Bluemotion verzekeren

KYC

Nieuw lid
2,027
0
0
Hey mensen,

ik wou mijn Polo verzekeren en aangezien ik nog geen schade vrije jaren heb zat ik te denken om bij een goedkope verzekeraar zoals onna onna te laten verzekeren (had er nog nooit van gehoord maar kwam als goedkoopste bij Independer.nl)

mijn vraag is wat raden jullie aan? als ik mijn kenteken invul via de website van Onna onna dan zie ik dit staan
Model
Polo
Uitvoering
1.2 TDI Bl.M Trendl.
Catalogus waarde
€ 16.290

Terwijl mijn auto toch echt de comfortline upgrade betreft (ja ik ken het verhaal dat alle BM trendlines zijn maar toch je kunt de Comfortline toch echt aanvinken op de website)

beste is dan het kenteken niet invullen en dan type comfortline aantikken? want de catalogus waarde klopt ook niet...
 
En dan de accessoires toevoegen totdat je aan je totale nieuwwaarde zit.
Beetje vervelend als je nu 20.000euro voor de auto hebt betaald je binnen een jaar de auto total loss rijd en je niet de nieuwwaarde terugkrijgt, maar slechts 16.290 euro.
 
juist het gaat hem inderdaad ook om die Cataloguswaarde + accessoires
als je hem total loss rijd dan kun je fluiten naar je geld...
ik zit ook even bij Ditzo en Allsecur te kijken daar ziet het er ook wel goed uit! alleen bij Allsecur moet je extra betalen voor de nieuwwaarde regeling

Het meest opvallende is Ditzo!! wanneer je 1 of 2 schades hebt dan stijgt je premie niet!! volgens ditzo dalen je korting en schadevrije jaren ook niet ?? sounds fishy...
 
elke keer als ik mijn kenteken invul :( dan staat er uitvoering trendline 16.290 euro...
mijn wagen kost echt wel meer dan dat ! :evil:

Hoe hebben de Polo Bluemotion eigenaren dit opgelost? gewoon als trendline verzekeren toch maar?
 
welke Bouwjaar is hij de BM en hoeveel KM staat er op de teller.

Want als jij de auto 2e hands hebt gekocht voor bijv... 14000 euro moet je niet verwachten dat je van de verzekering 20.000 euro krijgt dus heb je dan 6000 eurie winst

want er maken wel meerder mensen misbruik van dit soort gedoe.
 
Ik heb hem uiteindelijk via independer.nl naar het bedrijf waar ik wilde verzekeren daar kon ik wel de comfortline aanvinken..hij word verzekerd voor 82 euro incl inzittendenverzekering + rechtsbijstand...gulp best een smak geld per maand maar goed...hij is dan ook All Risk verzekerd

@Suvtje
Mijn auto is 2011 en nieuw
ja ik heb nog geen schade vrije jaren...maar via de website van onna onna kon ik niet die Comfortline aanvinken. Ik heb op independer de wat grotere jongens Allsecur en Ditzo, FBTO, Centraal Beheer etc vergeleken maar ik kwam daar allemaal op 100-110 euro uit...te duur vond ik.

De polisvoorwaarden heb ik eveneens vergeleken en dit doet het niet onder dan de rest...kortom best een goeie deal voor beginnende bestuurders (naja beginnend ik heb al 10 jaar me rijbewijs maar heb nog nooit een eigen auto nodig gehad...nu eindelijk wel)
 
je moet eens via de ING proberen veel goedkoper heb ik ook bevalt me nog steeds.

maar je moet je auto niet zomaar bij een verzekering verzekeren ga eens bij grotere bedrijven zoals unive - ing - enz...

ze zijn wel goedkoop zoals de onna onna maar zit meestal een adertje onder het gras die ze meestal niet vertellen pas als je ze nodig heb verzinnen ze de stomste dingen dat het niet onder de verzekering valt.. dus let op vooral als je een nieuwe auto hebt.
 
suvtje zei:
welke Bouwjaar is hij de BM en hoeveel KM staat er op de teller.

Want als jij de auto 2e hands hebt gekocht voor bijv... 14000 euro moet je niet verwachten dat je van de verzekering 20.000 euro krijgt dus heb je dan 6000 eurie winst

want er maken wel meerder mensen misbruik van dit soort gedoe.

