Automatisch verlichting - Lichtsensor

Goedemorgen allemaal :)

Ik heb een aantal stukjes gelezen over automatische verlichting hier, nou zijn deze echter al een tijdje oud en werken de links niet meer.
Ik wil zelf deze lichtschakelaar vervangen voor eentje met een lichtsensor erin zodat de verlichting automatisch aan kan gaan.
30048
CH & LH zijn al ingeschakeld via VCDS maar doen nu niks met de originele schakelaar, zouden deze wel werken na het installeren van de nieuwe schakelaar?
Er zijn overigens twee varianten te verkrijgen: een 14-PIN en 10-PIN variant. Iemand een idee welke geschikt is voor de polo 6R?

3004930051
Thanks alvast!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TSI 130PK Vagtechniek DSG7 
Dit is alleen een auto schakelaar. Dit kan alleen werken in je 6R als je de schakelaar van een 6C neemt i.c.m. een ombouwmodule. Licht/regensensor is wel een vereiste hierbij. Zie onderstaande link.


Er zijn schakelaar waarbij de sensor al is ingebouwd. Hiervoor hoef je verder niks te coderen, zie link;


Qua ervaringen zou je eens in de grote Aliexpress topic moeten kijken. Als ik me niet vergis zijn er een aantal leden die beide al eens hebben ingebouwd.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Dit is alleen een auto schakelaar. Dit kan alleen werken in je 6R als je de schakelaar van een 6C neemt i.c.m. een ombouwmodule. Licht/regensensor is wel een vereiste hierbij. Zie onderstaande link.


Er zijn schakelaar waarbij de sensor al is ingebouwd. Hiervoor hoef je verder niks te coderen, zie link;


Qua ervaringen zou je eens in de grote Aliexpress topic moeten kijken. Als ik me niet vergis zijn er een aantal leden die beide al eens hebben ingebouwd.

In de schakelaar die ik stuur zit als het goed is ook al een lichtsensor ingebouwd. Dat is wat je bedoelt toch?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TSI 130PK Vagtechniek DSG7 
Ja heb hem op Ali gezien, is inderdaad eentje met ingebouwde sensor. Echter ziet de schakelaar heel erg aftermarket uit. Ik zou persoonlijk voor een wat origineler look gaan waarbij AUTO kleur bijvoorbeeld geel is. Maar dat ben ik haha
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105pk 
Ja heb hem op Ali gezien, is inderdaad eentje met ingebouwde sensor. Echter ziet de schakelaar heel erg aftermarket uit. Ik zou persoonlijk voor een wat origineler look gaan waarbij AUTO kleur bijvoorbeeld geel is. Maar dat ben ik haha
Eens, ik ga eens kijken naar die van jou! Maar zouden allebei moeten werken dan toch zonder verder te coderen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TSI 130PK Vagtechniek DSG7 

Deze heb ik in mijn polo 6r.
Ziet er mooi uit, werkt ook als ch/lh is ingeschakeld. Schakelaar moet wel op stand AUTO staan.

Klein nadeel vind ik dat ik de sensitivity en de duur van ch/lh niet kan aanpassen.
Heb er een handleiding bij gekregen, maar vond het niet duidelijk.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ik heb me ooit wijs laten maken dat CH/LH moeilijk/haast niet te installeren is in een handbak? en dat dit eigenlijk niet eens mogelijk is? maar hoe zit dat? ik ben zelf niet zo technisch (en laat het liever door iemand doen dan dat ik er zelf mee bezig ben..)
 
Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95PK 
Ik heb deze van Ali:

€ 34,82 | WarriorsArrow AUTO Headlight HeadLamp Switch Light Sensor Module Bluetooth Upgrade For VW Golf MK4 Jetta 4 Passat B5 Polo Bettle

Werkt echt ontzettend goed! Mét bluetooth zodat je instellingen kan doen (zoals lengte van ch/lh, sensitiviteit van de autofunctie, welke verlichting er aan moet, etc.) Bochtverlichting en dagrijverlichting werken dan ook nog. Ik zal even een filmpje maken!
 
Ik heb vanmiddag die van Yasin besteld. Ben erg benieuwd. Vond het wel ideaal dat de sensor al gelijk in de schakelaar is weggewerkt

Ik heb hem nog niet besteld. Had me eerder in verdiept maar is er nooit van gekomen. Dat de sensor is ingebouwd leek me ook inderdaad veel fijner, ziet er strakker uit.

Hierbij mijn demo’tje!


Echter de mogelijkhijd om alles te kunnen aanpassen lijkt me wel echt tof. Ik heb origineel xenon+led koplampen. Hopelijk kan ik hiermee alleen de ledjes activeren voor ch/lh?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105pk 
  • Wow
Waarderingen: Molenaar
Echter de mogelijkhijd om alles te kunnen aanpassen lijkt me wel echt tof. Ik heb origineel xenon+led koplampen. Hopelijk kan ik hiermee alleen de ledjes activeren voor ch/lh?

Geen idee of dit kan... De leds, is dat normaal stadslicht? Zo ja, dan moet het kunnen. Ik heb overdag altijd de stadslichten en dagrijverlichting (bij de mistlampen) aan staan. Ziet er tof uit!

EDIT:
Woon je redelijk in de buurt van Zutphen? Lichtschakelaar overzetten is een fluitje van een cent. Dan zouden we het effe kunnen proberen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Yasinn09
Geen idee of dit kan... De leds, is dat normaal stadslicht? Zo ja, dan moet het kunnen. Ik heb overdag altijd de stadslichten en dagrijverlichting (bij de mistlampen) aan staan. Ziet er tof uit!

EDIT:
Woon je redelijk in de buurt van Zutphen? Lichtschakelaar overzetten is een fluitje van een cent. Dan zouden we het effe kunnen proberen!

Ja, de ledjes zijn mijn DRL. Dus het zou wel moeten lukken denk ik. Bedankt voor de aanbod! Ik kom helaas uit het zuiden dus Zutphen is niet echt bepaald dichtbij haha.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!