Benzinegeur starten polo 6R

SY96

Bekend lid
Beste allen,

Sinds paar dagen valt het mij op dat er benzinegeur binnenkomt via de verwarming/koeling direct nadat de motor gestart is.

Het betreft een polo 6r 1.2 tsi van 2012 waarvan de motor (exclusief aanhangsels zoals turbo, dynamo etc) compleet vervangen is voor een nieuw expemplaar door de dealer in december 2019 als gevolg van een motorscheur. De motor zou dus in topconditie moeten zijn na 15k km gereden te hebben.

Iemand enig idee? Na het starten blijft de geur weg wat mij weer enigszins gerust stelt. Maar neemt niet weg dat het vooralsnog een verdachte situatie is...

Volkswagen  6r 
Ik zet in op je ontluchtingsventiel van je kleppendenksel. Deze zit aan de rechterkant van de motor, onder de luchtinlaat buis die van je turbo naar je gasklep loopt. Deze wel wel een breken en dan een dergelijke geur verspreiden. Kost iets van 20 euro bij de dealer en kan je er zelf zo op frutsen (of minder als je ergens besteld) E75441C6-3169-4521-ADD0-BF68BE51620D.png

Volkswagen  Polo 6R 
  • Leuk
Waarderingen: SY96
Ik zet in op je ontluchtingsventiel van je kleppendenksel. Deze zit aan de rechterkant van de motor, onder de luchtinlaat buis die van je turbo naar je gasklep loopt. Deze wel wel een breken en dan een dergelijke geur verspreiden. Kost iets van 20 euro bij de dealer en kan je er zelf zo op frutsen (of minder als je ergens besteld) E75441C6-3169-4521-ADD0-BF68BE51620D.png
Ik heb deze euvel al eerder meegemeaakt bij mijn oude motor. had toen inderdaad ook last van benzinegeur maar dat was constant. Dit is alleen de eerst 1-2 seconden na het starten. Maar ik ga voor de zekerheid even de motor bekijken z.s.m.

Volkswagen  6r 
Beste allen,

Het linkt alsof er een lekkage van benzine. Ik Zie olie/benzineresten bij de koppakking van de bovenste deel van de motor en tevens zie ik olieresten bij de plek waar veel buizen/leidingen lopen aan de bovenzijde van de motor (naast de tsi aanduiding) en meer precies bij de grote moer waar je olieresten ziet.

Ik weet nou niet zo goed wat dit betekend. Ik zou 2 jaar garantie hebben op de stripmotor, maar vallen deze onderdelen daar onder?

Bijlagen

• 20201231_105213.jpg
    20201231_105213.jpg
    1 MB · Weergaven: 37
  • 20201231_105218.jpg
    20201231_105218.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 35
  • 20201231_105207.jpg
    20201231_105207.jpg
    960.8 KB · Weergaven: 33
  • 20201231_105213.jpg
    20201231_105213.jpg
    1 MB · Weergaven: 36
  • 20201231_105152.jpg
    20201231_105152.jpg
    806.7 KB · Weergaven: 38
Volkswagen  6r 
Is dat carterventilatie klepje wat @guus6r gemeld heeft heel?
Dit zit namelijk op de zelfde plek waar jij de foto van gemaakt heb.
Je heb geen garantie op de op en aanbouw delen,
Maar wel op de reparatie dus kapotte pakking zou onder garantie moeten vallen.
Ik heb gekeken naar die ontluchtingsklepje, maar die is intact.

Ik heb de kap van de motor (tsi logo kap) weggehaald, en ik zie olieresten tussen de middenmotor en de bovenste deel van de motor (daar waar de koppakking zit). Aan de voorzijde zie ik geen olieresten, maar aan de achterzijde zie ik het bijna over de gehele linie....

Volkswagen  6r 
net terug van de dealer hier in den haag.... Bleek inderdaad olie te lekken (minimaal) tussen de middenmotor en kleppendeksel. Moet zeer waarschijnlijk een nieuwe koppaking in.

Tevens zijn ze erachter gekomen dat de brandstofpomp lekt. Ik ga er vanuit dat dit de brandstof inspuitpomp is die bovenop de motor bevestigd is (zo'n een toch?)

thumb

De koppakking valt onder garantie aangezien dit een onderdeel is van de stripmotor die ik vorig jaar had laten inbouwen bij de dealer als gevolg van een motorscheur. maar de benzinepomp valt daar niet onder omdat men deze had overgenomen vanuit mijn oude motor.

