Bijgeluid 1.2 tsi - ketting?

Beste mensen,

Ik hoor al een paar maanden dit bijgeluid. (Zie video)
.

Ik heb zo'n vermoeden dat dit de ketting is. Komt jullie dit geluid bekend voor?

Ketting is vaak ook hoorbaar bij start meestal 1-3 seconden. Daarna dit bijgeluid.

Het geluid lijkt aan de achterkant van het blok weg te komen, ik kan het niet helemaal plaatsen.

Weet iemand hier meer van?

Alvast bedankt!

Volkswagen  Polo 6R 
Lastig zeggen. Het is mogelijk om het geluid wat meer te localiseren met een schroevendraaier: Druk de schroevendraaier op het te beluisteren object en plaats je oor op de schroevendraaier. Voila, een homebrew stethoscoop!

Overigens kan het ook zijn dat je hogedrukpomp kapot is. Die willen ook wel eens kapot gaan bij deze motoren. Da's dat grote moer/bout ding op je kleppendeksel.

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Na een jaar dit geluid te horen was ik er klaar mee en ik heb ik de distributieketting laten vervangen. Tot nu toe geen enkel raar geluid meer gehoord. Het was dus de ketting. Ik kan er weer een lange tijd tegenaan met mijn 1.2 tsi :)!

Volkswagen  Polo 6R 
Na een jaar dit geluid te horen was ik er klaar mee en ik heb ik de distributieketting laten vervangen. Tot nu toe geen enkel raar geluid meer gehoord. Het was dus de ketting. Ik kan er weer een lange tijd tegenaan met mijn 1.2 tsi :)!
De ketting was al 1mm van tijd en vertoonde slijtage.

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!