Bridgestone of Michelin voor de 6C

Hi allemaal,

Ik heb op dit moment de Bridgestone Turanza T005 onder mijn Polo liggen. Super fijne banden, maar merk dat ze verslijting vertonen. Daarom langzaam opzoek naar een goede vervanger.

Ik zit te kijken naar een goede vervanger, rekening houdend met het volgende:

1. Een zachte band; geschikt voor een sportieve rijstijl en goed comfort;
2. Goede grip bij een nat wegdek;
3. Weinig db's;
4. Fijne manier van rijden.

Ik kwam de Michelin Pilot Sport 4/5 tegen, maar weet niet het verschil tussen deze twee.

Zijn er banden die jullie aanraden rekening houdend met dat ze vergelijkbaar zijn met de Turanza, en rekening houdend met de 4 voorwaarden? Is de Pilot Sport dan wat, of beter de E-Primacy 4?

Iemand advies?

Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Is het een relatief zacht rubber? Wat is het grootste verschil met Michelin pilot sport 4? Ik zie die namelijk toch het meest voorkomen maar ben er niet bekend mee.

Ik heb de vredestein ultracs 10 maanden geleden gekocht. Super fijne band maar ik merk dat de voorbanden nu al bijna weer aan vervanging toe zijn. Ik doe geen burnouts ofzo dus weet iemand waar dit aan kan liggen. Wellicht omdat het een zachte band is of ligt het aan de polo? Vorige auto's heb ik nooit de banden hoeven verwisselen na zon tijd.

Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
Ik heb op dit moment michelin PS4 achterop liggen en PS5 voorop. Ik merk dat is met de michelin PS5 meer grip heb (wielen slaan minder snel door met optrekken) dan de PS4. Hoe de slijtage zich verhoud is mij onbekend maar dat vind ik van ondergeschikt belang. Minder slip is meer grip en dus ook in de bochten. Ik heb wel 225-40-18 rondom liggen.

Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: msv
Ik heb op dit moment michelin PS4 achterop liggen en PS5 voorop. Ik merk dat is met de michelin PS5 meer grip heb (wielen slaan minder snel door met optrekken) dan de PS4. Hoe de slijtage zich verhoud is mij onbekend maar dat vind ik van ondergeschikt belang. Minder slip is meer grip en dus ook in de bochten. Ik heb wel 225-40-18 rondom liggen.
Thanks. Zie overigens dat mijn maat, 185/60/15 niet bestaat :( wordt toch een andere dan de PS.

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!