Dit is niet waar SUVTJE, je verzekerd een auto naar catalogus waarde. Of deze nou 1 jaar of 5 jaar oud is. Het enige wat wel daalt is de uitkering bij totaal schade (total loss) je zult hier vaak maar de officiele restwaarde krijgen of hoger mits jij aantoonbaar kunt maken dat er bijvoorbeeld net groot onderhoud of iets dergelijks is geweest (met andere woorden dat je auto in een betere staat is dan gemiddeld auto).
 
ja dat was mijn eerste antwoord toen wist ik niet hoe nieuw de auto was.

stel je hebt een hebt een BM bj 2005 en nieuw waarde was 18.000 euro toen en 6 jaar later krijg echt geen 18.000 euro van de verzekering. de waarde zakt steeds van de auto dus ze kijken wat nieuw waarde nou is en dat geld krijg je ook van de verzekering.

dus als hij nou 12.000 kost krijg jij ook 12.000 om Die zelfde model te kunnen kopen.

Voorbeeld dus als jij geen zin hebt in die auto laat jij hem soort van stelen door iemand en morgen doe je bij de politie aangifte en wat verzekering werk heb jij zo 6000 euro verdiend. en ook hoe de auto in staat is hoe beter hoe meer je uitgekeerd krijgt.... dat klopt wat je zegt maik

maar wat KYC heeft is een nieuwe auto dus die zal zo wie zo alles uitgekeerd krijgen want het is een nieuwe auto.... 20.000 gekocht 20.000 uitgekeerd
 
KYC zei:
Ik heb hem uiteindelijk via independer.nl naar het bedrijf waar ik wilde verzekeren daar kon ik wel de comfortline aanvinken..hij word verzekerd voor 82 euro incl inzittendenverzekering + rechtsbijstand...gulp best een smak geld per maand maar goed...hij is dan ook All Risk verzekerd

@Suvtje
Mijn auto is 2011 en nieuw
ja ik heb nog geen schade vrije jaren...maar via de website van onna onna kon ik niet die Comfortline aanvinken. Ik heb op independer de wat grotere jongens Allsecur en Ditzo, FBTO, Centraal Beheer etc vergeleken maar ik kwam daar allemaal op 100-110 euro uit...te duur vond ik.

De polisvoorwaarden heb ik eveneens vergeleken en dit doet het niet onder dan de rest...kortom best een goeie deal voor beginnende bestuurders (naja beginnend ik heb al 10 jaar me rijbewijs maar heb nog nooit een eigen auto nodig gehad...nu eindelijk wel)


Mijn nieuwe BM is verzekerd voor 36 euro per maand
All Risk verzekerd (totaal pakket) 3 jaar lang recht op een nieuwe BM bij total loss ook al is hij duurder geworden.
Bij de dealer afgesloten VW verzekerings bank
 
ik heb m'n autoverzekering bij FBTO gedaan :) Vanwege het makkelijk online dingen aan/uitvinken en de no-claim berekening per maand.

FBTO internet auto was toen ik mijn eerste auto kocht het goedkoopste :) Ik heb hem overigens enkel WA+ verzekerd. All risk is mij te duur, dat komt wel als ik een nieuwe auto koop ipv een tweede hands.
 
Bluemotionracer zei:
Mijn nieuwe BM is verzekerd voor 36 euro per maand
All Risk verzekerd (totaal pakket) 3 jaar lang recht op een nieuwe BM bij total loss ook al is hij duurder geworden.
Bij de dealer afgesloten VW verzekerings bank

Jij hebt waarschijnlijk schadevrije jaren :cool:
die heb ik helaas niet...je kunt als je schadevrije jaren hebt ook voor 69 euro per maand verzekeren all risk, maar dan heb je geen rechtsbijstand en inzittendenverzekering.
Ik heb nu ook 3 jaar nieuwwaarde regeling :) dus als die gestolen/in brand vliegt/total loss is dan krijg ik een nieuwe terug Big Grin
die VW verzekeringsbank is denk ik pas interessant als ik wat schadevrije jaren heb opgebouwd
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!