Betrouwbaarheid mede forumleden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,
aangezien ik iets gekocht heb op dit forum, en de verkoper mij niet volledig heeft geleverd wat we overeen gekomen zijn, wil ik vragen wat jullie ervaringen hiermee zijn.
er wordt op het topic een slotje gedaan, en de administrator doet er niets aan, hebben jullie ook een soortgelijke ervaring?
 
Denk dat een archief vol verkochten spullen genoeg zegt over hoe het verloopt tussen verkoper en koper. Ik ben zo vrij geweest om me maar even te verdiepen in het topic, misschien handig als je voortaan ook gewoon even een link erin plakt. Het topic is gesloten omdat het goed verkocht is, vrij logisch. De verkoper geeft aan "Gaat alleen om de schakelaar, geen garage-afstandsbediening erbij.", dit is voor het laatst gewijzigd op Laatst gewijzigd door Operator; 17 juni 2014 om 16:13. Ver voor de verkoop. Daarnaast zie je op de foto enkel een schakelaar. Het probleem zit hem in de communicatie, jij vroeg op 3 weken terug: "Zit er een adapter bij om aan te sluiten?" Na twee andere reacties wordt er geantwoord met "knopje is gewoon compleet ja". Hier praten jullie dus langs elkaar heen. Maar in eerste instantie gaat het om juist lezen. Lees wat er aangeboden en als je geen duidelijk antwoord krijgt het nogmaals.

Vind het al helemaal spijtig dat er een topic voor aangemaakt wordt voor de betrouwbaarheid van mede forumleden, wil je nu Operator zwart maken? Misschien had je ons (admin) gewoon een PB moeten sturen dan had ik het uit kunnen zoeken. Wat jullie verhandelen is aan jullie, wij bieden enkel de mogelijkheid dat jullie tussen elkaar kunnen handelen.

Topic: http://forum.mypolo.nl/archief/9869-garagedeur-drukknop.html

Volgens is dit topic verder niet zo zinvol meer
 
[MENTION=1289]Maik[/MENTION] heeft het duidelijk uitgelegd zo.

Overigens herken ik op marktplaats hetzelfde, je moet goed aangeven wat je verkoopt of goed vragen wat iemand verkoopt.
Als je iets laat opsturen is het verstandig om foto te vragen wat je precies krijgt.

Daarbij is de tip van [MENTION=4000]HJV[/MENTION] leuker en gezelliger
 
Ik heb ook geen slechte ervaring met het kopen van spullen van het forum. Iets wat je beschrijft kan overal voorkomen. Je moet er altijd zelf actief op blijven letten. Als je twijfels heb dan ga je zelf langs bij de verkoper; heb je geen twijfels dan laat je het opsturen (indien mogelijk). Had inderdaad ook anders opgelost kunnen worden. Dit gaat over miscommunicatie en niet over betrouwbaarheid imho. =]]
 
Ik houd altijd in mijn achterhoofd dat het een internetforum is en helaas kruipen er op het internet verschillende figuren rond die het niet zo nauw nemen met de geldende normen en waarden.
Dat het een forum is van gelijkgestemden doet daar niets aan af. (als die figuren je willen naaien dan doen ze dat toch wel, forum of niet)

Je moet inderdaad héél erg duidelijk zijn, zeker als je het laat versturen en het product niet van te voren kan inspecteren.

Tot nu toe gelukkig nog geen negatieve ervaringen meegemaakt.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Denk dat een archief vol verkochten spullen genoeg zegt over hoe het verloopt tussen verkoper en koper. Ik ben zo vrij geweest om me maar even te verdiepen in het topic, misschien handig als je voortaan ook gewoon even een link erin plakt. Het topic is gesloten omdat het goed verkocht is, vrij logisch. De verkoper geeft aan "Gaat alleen om de schakelaar, geen garage-afstandsbediening erbij.", dit is voor het laatst gewijzigd op Laatst gewijzigd door Operator; 17 juni 2014 om 16:13. Ver voor de verkoop. Daarnaast zie je op de foto enkel een schakelaar. Het probleem zit hem in de communicatie, jij vroeg op 3 weken terug: "Zit er een adapter bij om aan te sluiten?" Na twee andere reacties wordt er geantwoord met "knopje is gewoon compleet ja". Hier praten jullie dus langs elkaar heen. Maar in eerste instantie gaat het om juist lezen. Lees wat er aangeboden en als je geen duidelijk antwoord krijgt het nogmaals.

Vind het al helemaal spijtig dat er een topic voor aangemaakt wordt voor de betrouwbaarheid van mede forumleden, wil je nu Operator zwart maken? Misschien had je ons (admin) gewoon een PB moeten sturen dan had ik het uit kunnen zoeken. Wat jullie verhandelen is aan jullie, wij bieden enkel de mogelijkheid dat jullie tussen elkaar kunnen handelen.

Topic: http://forum.mypolo.nl/archief/9869-garagedeur-drukknop.html

Volgens is dit topic verder niet zo zinvol meer

In de advertentie staat inderdaad dat het alleen om de schakelaar gaat, en er geen afstandbediening bij zit. Echter vraag ik of de adapter er bij zit, op de volgende post wordt er niets gevraagd over iets wat er bij zit. dan wordt er een reactie gegeven dat hij gewoon compleet is.
Als de schakelaar alleen los word verkocht, hoe kan hij dan compleet zijn, compleet impliceert dat er nog iets bij zou zitten. 1 item is 1 item en kan nooit als compleet aangemerkt worden.
overigens wordt er niet op mijn PM gereageerd, dat zet ook aan het denken toch..

als als ik hem zwart wilde maken dan had ik wel het topic erbij gezet, dat heb ik juist niet gedaan. overigens had ik het gemeld, en kreeg ik geen reactie en ging er een slotje op. Ik begrijp de opmerking ook niet dat ik het had kunnen melden en het dan uitgezocht had kunnen worden, en vervolgens zeg je dat het iets tussen ons is en jullie alleen de mogelijkheid bieden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, leuk om te horen Big Grin. Dit gaat overigens niet over betrouwbaarheid maar miscommunicatie. En om daar naar een topic over te openen die duidelijk onzin is, mwa.
Heeft niets met miscommunicatie te maken, ik vraag en er wordt niet eerlijk op gereageerd.
Volgens mij staat dit topic in Algemene praat, en word er niet om een mening gevraagd maar om ervaringen.
 
Ik vraag naar ervaringen, niet naar een mening.
Voor de duidelijkheid, een admin noemt het topic en de verkoper, ik heb niemand genoemd.
Overigens raar dat er eerst niet gereageerd wordt, en er nu wel "aandacht" is.
Het verhaal klopt van geen kant, het was duidelijk dat de reactie ( knopje is gewoon compleet ja) op mijn vraag sloeg, op welke vraag zou het anders slaan? Zeg het maar hoor...
Het gaat mij niet om die paar euro's, maar dit is niet fair, en ipv de aanbieder aan te spreken en toekomstige kopers te behoeden voor dit soort praktijken, wordt dit gedrag alleen maar vergoelijkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!