nordic setting af fabriek)
En bij onze 2012 comfortline is het ook gewoon continu voor dimlicht en achterlichten aan.
In beide gevallen zijn de polo's voorzien van mistlichten voor en de comfortline heeft als extra nog de bochtverlichting.
De bochtverlichting werkt trouwens ook alleen maar met fysiek ingeschakelde verlichting. (dus niet in de 0 stand van de lichtschakelaar)

Oh en als je een polo hebt zonder mistlichten voor dan zit je dagrijverlichting idd gewoon in de koplampen.

Als je een van de pinnen (12v)van de lichtschakelaar de verbinding verbreekt krijg je een fout melding trouwens in de BCM
Er moet nog weer gecodeerd worden omdat uit te schakelen.
Gevolg is dan wel dat dan de dagrijverlichting actief wordt in de mistlichten.
Daarzal je dan ook weer moeten coderen om de achterlichten mee te laten branden
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!