Brommende ventilatie

Goedemiddag,

Van de week was m'n ruit beslagen en dacht ik de airco even hard te zetten om een heldere voorruit te krijgen. Eenmaal de airco aangezet zet ik eventjes later de circulatieknop aan. Bij het aanzetten van de circulatie kwam een brommend geluid binnen uit de auto tevoorschijn. Dit geluid is sindsdien blijven hangen.
Als ik enkel mijn ventilatie aanzet op stand 1-3 hoor ik de brom nauwelijks, maar merk ik op zijn hardste stand dat de brom nog aanwezig is. Zet ik de airco vervolgens aan blijft het geluid even hard. Echter als ik de circulatie aanzet wordt dit geluid vele malen erger.

Voor ik mijn auto naar de garage breng ben ik benieuwd of jullie dit ook ooit hebben ervaren. Weet iemand wat de oorzaak van dit probleem kan zijn? Als het wellicht handig is kan ik vanmiddag een filmpje maken van het geluid.
 
Volkswagen  6R  1.4 86pk 
dit zou kunnen beteken dat de motor niet lekker meer is maar kan ook zijn dat er een klep niet lekker meer beweegd en dat hij nu zo staat dat hij gata vibreren. Anders even je dashboardkastje eruit halen dan kom je bij de motor.
 
dit zou kunnen beteken dat de motor niet lekker meer is maar kan ook zijn dat er een klep niet lekker meer beweegd en dat hij nu zo staat dat hij gata vibreren. Anders even je dashboardkastje eruit halen dan kom je bij de motor.
Bedankt voor je bericht. Ik zal er zodra ik tijd heb even naar research naar doen en kijken. Ik ben verder een leek betreffende reparaties aan mijn auto. Heb je toevallig een foto/screenshot/youtube filmpje betreffende de "kleppen" die je bedoelt? Verder heb ik in mijn originele bericht niet vermeld dat de airco en verwarming het verder prima doen.
 
Volkswagen  6R  1.4 86pk 
Kan ook zijn dat er ergens een boom blaatje tussen is gaan zitten.
Heb dat ook gehad, zo een helikoptertje.
Heb toen via het interieur filter meerdere keren met een luchtsluitje hem er uiteindelijk uit gekregen.
Volgende optie was kachel motor demonteren, ook goed te doen overigens.
Ff je dashboard kastje eruit en hop.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!