Brief RDW

Geachte Members,

Alweer een maandje gelden ontving ik een brief van het RDW.
Hierin word gevraagd Deel 1 of Deel 1A van het kentekenbewijs op te sturen vanwege een wijziging in de bpm.
Letterlijk staat in de brief:
Omdat het bpm-bedrag is gewijzigd krijgt u een nieuw voertuigbewijs. U kunt het voertuigenbewijs samen met een kopie van deze brief opsturen naar het antwoordnummer van de RDW, dat op de achterzijde van de brief staat.

Na wat zoeken op internet zag ik meer van dit soort berichten, van mensen die het een beetje vreemd vonden.
Een deel van het kentekenbewijs op sturen?
Tevens staat er in de brief ;Nadat IK de documenten heb ontvangen, ontvangt u een aangepast kentekenbewijs.
Wie is ik?

Als iemand hier wat van weet hoor ik het graag!
Anders ga ik komende week een belletje doen naar het RDW.
 
Klinkt heel erg fout, dit!
Volgens mij wijzigt het BPM-bedrag op het kentekenbewijs namelijk nooit: dat is namelijk het BPM-bedrag ten tijde van het inschrijven van de auto...

En precies wat Bas zegt: eerst bellen met de (echte!) RDW.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Nooit je deel 1 opsturen of wat dan ook. Dit is toch het deel dat je altijd ergens thuis goed moet bewaren?
Welke combinaties van het kentekenbewijs zijn er?
Kentekenhistorie vanaf 1975
Het overschrijvingsbewijs moet je thuis laten, dat is vanaf 2004 Deel II

En inderdaad contact opnemen met de RDW en zowel de brief als het antwoordnummer verifiëren.


[edit]
Het heeft waarschijnlijk met het energielabel te maken:
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,4327184
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is wel in orde. PON heeft in het verleden verkeerde milieulabels aan auto's toegekend en daar is men (de RDW) nu achtergekomen. Daarom mag PON nu de extra BPM aftikken en worden de kentekenbewijzen aangepast omdat de papieren gegevens anders niet meer kloppen met het systeem.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!