Betekenis weergave voorganger acc op aid

Savaan76

Actief lid
Wie weet wat het betekent wanneer je voorganger doorzichtig of wit wordt weergegeven in de actieve info display? IMG_20210226_120945_1.jpgIMG_20210226_121837_1.jpg

VW  Polo AW 
Ik heb een digitaal instrumentpaneel en zie soortgelijk iets. Als ik me goed herinner, betekend dat de auto dichterbij gekomen is. Maar dat kan wel anders met een reguliere actieve info display.

VW POLO  AW 
Doorzichtig betekend dat je de afstand van je ACC kunt aanpassen, en als de auto gevuld wordt betekend dat je een voorganger hebt.

Volkswagen  Polo 
Het plaatje betreft geen AID, ik weet niet of er verschil is. Hoe het bij het AID eruit ziet weet ik wel. Auto doorzichtig, je bent binnen de minimale afstand (te dichtbij) tot je voorligger. Auto wit, je bent op de minimale afstand tot je voorligger of verder.

Volkswagen  Polo AW 
Was het niet zo dat als ie wit is de adaptive cruise actief is, en bij doorzichtig ‘standby’ staat?

Volkswagen  Polo AW 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Bij het volgen van de voorganger is de auto ingekleurd, van zodra je zelf ingrijpt door gas bij te geven "volgt" hij de voorganger niet langer en komt deze"transparant" zodra je het gaspedaal loslaat neemt de adaptive cruise terug over en neemt deze zijn ingestelde afstand terug in(auto teug ingekleurd). In het kort duid dit de manuele override van de chauffeur aan.

Volkswagen  Polo AW 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!