Hoeveel gaat het vervangen van de benzinepomp ongeveer kosten? Ik ben namelijk geneigd om de benzinepomp elders te laten vervangen als de dealer weer met een astronomisch bedrag aankomt (zoals 1 jaar geleden toen 750 euro werd gevraagd voor het vernieuwen van mijn schokdempers voorzijde met originele schokdempers terwijl ik voor 350 euro (alles inclusief) Bilstein B6 eronder heb laten inzetten bij een ander). Offerte krijg in namelijk vandaag of morgen pas toegestuurd, dus ik weet nog niet wat alles gaat kosten (en wat er vergoed wordt).

BTW: Autodoc verkoopt die benzinepompen al vanaf 170 euro....

Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  6r 
Pfoe, zuur. Ik zag fatsoenlijke merken pompen vanaf 250 euro. Montage zou eigenlijk niet meer dan een uur mogen zijn. Echt een werkje van niks (denk 15 minuten zo’n beetje). Zou lekker de offerte afwachten en vooral even met ons delen :)

Volkswagen  Polo 6R 
Pfoe, zuur. Ik zag fatsoenlijke merken pompen vanaf 250 euro. Montage zou eigenlijk niet meer dan een uur mogen zijn. Echt een werkje van niks (denk 15 minuten zo’n beetje). Zou lekker de offerte afwachten en vooral even met ons delen :)
Inderdaad. Als ze weer met hoge bedragen aankomen, dan laat ik gewoon de koppakking vernieuwen (onder garantie) en bestel ik achteraf wel een pomp die ik door een particulier garagebedrijf laat vervangen. Uit ervaring scheelt dit mij gewoon bijna meer dan de helft t.o.v. de dealer.

Wordt dus nog vervolgd :)

Volkswagen  6r 
Het gaat denk ik niet om je koppakking maar je kleppendekselpakking. Daar zweet/lekt ie olie. Als je koppakking kapot is heb je een heel ander probleem

Volkswagen  Polo 6R 
  • Leuk
Waarderingen: SY96
Het gaat denk ik niet om je koppakking maar je kleppendekselpakking. Daar zweet/lekt ie olie. Als je koppakking kapot is heb je een heel ander probleem
Ja sorry, ik bedoel inderdeer de pakking van de kleppendeksel :p Het zweet inderdaad....dus heel ernstig is het nou ook weer niet. Maar neemt niet weg dat het gewoon niet hoort voor een 1 jaar oude stripmotor.

Volkswagen  6r 
Als het goed is heb je geen arbeid van die pomp, deze moet er ook af indien je de klepdekselpakking vervangt
Dat is een goeie! Heb ik inderdaad niet aan gedacht. Indien ik een torenhoge bedrag voorbij zie komen voor de pomp, dan zal ik ze inderdaad vragen waarom dit zo is en dat het sowieso gedemonteerd en weer gemonteerd moest worden i.v.m. klepdekselpakking.

Thanks!

Volkswagen  6r 
Lijkt mijn logisch, maar dat is aan het bedrijf wat hem repareerd
Offerte teruggekregen. Pomp kost 360 euro en nog andere bijkomende kosten waardoor het op een totaal uitkomt van 600 euro inclusief btw.

Dat ga ik natuurlijk niet laten doen. Koop ik wel zelf een pomp voor 250 - 300 euro en laat het dan voor een paar tientjes door onze vaste garagebedrijf inbouwen. Ik kom hoe dan ook ongeveer 2 keer duurder uit bij de dealer zoals destijds met de schokdempers.

Dus het wordt een afspraak bij de dealer voor alleen de kleppakking.

Volkswagen  6r 
Ik zou even verhaal halen waarom dit zo duur moet zijn. Geloof nooit dat er 300€ arbeid in zit.
Pomp zit met 2 bouten vast.
De pomp kost 299 exc btw.

Daarbovenop staat bij werkzaamheden:
- hogedrukspomp in- en uitgebouwd : 100 euro (exc btw)
- interactieve functie : 50 euro (exc btw)

Plus 50 euro diagnosekosten en je komt al gauw op de 500 exc btw (600 inc btw)

De uit- en inbouw van hogedrukspomp + interactieve functie (wtf is dat trouwens) maakt het totaalbedrag relatief hoog naar mijn mening.

Ik ben geneigd te denken dat men vooralsnog zoveel mogelijk omzet probeert mee te pikken naast de oorspronkelijke "garantie probleem" mbt de pakking waarvoor ik voornamelijk kwam. Immers, de kosten die hieraan zijn verbonden wordt door VW vergoed en niet vanuit mijn kant.

Afijn...

Laatst bewerkt:
Volkswagen  6r 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!