Auto volgen

Anothergenius

Premium lid
Goedenavond,

Ik heb een nieuwe Polo GTI besteld en ben natuurlijk ongeduldig om hem in ontvangst te nemen!
Nu las ik in andere topics dat mensen de boot traceren waar hun nieuwe auto op zou staan.

Dit heb ik ook geprobeerd maar zou graag wat hulp willen hebben om de boot eventueel de traceren.

Op 15 november kreeg ik een mail met mijn chassis nummer en bevestiging dat mijn auto per boot naar Nederland komt. Hoe kan ik uitvogelen op welke boot mijn auto is?

Alvast bedankt!

Volkswagen  Polo GTI 2023 
De auto zou eerst rond 10 augustus komen, maar door 1 optie wat ik erop heb liep dit uit door het chip te kort.

Volgens de honeymoon page zou de auto in week 49 geleverd worden, dit is sinds vorige week verandert naar week 52.

De auto ging de 15de november de boot op en op 18 november versprong de aflever week van week 49 naar week 52.

Je kunt zien waar de auto gemaakt is aan de hand van je VIN. Mjin Polo is WVWZZZ6RZBY... Y = Pamplona spanje
Als je VIN WVWZZZAWZNU is, dan wordt je auto in zuid afrika gemaakt.

Digit 11: This is the exact place where that Volkswagen was made. VW has tried to assign specific characters for each of its factories, although there have been some double-ups. If in doubt, consult Digit 1 which gives the region (see above). The factory codes are:

A - Ingolstadt, Germany
B - Brussels, Belgium
C - Chattanooga, USA
D - Bratislava, Slovakia
E - Emden, Germany
F - Ipiranga / Resende, Brazil
G - Graz, Austria
H - Hanover, Germany
K - Osnabrück, Germany
L - Lagos, Nigeria
M - Puebla, Mexico
N - Neckarsulm, Germany
P - Mosel, Germany
P - Anchieta, Brazil
R - Martorell, Spain
S - Salzgitter, Germany
T - Sarajevo, Yugoslavia (up to 1994)
T - Taubaté, Brazil
U - Uitenhage, South Africa
V - Westmoreland, USA (up to 1994)
V - Palmela, Portugal (from 1994)
W - Wolfsburg, Germany
X - Poznan, Poland
Y - Pamplona, Spain
1 - Győr, Hungary
2 - Anting, China
3 - Changchun, China
4 - Curitiba, Brazil
6 - Düsseldorf, Germany (Mercedes-Benz)
7 - Ludwigsfelde, Germany (Mercedes-Benz)
8 - Dresden, Germany
8 - General Pacheco, Argentina
9 - Wrzesnia, Poland

De auto moet vanuit Zuid-Afrika (Uitenhage) komen. Mij is verteld dat de GTI enkel daar word geproduceerd.
Vreemd want mijn GTI komt uit Pamplona Spanje, nee grapje is toen mij ook verteld dat de GTI productie in spanje zou stoppen en daar heen zou gaan.
Ik had 1 van de laatste uit Spanje toen der tijd

Volkswagen  Polo AW 
Ja, ben benieuwd naar mijn Polo! Ik was één van de weinigen dan wel niet de enige met de optie Assistance pakket in Nederland. Deze optie zou te veel chips gebruiken en de productie van de auto ophouden, daarna is deze optie bij Volkswagen ook eruit gehaald!

Ik zie nu zelfs dat de Polo GTI helemaal niet meer te configureren is op de website van Volkswagen!

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!