Bumper-cleaner of tips gezocht!

Aangezien ik zelf geen ervaring heb en de informatie hier over schaars is op het internet, vraag ik om jullie expertise! Ik heb zelf geen ervaring met een bumper cleanen, en het lijkt me nogal een werkje. Hebben jullie een uitleg/tips voor me, of kennen jullie iemand die het doet? Laat het eventjes hieronder weten. Als het gaat om iemand die het doet, het liefst eventjes met de regio erbij want Noord-Holland heeft voor mij de voorkeur.
 
Ik zou dit professioneel laten doen, dan is het resultaat altijd het beste.
Het verschil tussen beun en professioneel is altijd goed te zien in de weerspiegeling van de lak bij gecleande bumpers. Je zou het kunnen vergelijken met een normale spiegel en een lachspiegel
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
Ik heb het ooit een keertje zelf gedaan. Maar dat was bij mijn mini cooper.
Je hebt hiervoor een heatgun nodig met een speciaal mondstukje en losse plastic staven.

Een oude bumper kun je halen bij een schade bedrijf. Die liggen daar meestal wel in de container. Je moet letten op het type plastic dat je huidige bumper is. staat meestal aan de binnenkant. Als dit bv. ABS is dan zou ik ook de donor bumper van ABS nemen en uiteraard ook de plastic staven. Verder spreekt het wel voor zich. De stukken die je dicht wil maken op maat snijden en er in lassen. Hoe strakker jij dit doet, des te minder plamuur de spuiter nodig heeft. Ik heb helaas geen foto's meer, maar ik denk als je op plastic lassen zoekt je nog wel meer info kan vinden. Ik vond het niet erg moeilijk. Plamuren en spuiten heb ik wel aan een schade bedrijf over gelaten. Succes!
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!