CAN-bus/Massa(?) storingen VW Polo GTI 6R

GlennPoloGTI

Nieuw lid
Hi,

Volgens mij is het goed gebruik jezelf kort voor te stellen. Mijn naam is Glenn, ik heb onlangs een Polo GTI (2015/6R) geïmporteerd uit Duitsland. Kilometerstand 118xxx. Motorisch is deze auto perfect in orde, we hebben hem gekocht in de veronderstelling dat er een relais kapot was (koplampen gaven tijdens proefrit zo nu en dan wat minder licht dan te doen gebruikelijk).

Inmiddels ben ik erachter dat het geen relais is en zijn er tal van overige problemen komen kijken. Als ik de auto start vallen de problemen nog mee. Op het moment dat de lichten aan gaan (vooral dimverlichting 's avonds of in een tunnel) slaan de lampen een paar keer over (aan/uit). Na drie keer volgen de volgende meldingen:

- Ruitenwisserstoring
- Mistlamp links controleren
- Motorkap open
- Koelvloeistof controleren
- Mistlamp rechts controleren
- Startstop storing

Vanaf dat moment werkt er niet veel meer. De knipper- en gevarenlichten werken niet, het vergrendelsysteem werkt niet meer, infotainment loopt soms vast, de knop om lichten aan/uit te zetten werkt niet meer (alleen de snelheid/toerenteller lichten bijvoorbeeld op maar de lampen doen niks) de toeter werkt niet meer, de ruitenwissers werken beperkt. Cruisecontrol werkt niet, er komt een uitroepteken achter het logo te staan zodra ik de knop op het stuur inklik.

Het is al duidelijk dat er wat mis is bij het ontgrendelen van de auto 's avonds, het rechterachterlicht is namelijk feller dan het linker.

Verder is het goed te vermelden dat ik zelf amper verstand heb van auto's. Er is een achteruitrijcamera gemonteerd (zover ik weet niet standaard), verder zit er een subwoofer/versterker in de kofferbak waarvan de bekabeling nogal twijfelachtig is.

Ik heb al een aantal personen en bedrijven benaderd maar het schijnt een complex probleem te zijn. Wellicht dat iemand hier een oplossing heeft of een bedrijf kent dat hierbij kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Glenn

Laatst bewerkt:
Volkswagen  6R GTI 
Hi Glen, welkom op het forum! Jammer dat je nieuwe aankoop je meer kopzorgen geeft dan plezien.... Lijkt wel een sluiting van de BCM, veroorzaakt door je lampen oid.

Heb je de mogelijkheid om de auto uit te laten lezen?

Zitten er toevallig led lampen in de achterlichten? ik zou beginnen met de lamp eens openen om te kijken waarom deze zo brand, het liefst vervangen. Of zonder deze hele achterlamp de overige lampen aanzetten om zo het eea uit te sluiten.

Vw  Polo 
Hi Glen, welkom op het forum! Jammer dat je nieuwe aankoop je meer kopzorgen geeft dan plezien.... Lijkt wel een sluiting van de BCM, veroorzaakt door je lampen oid.

Heb je de mogelijkheid om de auto uit te laten lezen?

Zitten er toevallig led lampen in de achterlichten? ik zou beginnen met de lamp eens openen om te kijken waarom deze zo brand, het liefst vervangen. Of zonder deze hele achterlamp de overige lampen aanzetten om zo het eea uit te sluiten.
Hi!

Thanks voor je antwoord. Heb hem met universele uitleesapparatuur proberen uit te lezen. Gaf alleen weinig op rekest. Ik zal voor de duidelijkheid even een afbeelding bijvoegen. Achterlichten zijn origineel en geen led.

IMG_7695.jpegIMG_7526.jpeg

Volkswagen  6R GTI 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!