Batterij steeds plat en garage zegt niets te vinden

beste,
Het betreft het volgende probleem , ik ben in het bezit van een vw polo 6R, deze werd nieuw aangekocht bij een garage, na een goei 2 jaar was plots de batterij plat als ik bv de wagen 2 dagen stil liet staan, toen ik belde naar de garage toen wilde ze het eerst op de audio installatie steken en de airride , maar die stak er toen nog niet in toen de audio installatie toen het probleem zich voor deed dat low battery te voorscheind kwam, de wagen is toen weer een tijd geleden binnen geweest voor onderhoud en nazicht ook op verlies stroom normaal gezien, ze vonden dus niets zijden ze, toen heeft de wagen na 3 dagen nazicht, thuis weer 2 dagen stil gedaan en was het weer van dat, ik kreeg toen al geen nieuwe batterij, toen ik wilde betalen, zij de persoon ja maar ge hebt mss stroom verlies, terwijl op mijn factuur wat ik moest betalen stroomverlies geen stond, dus dat vond ik al raar, ok ik heb me er niet in druk mee willen maken maar betaald, het probleem bleef zich regelmatig voor doen , ik heb dan overlaats zelf maar een nieuw batterij gekocht dit heeft een goei 2 maand goed gegaan en vandaag stond hem weer plat, dus ik snap er niets meer van, enige wat ik zou bedenken is of wel een fabrieks fout in de sturing of de altenator die de batterij niet bij laad, deze is gepolierd geworden, maar volgens de garage zou die door geven, ik heb mijn twijfels nu toch wel en ben ten einde raad , ik kan maar moeilijk steeds nieuwe batterij gaan kopen, en naar de garage gaan weer als ze het toch niet kunnen oplossen,
wat heb ik gedaan ondertussen:
- audio installatie afgekkopeld geweest
- massa kabel nagezien
- airride afgekopeld geweest

als de wagen dan stik staat ga die nog plat,
ik heb ook al rond gereden met de audio afgekkopeld maar dan nog plat
de airride heeft eigenlijk al van in het begin er in gestaan na een goei 3 maandjes dus er voor geen last van gehad tot het 2de jaar dan het voor viel

dus zodra ik niet veel rij bv op en af naar mijn werk, en hem sta 2 dagen heel stil is hem plat

wie kan me hier behulpzame info geven of raad, want ik weet het ook niet meer
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V - 105pk 
Er is sprake van een clandestiene verbruiker.
Het ouderwetse zekering trekken is met een moderne auto allerminst af te raden. Een goede methode om lekstroom te meten is een ampere tang te gebruiken. Op het moment dat je de accu los koppelt, of een zekering er uithaalt, dan is de kans zeer groot dat het probleem zich 'tijdelijk' oplost en is er niks te vinden.

Een andere methode is spanningsval over de zekeringen te meten, dit doe je door je voltmeter in zijn laagste meetbereik te zetten, en dan alle zekering kasten toegankelijk te maken, het sluiten van het linkervoorportier simuleer je door het slot met een schroevendraaier dicht te drukken, en een eventuele motorkap schakelaar in de stand 'dicht' vast te zetten.

Wacht nu minimaal 2 uur, nu ga je over elke zekering de spanningsval meten. Alles meer dan 0.00V is niet goed, in dat circuit zit dat het probleem.

Oh, en de accu kan ook 'gewoon' kapot zijn.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
het is een nieuwe accu die heeft 2 maand nu net dienst gedaan tevens ook een zwaardere genomen voor betere start ,
ik zal eens dan de meeting moeten doen met de zekeringen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V - 105pk 
ja daar heeft die ook al aangehangen in de garage toen van waar de wagen kwam, maar eerst geraakte ze niet er in, gezien hem de wagen niet vond in hun systeem , ook al raar, ze hebben toen de hele tijd dingen zitten proberen en heen en weer zitten bellen en hebben toen via de computer door iemand het laten overnemen,
de gratis motor update moest toen worden uitgevoerd, dus ja wie zegt dat ze daar dat al dan niet hebben uitgevoerd.
ik blijf er een naar nagevoel bij hebben :) , ik heb al vast bij dieteren vw brussel gemaild, en een andere erkende vw garage hier in de buurt met mijn probleem ook, ergens heb ik er wel nu genoeg van, zelfs mijn oude corsa b opel starte na een jaar stil staan dus die smoes van hun je rijd niet genoeg dat is zoal zever, ik rij dagelijks naar mijn werk en dan ook al duitsland events gedaan en hier meetings, en dan als die 2 dagen niet gebruikt word dan is de boel plat , ze draaien gewoon in hun eigen potje rond.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V - 105pk 
Oh de accu heb jij al vervangen. Is deze ook al weer aangemeld in het AMS (Accu Managment Systeem)?
hoe bedoel je met ams ? moet men daar voor iets instellen
altenator is dynamo? die zou ook niet goed kunnen zijn natuurlijk
Ja dat dacht ik ook, omdat de problemen zich toen voor deden voor het eerst nadat deze is gepolierd geweest , maar volgens het toenmalige nazicht van de garage zou deze toen genoeg door geven, hoe kan ik zo iets zelf nazien ?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V - 105pk 
hoe bedoel je met ams ? moet men daar voor iets instellen

Ja dat dacht ik ook, omdat de problemen zich toen voor deden voor het eerst nadat deze is gepolierd geweest , maar volgens het toenmalige nazicht van de garage zou deze toen genoeg door geven, hoe kan ik zo iets zelf nazien ?

Ja, auto's met stop en start systemen vande VAG groep, hebben een programeercode. Deze code staat maar op een x aantal type accu's en deze code moet je na het vervangen van de accu veranderen in de nieuwe code. Deze code wordt berekend op het 'interne' lekstroom van de accu. Zo weet de computer wat de accu nominaal verbruikt zonder dat hij aangesloten is. Wordt deze code niet veranderd dan is de kans zeer groot dat de auto niet in slaap modus gaat en de accu dus leegloopt.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
bedankt voor deze uitleg, het zijn dingen waar ik men ook niet bij stil staat,
ik heb ook mail gehad van vw garage iets verder van me , en die zonden me dit door.

je moet eerst controleren hoeveel miliampere stroomafname er is in rust, en of het electrisch circuit wel in rust gaat.
Indien er in rust een stroomafname is van meer als 0,04 amp dan moet je stapsgewijs ieder component gaan uitschakelen om zo tot een goed eindresultaat te komen.
Na iedere handeling moet wederom gewacht worden tot het systeem wederom in rust gaat dit kan max een half uur duren.

ivm de dynamo de Laadtroom belast moet minimaal 35 amp zijn bij 14,5 volt.
Indien het niet lukt mag U de wagen altijd binnen brengen, een afspraak is wel noodzakelijk.
Veel succes


Met vriendelijke groeten Dienst Aftersales
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V - 105pk 
Hey ik heb hetzelfde probleem gekregen met mijn polo, Ook met multi meter getest en dat is zo weinig wat die in rust doet. Accu is goed, breng hem morgen naar de garage kijken wat ze me kunnen vertellen
 
Je moet systematisch gaan uitsluiten waar er stroom gevraagd wordt. Zekering voor zekering het verbruik in rust bekijken.

En eventueel kijken of je dynamo goed werkt.

Ampetetang of multimeter om/tussen de min pool. En dan stuk voor stuk zekeringen trekken en kijken of het verbruikt daalt.

En evt kijken of de accu wel echt goed is. Na 1x leeg leeg zijn die vaak ook op.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!