Brandlucht auto na heuveltje op

Deef

Lid
Goedemorgen beste mede-polo rijders!

Ben op vakantie in Winterberg en gisteren moest ik op een steile heuvel halverwege remmen. Ik wilde toen vanuit stilstand weer verder maar dat vond de polo niet grappig. Bokkend viel die bijna stil.

Poging twee, koppeling op laten komen flinke peut gas en hokkend en stotend ging de 1.2 de heuvel op. Eenmaal boven aangekomen rook ik ineens een soort brandlucht in de auto, moet ik me zorgen maken?

Het betreft een polo 1.2 tsi van 2017 met 73500 op de teller.

Wie kan me gerust stellen haha!

Volkswagen  Polo 
Koppelingsplaten, denk dat je te lang de koppeling hebt laten slippen. Slippen is als je de koppeling erg langzaam of maar half laat opkomen. Hij raakt dan oververhit, vandaar die brandlucht.

Seat  Arona 2020 
Koppelingsplaten, denk dat je te lang de koppeling hebt laten slippen. Slippen is als je de koppeling erg langzaam of maar half laat opkomen. Hij raakt dan oververhit, vandaar die brandlucht.
Oke dat verklaart het dan wel denk ik, neem aan dat dit geen kwaad kan voor een keer? Het was maar een paar seconden dus..

Volkswagen  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!